[TEK] american saddlebred; heiring out.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

daphnenatas

[TEK] american saddlebred; heiring out.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 13:51

hello hello!

heb al een paar keer iets geplaatst in het taxatie topic, dus nu maar is een keertje zo!
deze tekening heb ik gewoon voor mezelf gemaakt, vond het nogal een uitdaging met de glansplekken die hij heeft, dus daar heb ik lekker op kunnen oefenen, ook heb ik het hoofdstel weggelaten en ze mond dicht gedaan.
dus: ik wil heeeel graag tips, tricks en jullie meningen over deze tekening!

- dingetjes waar ik zelf denk nog aan te moeten werken:
..het oog wat meer levender, maar ik vind het heel moeilijk om het oog ''rond'' te laten lijken, dus als jullie daar nog tips voor hebben graag!
..en de oren vind ik ook altijd nog lastig, wordt 1 kraszooitje altijd :+
..en de manen, nu heb ik het dus overdreven in plukjes geprobeerd maar ik vind het al wel mooier dan alleen maar die lijntjes naar elkaar, dus volgende stap is combineren haha!

het is a3 formaat, met verschillende hardheden potlood.

voorbeeldfoto:

Afbeelding

tekening:
Afbeelding

brand lossss :evaw:

horseees

Re: [TEK] american saddlebred; heiring out.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:43

Ik vind de verhoudingen mooi gedaan, ik zou gaan werken met contast en textuur erin te brengen, diepte :j
Ik vind het oog wel mooi gelukt hoor!
Het lijkt nu een beetje stripachtig/cartoonachtig, snap je wat ik bedoel? Nog niet echt levensecht, maar ik weet niet of dit je bedoeling is :)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:54

Ik vind de manen een beetje Anton-Pieck-achtig, of stripachtig idd zoals horseees zegt, maar wat heb je 'm een leuke uitdrukking gegeven, hij kijkt je echt zo schuin aan van nou, kom maar op dan :P

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 15:34

dankjewel!

het is wel de bedoeling om het levensecht te laten lijken, daar ben ik ook op aan het oefenen enzo, vandaar ik ook deze heb gemaakt, door die glansplekken enzo, om meer diepte in de tekening te krijgen.
maar mijn probleempje is gewoon dat ik het niet verder durf in te kleuren omdat ik dan denk het het er niet meer uit ziet hahaha. dus daar ga ik dan maar aan werken :j

licorne: over de manen heb je gelijk, bij mijn vorige tekeningen had ik alleen maar steepjes enzo, dus ik probeerde het nu maar overdreven in plukjes hihi!
over de uitdrukking heb je gelijk idd, het is ook echt zo een type van oke kom maar op! (hengst) :Y) hahaha
dankjulliewel voor te tips! :Y)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:22

Misschien moet je deze zo laten als je voor nu tevreden bent, en hem nog een keer maken en dan zeggen oké, ik HEB al een eindresultaat waar ik best tevreden mee ben, en NU ga ik experimenteren met veel gedurfder invullen?
Zeg ik met boter op mijn hoofd want ik heb een bloedhekel aan 2x hetzelfde werk maken O:) Maar vroeger heb ik dat wel heel veel schetsmatig zo gedaan, steeds opnieuw met steeds andere technieken en materialen (oh, niet dat ik daar prof van geworden ben ofzo hoor, maar gewoon veel proberen en dan maar zien waar je uitkomt :P ), en het werkt wel om steeds beter te leren hoe je iets over kunt brengen!

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 09:32

dat is wel een goed idee idd :j ! ahhaha naja dat valt wel mee bij mij, want dan ben ik ook wel nieuwschierig hoe het er aan het eind uit gaat zien! dat ga ik maar is een keer proberen!

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:13

ziet der wel al leuk ook!
mss volgende keer beter kijken hoe het licht en donker is op foto :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:05

Ik vind het knap gedaan. Doe het je niet na. Het enige wat mij stoort is het neusgat. Het is erg hard getekend. Ook vind ik de lipen best stijf op elkaar zitten. Je ziet niet dat ze lippen rond zijn.

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 09:31

dankjewel voor de tips weer! :D
jullie hebben gelijk idd, dat zijn van die puntjes over diepte creëren, en dat vind ik nog aardig moeilijk!
hebben jullie misschien een handig maniertje voor de lippen om ze wat echter te laten lijken? hier heb ik ook altijd moeite mee idd. want ik heb het al een paar keer geprobeerd door een licht randje te maken en daarna weer donker zodat het '' rond '' lijkt maar dat ziet der niet uit :=