[SCH] Tinkermerrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[SCH] Tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:44

Na aanleiding van mijn vorige topic [UK] [SCH] Fuut een wat vrijer werk. :)

Ik wil proberen het 'nette' wat los te laten. Hierbij mijn eerste poging. Schets lukte niet helemaal, maar ben gewoon door gaan schilderen, zodat ik niet weer met een half werk eindig. Voelde wel goed :D Ga dit zeker vaker doen. Om mezelf te verbeteren heb ik alleen wel jullie bokkers nodig :D

Zo is hij op t moment:
Afbeelding

En dit zijn mijn verberpunten. Kijk ik altijd via de computer, vind ik makkelijker om mijn fouten te zien zegmaar.
Afbeelding
Helaas zijn er veel details verloren gegaan met het maken van de foto. :\ Met name de kleuren, zie ik niet allemaal terug.

Hij is trouwens 50x70. Ik wil het schilderij nog gaan verbeteren, omdat de verhoudigen niet naar mijn zin zijn. Dus als iemand nog tips heeft :)

Als die verbeterd is zal ik zorgen voor een betere foto.

iloonaa__

Re: [SCH] Tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:18

Wat je laat zien aan verbeteringen vind ik kloppen,
Idd mag het hoofd wat korter, en de manen minder dik!
Wel een handige truc zo via de pc!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:10

iloonaa__ :
Vanaf een foto op de laptop bekijk ik het schilderij ineens heel anders. Vaak probeer ik dan ook wat te schuiven, zodat ik het resultaat dan ook kan zien. Is inderdaad handig het zo te doen. :)
Ooit hoop ik de laptop niet nodig te hebben en vanzelf te zien. Het gaat al wel steeds beter.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:37

jeetje, dat doe je handig zo via de computer! *wil ik ooook* Mooi schilderij! Kun je de aanpassingen nog maken of niet?

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:02

goed dat je je eigen verbeterpunten ziet, kan je geen foto maken waarop de kleuren beter zichtbaar zijn?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 15:07

Wiebke: aanpassingen ga ik zeker nog doen. Zo via de computer kijken kan je zelfs met paint doen. :)

Killed: als ik hem heb aangepast (waarschijnlijk deze week nog) dan zal ik een foto met canoncamera maken. Die zorgt altijd voor een beter beeld.