[GAME] Een paard in (1)5 minuten deel III.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[GAME] Een paard in (1)5 minuten deel III.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 23:17

In navolging van deel 1: [UK] [GAME] Een paard in 5 minuten
En deel 2: [UK] [GAME] Een paard in 5 minuten deel II

Volgt hierbij deel 3 :)
In dit topic kun je meedoen aan de opdracht die steeds geformuleerd wordt, of al je andere 'in (1)5 minuten' tekeningen plaatsen.

Iets in (1)5 minuten tekenen is een manier om je gedachten even uit te zetten. Omdat je vrij weinig tijd hebt voor één tekening is het de truc om af te gaan op je gevoel. Hierdoor kun je op een leuke manier je gevoel voor onder andere verhoudingen ontwikkelen.

In dit topic zijn natuurlijk de algemene Boktregels van toepassing. Daarnaast hebben we op de creatieve fora een reeks aanvullende regels en richtlijnen. Ook deze zijn hier van toepassing.

Daarnaast heeft dit topic ook een aantal eigen (spel)regels:

• Je maakt een (1)5-minuten-tekening naar aanleiding van een thema of foto. Degene die de thema's plaatst is Fnanne. Heb je een idee voor een leuk thema of heb je een foto die als referentie gebruikt mag worden? Stuur een PB naar Fnanne.
  • Elke opdracht blijft een week staan. In deze week kan je je tekening(en) posten en kunnen de anderen daar tips en commentaar op leveren.
  • In dit topic kan je ook al je andere 'in (1)5 minuten' tekeningen plaatsen. Daarmee is dit topic ook direct een soort centraal/verzamel topic.
  • Er geldt een maximum van 2 zichtbare afbeeldingen per post. Wil je meer plaatsen? Zet dan de rest in links.
  • Het is niet toegestaan om oneliners en offtopic berichten te plaatsen. Ook in dit topic reageer je onderbouwd zodat anderen wat van je commentaar en tips kunnen leren.
  • Ontvang je tips en commentaar? Sta er dan voor open, wimpel ze niet af. Door de feedback serieus te nemen leer je heel veel van je eigen werk.
  • Denk aan je manier van presenteren. Ook een tekening die je in (1)5 minuten hebt gemaakt verdient aandacht. Maak een degelijke foto of scan. Trek de kleuren bij zo dat je vel echt wit is en crop je scan of foto goed.
  • Nieuw ten opzichte van de vorige twee topics is het natekenen van een foto; aangezien 5 minuten erg kort zijn kan je hier iets meer de tijd voor nemen, maar toch niet meer dan 15 minuten.

Als eerste starten we met een thema, lekker bijpassend bij Bokt:
Bokken!

Veel plezier allemaal!

Thema's die al geweest zijn:

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:56

nou dan trap ik maar af he, zodra ik me potlood en papier heb gevonde nga ik aan de slag :P
zo hier is mijn ''Meesterwerk'' AHUM

Afbeelding

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:41

haha die vind ik leuk bedacht!!
ik heb er ook eentje (heb de opdracht letterlijk genomen ;)) of is zoiets niet de bedoeling?
Afbeelding

Yvonne_V

Re: [GAME] Een paard in (1)5 minuten deel III.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:11

oehh die is adorable :P weet niet volgens mij mag beide :O

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:29

Wat leuk dat dit topic weer nieuw leven in geblazen wordt :D
Hier dan mijn eerste inbreng:

Afbeelding

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:25

Het topic leeft weer :D *\o/*

Y_vonne_V Heel erg leuk idee! De afwerking is minder. Ga je eens verdiepen in de anatomie van een paard en je zult heel snel heel veel leren.
Kenyada wat heb je een briljante stijl!! _/-\o_ Niks meer aan doen.
joey_lover Heb je dit met een muis gedaan? De strepen zijn zo, eh, niet strak. Of zo. Er is iets mee.
Ook het oog verdient meer aandacht, op deze manier doet hij echt afbreuk aan de uitstraling. Verder een hele leuke pose en best nog nette verhoudingen!

Oh god, ik moet dit echt vaker gaan doen. Ik heb er 6 minuten over gedaan, met behulp van een foto.
Afbeelding

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:17

Vanaf vanavond ga ik hier ook eens aan meedoen :j

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:19

ik zal ook even tips en commentaar geven, was ik vergeten :P
Yvonne_v ik vind m zoals ik al gezegd heb, heeeel leuk bedacht, alleen klopt de anatomie van het paardje niet helemaal
joey_lover, ik vind m ook erg krasserig en jammer dat je niet meer aan het oogje gedaan hebt idd, ook zijn de hoeven wat vreemd, vooral die spitse achterhoef
sammyvriend, leuke plaat, alleen is de voorkant van het paardje niet in verhouding met de achterkant, hals is wat te kort en hoofdje te klein.
moeilijk hoor, commentaar geven, omdat je maar vijf minuutjes hebt is het ook echt moeilijk om alles gelijk goed te doen, maar wel erg leuk om zo te oefenen! ga zeker vaker meedoen met dit topic!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:20

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:26

Ik kan niet zo geweldig tekenen maar ik wil ook wel graag mee doen :):)
Zal vanavond een tekening maken :))

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:29

Oeh, leuk! Hier ga ik ook aan meedoen! Maareh.....het gaat toch juist om schetsen? Ik vind juist het rommelige van joey_lover wel leuk!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:48

Die van mij is inderdaad een erg groffe schets. Ben er zo'n 3 minuten mee bezig geweest. Dat niet alles klopt is dus heel goed mogelijk ;)

