[FOTO]Wat amateurfotootjes van mij!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

[FOTO]Wat amateurfotootjes van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:30

Hoihoi!

Ik vind het altijd erg leuk om te fotograveren, mijn vader heeft een Nikon D80.
Ik weet alleen erg weinig over fotografie, over de camera en wat je er allemaal mee kan doen. Nog minder over bewerken trouwens, alleen een beetje helderheid, contrast enzo.
Ik ben dat nu aan het leren, maar de foto's die ik nu plaats zijn foto's waar ik zelf best tevreden mee ben, maar waar ik graag jullie mening en commentaar op wil omdat ik zelf nog niet zo'n oog ervoor heb.

Dus ik wil graag jullie opbouwende commentaar! :j

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Duifje op het dak
Afbeelding

6. Broertje
Afbeelding

7. Hamstertje Jingle
Afbeelding

8. En als laatste meneer meeuw vorige zomer in Ameland. Hij is rechts wat krap, maar ik vond het al knap dat ik dat ding in volle vaart heb weten te vangen _O-
Afbeelding

Ik hoop een paar reacties te krijgen!

Stephanie_M

Re: [FOTO]Wat amateurfotootjes van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:13

Voor een amateur vind ik ze niet heel erg slecht!

Bij foto 1 stoort het mij een beetje dat de horizon scheef is, bij de tweede foto heb ik hier minder last van.

Foto 3 en 4 missen nog een beetje scherpte.
Foto 5 vind ik netjes scherp, leuk dat je de duif niet excact in het midden hebt staan.
Foto 6 Creatief bezig!, vind het geen verkeerde foto
Foto 7 ik heb niet zoveel met miniknaagdieren, vind dit ook de minste foto denk ik
foto 8 Netjes geschoten! vooral omdat ie scherp is, volgende keer kan je hem misschien iets minder ver inzoomen, geeft je iets meer ruimte links en rechts om de foto daarna nog bij te snijden.

Je gaat de goede kant op!:)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 00:22

Ah daar heb ik heel veel aan, dankjewel! :D

evelienlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:43

Over het algemeen zijn het erg nette foto's. Ze zijn netjes belicht, en je hebt wat gespeelt met compositie. Dat zijn in iedergeval al punten wat je wil meenemen en dat zijn punten die een foto interessanter en beter kunnen maken.

Foto 1: Let er op dat je de horizon recht houd, focus je niet alleen op het geen je fotograferen wilt maar zorg er ook voor dat je horizon recht is. Verder zou ik het mooier vinden als de steel van de Narcis niet zo "afgekapt" was maar nog een stukje gras aan de onderkant te zien zou zijn.

Foto 2: Nette foto, goede belichting misschien kan je iets meer spelen met de manier van het fotograferen van de bloem, van onderaf, boven af, achterkant, misschien schuin dat maakt de foto iets minder standaard. (kan heel moeilijk zijn, is ook lastig)

Foto 3: had iets meer scherptediepte mogen hebben, maar dan krijg je kans dat er meer achtergrond details ook zichtbaar worden. Maar wel interessante foto om naar te kijken.

Foto 4: Goede foto, leuk moment. Misschien kan je hem iets interessanter maken na mate je meer ervaring heb opgedaan met bewerken. Misschien leuk belichtingseffect, of zwart/wit en dan meer contrast.

Foto 5: Leuke compositie, Goed dat je de duif niet in het midden heb gezet. Ook vind ik het goed dat je de ruimte waar de duif naar kijkt de meeste ruimte heb vrijgelaten. Nu heeft de duif echt iets om naar te kunnen kijken, om het zo maar even te zeggen.

Foto 6: Leuk gedaan,en je druppels zijn ook net scherp leuk gedaan!

Foto 7: Vind het niet een hele interessante foto, maar wel een heel leuk moment!

Foto 8: Heel netjes dat je hem scherp heb gekregen, en ook nog goede belichting. Het zijn vaak lastige dingen om te fotograferen vind ik zelf, netjes gedaan. En wat je zelf al zegt hij is rechts iets te krap. Maar het is gelukt en best netjes ook goed gedaan!

Zoals al gezegd vind ik het zeer nette foto's, ben zelf ook nog amateurfotografe die nog veel kan leren. Maar je bent zeker op de goede weg, ga zo door! en door veel te lezen en tips en gewoon heel heel veel oefenen wordt het toch steeds beter:D

Ga zo door!

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:51

foto 4 is trekt echt de aandacht!
je komt er wel

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:02

Bedankt! :D

Ik weet niet zeker of het mag, maar misschien hebben jullie hier ook nog wat op?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding