ik had een vraagje over het maken van een kostuum voor de komende EFF in Arcen. Nou gaat het eigenlijk alleen om de sluier die ik erbij wil maken, de rest is allemaal kant-en-klaar

Ik wilde allereerst vragen, is gewone tule een geschikte stof voor een sluier, of moet je dan een zachtere stof hebben? Zoja: weet iemand welke stof en waar ik deze in de kleur zwart kan kopen?
link naar grote afbeelding: http://eccentricbride.com/img/black-double-24-inch.jpg
Daarnaast wil ik aan de voorkant een 'netje' maken zoals dit:

maar ik heb geen idee of deze 'stof' nog een specifieke naam heeft, en zoeken op "netstof" levert alleen maar lingeriewinkels op, en ik wil gewoon een stukje losse stof, in plaats van dat ik een dure netpanty moet kopen en die kapot moet knippen. Dus als iemand weet waar ik online zoiets kan bestellen of bij wat voor winkel ik dit kan vinden, in het zwart, zou ik het graag horen.
Als laatste nog de vraag hoeveel meter stof je voor een sluier het best kunt hebben. Het is standaard 1.50 breed, en ik heb liever iets teveel stof dan te weinig, maar ik ben een vrouw dus ik kan niet zo goed inschatten hoeveel stof erin gaat
Wat natuurlijk niet komt omdat ik een vrouw ben maar omdat ik geen ervaring heb met dit soort dingen maken 
alvast bedankt voor je reactie!