Je hebt een goede flitsset nodig, het beste kan je dan ook meteen een echt goede nemen maar dan zit je al gauw rond de 500 euro of hoger. dan heb je een flitsset, dan heb je nog een achtergrond doek of rol nodig, met een houder voor de rol of doek. de 18-55 is niet heel geschikt voor studio fotografie, het is een groothoek lens en als je onder de 35mm komt krijg je toch al gauw vertekening. de 70-200 is wel een prima studio lens, maar ik neem aan dat de kamers niet zo groot zijn dat je daar fijn mee kan fotograferen in de studio zonder dat je veel te dichtbij op je onderwerp zit. dus een nieuw objectief zou dan ook niet misstaan. ik zat zelf met hetzelfde probleem een tijd terug en heb voor studiofotografie nu een 15-85mm aangeschaft, een goede lens met een mooi bereik voor studio fotografie (35-85).
In totaal kom je met de aanschaf van een studio toch als gauw op 1000 a 1500 euro (als het niet veel meer is)
dus het ligt helemaal aan je budget.
Nog een tip: ik weet niet wat je wilt fotograferen in de studio, maar mocht er de mogelijkheid zijn is het het beste om je studio op de begaande grond te bevestigen zo hoeven klanten niet eerst door je huis of dieren niet eerst de trap op etc.
succes met de aanschaf!