Sinds kort wat fanatieker bezig met portretten tekenen. -Grafiet>vulpotlood+HB dik potlood -Tissues+Doezelaar -Kneedgum -A4 Formaat>onderste stukje afgesneden
Het is mooi gedaan, maar de verhoudingen kloppen niet en ik herken Kelly Clarkson er ook niet echt in... Je zou moeten zorgen dat de schets helemaal klopt, dus niet 'slordig' zijn met die verhoudingen. Dan pas verder gaan. Het haar is ook wat sprieterig, jammer!
Ogen, neus, mond zijn scheef. Schouders zijn aan de ene kant langer dan de andere, lichaam is te smal icm het hoofd. Ze kijkt niet 'naar je' maar meer door je heen, waardoor het ook wat mist.
Esther43
Geplaatst: 13-07-11 22:54
haar hoofd is een beetje te groot volgens mij.. gewoon blijven oefenen ik vind het helemaal niet slecht
drafbalk
Geplaatst: 14-07-11 08:56
Ik ga ook mee met het commentaar van boven. Hij ziet er wel heel goed uit, omdat je er ook nog niet zo lang mee bezig bent. Vindt de schaduwen boven zijn ogen een beetje te hard, zou die wat meer laten uitvloeien, nu lijkt het alsof ze een groot voorhoofd heeft. Probeer bij de wimpers niet zo dicht op elkaar te tekenen, ook niet als ze mascara op heeft. Kijk goed naar je voorbeeldfoto en je ziet dat ze daar ook niet zo veel wimpers heeft. Teken ze dus niet veel dikker, maar donkerder. Verder lijkt haar mond ietsjes scheef, een beetje naar links (voor haar) gekanteld. Als je goed kijkt zie je de oren net niet op gelijke hoogte hangen. Gebruik vaak als ik portretten maak dit als geheugensteun: Je ziet hier dat je het gezicht in lijnen kan opdelen. Natuurlijk wijkt elk gezicht wel een beetje af. Ik denk dat ze ook niet helemaal recht staat, dat ze een klein beetje gedraaid staat met haar schouders, waardoor haar schouders niet op gelijke hoogte zitten, en haar arm ietsjes kleiner is dan die andere. Wel mocht de arm ietsjes groter. Ik mis rechts (voor haar) nog het sleutelbeen. Verder heb je het inkleuren al zeer goed gedaan! Probeer in haar hemd ook wat details maken, net zoals je rechts (voor haar) hebt gedaan. Het haar ben je ook al super mee op weg! Beter als ik dat kon. Ze heeft wel heel dun haar, dus die mag je wat meer kleuren. Het handigste is om in plukjes te kleuren, dan ben je er niet zo heel lang mee bezig. Dus wat meer haren achter de haren tekenen die je nu hebt getekend. Het is ook niet makkelijk, haar op deze pose. Het contrast heb je er ook al goed in zitten, en boven op haar hoofd heb je de haren echt super weergeven!!! Kortom, je hebt echt super getekend! Ik weet niet hoe je tekent, en al lang enzo. Een mooie egale huid maken doe je al super!! Gebruik deze tips om hem te verbeteren, en/of in andere portretten te gebruiken. Je bent al super op weg, gewoon nog wat meer oefenen. Ik zie graag nog meer werk van je.
ik krijg t idee dat het hier pas goed is als het op een foto lijkt. Ik vind dat je heel goed op weg bent, je hebt echt talent! portret-tekenen is heel erg moeilijk, vooral mensen. Om iemand erin te kunnen herkennen moet je echt heel goed kunnen tekenen. Ik weet niet wat je wilt? Wil je zo realistisch mogelijk, of wil je je eigen handtekening erin verwerken?
Bedankt! Talent heb ik niet haha heb er veel voor geoefend. Ik wil wel zo realistisch mogelijk maar wel een eigen stijl ontwikkelen alleen geen idee hoe want die heb ik nog niet.
Killed
Geplaatst: 14-07-11 16:01
de ruimte naast de ogen is te groot en onthou dat de ogen in het midden van het hoofd staan en dat je daarboven nog de ruimte van het haar moet komen,
dus als je dat nog even aanpast zal het al een heel pak schelen hoor!