Yvonne_V: Erg leuk bedacht. Probeer de volgende keer eens of je het paard op een wat natuurlijke wijze kunt laten zitten.
Kenyada: Haha, erg grappig. Het bokkende bokje ( :D ) lijkt alleen wel een heel lange nek te hebben.
sammyvriend: Knap hoor, dit in 6 minuten. De verhouding van het paard klopt alleen nog niet helemaal.
Daisyree: Erg knap! Hoelang ben je met 1 zo'n schets bezig? Heb er eigenlijk niets op aan te merken :)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:35

Ik heb ook alleen een paar snelle schetsen gemaakt, de grote precies 5 minuten, de kleine 4 en die hele rare houding 6. Voor de laatste heb ik wel een foto gebruikt. Je verspilt dan tijd aan het kijken, maar deze had ik zonder nooit op papier gekregen.

Yvonne_V: wat een fantasie geweldig!
Kenyada: dat zijn inderdaad ook bokken. Ik vind je cartoonstijl leuk, zo hoeft het anatomisch ook niet helemaal te kloppen.
joey_lover: voor mijn gevoel klopt het linkerachterbeen niet helemaal, maar verder leuke schets
sammyvriend: probeer inderdaad wat meer op de verhoudingen te letten. Ik zet zelf eerst cirkels en blokken om de vorm en verhoudingen te bepalen en van daaruit bouw ik mijn schets op. Misschien kun je daar iets mee?

samvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:34

ik ga morgen goed papier kopen ;)

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:41

Ik kan niet zo goed tekenen maar ik heb toch een poging gedaan :))
Afbeelding
Hij klopt niet helemaal in verhouding enzo maar ja :+

samvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:52

@kellyy1
Ik vind die cartoon style erg leuk en de verhodingen kloppen redelijk goed :P

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:18

Jeej het topic leeft weer! *\o/*

Ik ga ook maar eens even wat tekenen :+

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:05

Hier ook nog eentje van mij :D

Afbeelding

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:07

Die is leuk :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:08

Whaha zal ik morgen ook is proberen, met mijn tekentalent :')

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:10

@ kellyy1, ik vind hem super mooi hoor!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:32

Jeutje, das nog best lastig binnen zo'n korte tijd. Ik heb als klokje iTunes gebruikt...aan het einde van het nummer moest ie klaar zijn. Nou weet ik weer waarom ik normaal 20 uur nodig heb om iets af te maken!

Afbeelding
Je kan duidelijk zien dat ik bij de voorkant ben begonnen....hoe verder ik naar achter kwam, hoe groter de tijdnood, haha!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:09

Yvonne_V leuk, hij kijkt er ook zo serieus bij :))
Kenyada die bokkende bok doet het hem :')
sammyvriend paard en ruiter met een dikken bips :') , die verhouding is een beetje of, hoofd van het paardje mag ook wel een stukje groter en het paard zie je vanaf de zijkant maar bij de ruiter zie je beide bovenbenen, dat klopt ook niet helemaal. maar verder absoluut niet slecht, idd wat vaker oefenen maar de basislijnen zitten wel goed :)
Daisyree mooie stijl, kloppende verhoudingen en leuke poses :j .
Kellyy1 probeer meer te schetsen ipv een omlijning tekenen, gewoon grof en licht opzetten en daarna wat donkerder eroverheen de goede lijnen uitzoeken, zo krijg je verhoudingen op een snelle manier beter kloppend. Die manen doen me trouwens denken aan zo'n pennystripje :D
mylittlejoy beetje hetzelfde als Kelly, probeer de tip die daisyree aan sammyvriend gaf ook eens. hoofdje is iig wel mooi gelukt :)

Mijne:
Afbeelding
allemaal 5-6 minuten per stuk zonder fotovoorbeeld maar wel de bokkensprongen van mijn pony mentaal als voorbeeld :')
kreeg niet alles goed af binnen de tijd en verhoudingen van de beentjes moet ik duidelijk beter aan gaan werken evenals de hoeven, die laat ik eigenlijk altijd weg in mijn schetsen en teken ik er met uitwerken pas bij maar moet ik ook maar eens beter in mijn schets mee gaan nemen :=

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:17

Ik vind jouw stijl toch zo mooi IP, zucht...
(moest ik ff kwijt)

Ik herken dat wel van die hoefjes. Dat is trouwens sowieso mijn zwakke plek, dus ik hoop dat we ook nog losse paarden delen gaan oefenen in 5 min.

Kelly: dat oogje, geniaal. Is inderdaad wel lekker cartoonachtig, maar leuk gedaan
Joey_lover: LOL, verder mooie uitwerking. Ik mis alleen zijn kaaklijn.
mylittlejoy: probeer inderdaad eens om de schets eerst in vlakken op te zetten en daarna wat meer details erin. Zo heb je al een paard staan na een minuut of 3 en heb je nog 2 minuten voor oog, manen en staart (bijvoorbeeld).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:38

Ze zijn stoer IcePrincess! Erg mooi gelukt. Ik zal eens met die vlakken gaan werken. Haha, het is wel duidelijk dat ik voornamelijk portretten maak he? Koppies zijn geen probleem zonder voorbeeld, maar die lichamen.....vooral in zo'n korte tijd! Maar het is wel weer goed om daar weer eens op te focussen.

Hier trouwens ook iemand met zwakke hoefjes....Normaal gesproken "los" ik dat op met sneeuw, hoog gras of water, haha!