Techniek lens omkeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

stefaniepje

Techniek lens omkeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 14:04

Hoii!

Ik had een tijdje geleden foto's gezien, waarbij mensen macro foto's maakten met hun lens omgekeerd. Het effect zag erg egt -wauw- uit!
Ik ben het zelf eens gaan proberen, met mijn Olympus E-450. Ik probeerde het met de lenzen; 14-42mm en 40-150. Het lukt me alleen niet. Het eneige wat ik te zien krijg is wazig en grijs beeld. Heeft iemand een oplossing? Of lukt het gewoon niet met deze camere/lenzen?

Groetjes

Stefanie

MerelxG_R

Re: Techniek lens omkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:20

Het lukt met (bijna) alle lenzen. Als het beeld wazig is moet je je lens meer bewegen totdat er wel iets scherp wordt.

Sodeletuut

Re: Techniek lens omkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:21

Dichterbij of verder van het object bewegen, bij mij werd hij bij een bepaalde afstand vanzelf scherp. :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 09:13

Als je je objectief andersom op je body zet vangt je objectief al een stuk minder ligt, wat betekend dat je ISO vaak omhoog moet (denk aan 400/500/600) daarnaast ben jij nu degene die moet bewegen om scherp te kunnen stellen en niet jouw objectief. probeer eens echt heel dichtbij op een onderwerp te gaan zitten, alsof het net lijkt dat je er tegen aan zit, als het goed is moet je dan al scherper beeld krijgen, gewoon je objectief dichterbij of verder weg van het onderwerp houden en vanzelf zie je ineens een scherp beeld, probeer die dan vast te houden en maak een foto. wel is aan te raden om een snellere sluiter te gebruiken minstens 1/250 het liefst hoger, je ISO moet dan misschien nog iets hoger dan 400/500/600, maar dat ligt er aan hoe licht het buiten is.
succes!