Een tijd geleden las ik [GAME] International News Art Project, en dat vond ik meteen zo'n leuk initiatief dat ik mee wilde doen. Helaas gooide de drukte wat roet in het eten, maar nu ik vakantie heb, ben ik eindelijk ergens aan begonnen! Ik heb gekozen voor de legalisatie van het homohuwelijk in New York, omdat ik erg betrokken ben bij dit onderwerp en het nieuws me erg aangreep.
Op de site van de NRC stond een prachtige fotoserie waar ik me door heb laten inspireren. Ik was begonnen op doek met acryl, maar helaas ben ik vergeten het doek ook daadwerkelijk mee naar huis te nemen
Nu dus opnieuw begonnen op fotokarton bij gebrek aan beter, 50x70. Het materiaal is sterk verdunde acrylverf, waterverfachtig, in zwart-wit. Ik werk volledig uit de losse hand, omdat ik daar beter in ben dan in hyperrealisme
Als deze 'laag' af is komt er nog houtskool overheen waardoor het geheel een volledige schetsmatige look krijgt. Ik twijfel nog of ik er kleur bij doe: het hoort eigenlijk wel bij het onderwerp, maar ik vind het zwart wit tot nu toe goed uitpakken."The American Dream"
1&2: wat laat begonnen met foto's maken, op de eerste foto zitten er ongeveer 5 lagen verf op. Het 'ding' op de achtergrond is (wordt
) een arm, maar de achtergrond moet nog helemaal 

3&4: het papier is helaas iets sneller verzadigd dan ik had gehoopt, waardoor de gezichten een beetje dicht zijn gelopen. Op wat kleine veranderingen na ga ik die dus zo laten, opdat ik het papier niet kapot maak
Hierna ga ik beginnen aan de hand met telefoon (helaas ben ik zoals velen ook erg slecht in het schetsen van handen
), en daarna nog de achtergrond.
Als alles in verf staat begin ik aan de houtskool-laag
Welke schouder bedoel je? De linker heeft een kraag, de rechter is nog niet af