[SCH] Fuut

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[SCH] Fuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 16:03

Lang geleden dat ik 'kunstzinnig' ben bezig geweest. Té lang als het aan mij ligt. Volgensmij was het bijna alweer een jaar geleden dat ik een kwast heb vastgehad, maar nu ik weer vakantie heb wil ik wat meer gaan schilderen. :)

Wat ik zelf wil doen is het 'nette' en strakke meer loslaten. Vind dit erg moeilijk maar wel leuk om te doen.

Acrylverf, denk ongeveer 40x 50.

Deze week heb een gerestylde fuut geschilderd :Y)
Het water bevat een klein beetje relief, wat helaas niet goed op de foto staat.

Afbeelding

Ik sta open voor tips / commentaar ect :) Graaf zelfs !

Anoniem

Re: [SCH] Fuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:59

Ik vind hem leuk gedaan! Wat ik jammer vind, is dat het lichaam van de fuut plots ophoudt. Ik had liever het lichaam nog zien doorschijnen in het water (snapje?). :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:05

Dankje. :)

Ik snap wat je bedoelt. heb dat ook geprobeerd, maar het werd frusterend dat het niet lukte zoals ik het wilde. Vandaar dat ik het zo heb 'afgekapt' helaas.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:50

Kan je ook paarden schilderen??

Een puppy tinkertje bv O:) :j

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:47

Ik vind deze erg mooi. Het kleurgebruik in (om/bij :? ) de Fuut vind ik prachtig en het contrasteert mooi met het heldere blauw van het water. Het enige waar ik me aan stoor is het onderste donkere randje, loopt net niet helemaal mooi over.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 15:37

Fenn:
Dankje voor je reactie! :)
Ben het eens met wat je zegt over het randje. De spetters had ik al staan en toen wilde ik het wat donkerder doen nog, wat helaas geresulteerd is in een te groot contrast. Durf er niet meer aan te rommelen.

Voor wie ik dit schilderij heb gemaakt heeft die aqaukleur blauw veel als accessoires in huis. Dus ben benieuwd hoe het staat :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:20

Ik vind hem echt schitterend. Ontzettend mooi kleurgebruik :j En ik stoor me helemaal niet aan het donkere randje onderaan of dat het lichaam plots stopt.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:39

Mooi schilderij! Lekker dat oranje tegen het blauwe :j
Ik vind alleen de tweedeling van het lekker grof geschilderde water tegen het strakke/zoekende van de Fuut niet zo mooi, ik zou proberen of de fuut ook zo lekker grof neer te zetten en her en der een detail weergeven. De kop bv ziet er erg goed uit, in het lijf lijk je nog wat zoekende om diepte of het verenpatroon goed weer te geven en lijkt daardoor erg plat. Misschien kun je er wat mee!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 16:29

Janique: je verteld precies wat er 'aan de hand' is. Knap. :)
Kan er zeker wat mee! Dankje. Ga van de week is proberen wat vrijer te schilderen. Meestal gaat het nergens op lijken dan, dus we zullen zien. Misschien ook een kwestie van oefenen.

joey_lover : Dankjewel :D