[FOTO] Mijn eerste macro foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

[FOTO] Mijn eerste macro foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 16:57

Vandaag heb ik de nieuwe camera van mijn vriend uitgetest.
Het is de eerste keer dat ik met een betere camera foto's maak dus als jullie tips hebben :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 30-06-11 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

gabyfedde

Re: Mijn eerste macro foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:03

Dit zijn geen macro foto's...
Buiten dat, probeer aan je compositie te werken. Bij de derde foto mis je wat gele stuifmeeldraadjes en dat is jammer.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 17:06

gabyfedde schreef:
Dit zijn geen macro foto's...
Buiten dat, probeer aan je compositie te werken. Bij de derde foto mis je wat gele stuifmeeldraadjes en dat is jammer.

O lekker blond dan haha. Volgens mijn vriend waren ze het wel, heb er zelf weinig verstand van.
Thnx voor je tip :P

Marit

Re: [FOTO] Mijn eerste macro foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:30

Dit is inderdaad geen macro foto, voor macro moet je nóg dichterbij zitten!
Wat ik vooral mis in je foto's in een onderwerp. Vooral bij de laatste foto, het zijn gewoon een paar blaadjes. Er is niets waar mijn aandacht naartoe getrokken wordt. Deze paar blaadjes kunnen echter wel interessant worden als je ze op de juiste manier fotografeert. Als je nóg dichterbij was gekomen, en gebruik had gemaakt van scherptediepte had het beeld heel anders kunnen zijn. Bij scherpte diepte zie je een deel van de foto (vaak wat het dichtste bij staat) erg helder en duidelijk, en de achtergrond wat vager. Dat maakt de foto wat abstracter en interessanter omdat mensen gaan kijken wat het eigenlijk is dat ze zien. Ookal zijn het dezelfde blaadjes, het beeld is heel anders.

Bij de foto met insecten kun je proberen zo dichtibj mogelijk te komen en alleen de insecten scherp te krijgen, en de omgeving wazig. Zo lijken de insecten gigantisch groot en zitten ze vol met details die je normaal gesproken niet ziet. Bij bloemen kun je vanuit een mooie hoek schieten zodat je de meeldraden er mooi op hebt staan. Zo dichtbij dat je je amper nog kunt voorstellen dat het een bloem is.

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:32

het zijn misschien geen macro-foto's, maar deze foto's zijn wel gemaakt met de macrostand op een camera ;)
ik vind ze wel leuk :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:52

Maar de macro stand maakt foto's nog geen macro. Met de macro stand kun je ook foto's van ver weg maken. En je kunt macro foto's maken waarbij je foto camera niet op macro staat.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:39

Macro is echt dat je erop zit, dit zijn gewoon afstandsfoto's..

Niet echt bijzonder, wel leuk voor de 1e keer!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 22:27

Marit schreef:
Dit is inderdaad geen macro foto, voor macro moet je nóg dichterbij zitten!
Wat ik vooral mis in je foto's in een onderwerp. Vooral bij de laatste foto, het zijn gewoon een paar blaadjes. Er is niets waar mijn aandacht naartoe getrokken wordt. Deze paar blaadjes kunnen echter wel interessant worden als je ze op de juiste manier fotografeert. Als je nóg dichterbij was gekomen, en gebruik had gemaakt van scherptediepte had het beeld heel anders kunnen zijn. Bij scherpte diepte zie je een deel van de foto (vaak wat het dichtste bij staat) erg helder en duidelijk, en de achtergrond wat vager. Dat maakt de foto wat abstracter en interessanter omdat mensen gaan kijken wat het eigenlijk is dat ze zien. Ookal zijn het dezelfde blaadjes, het beeld is heel anders.

Bij de foto met insecten kun je proberen zo dichtibj mogelijk te komen en alleen de insecten scherp te krijgen, en de omgeving wazig. Zo lijken de insecten gigantisch groot en zitten ze vol met details die je normaal gesproken niet ziet. Bij bloemen kun je vanuit een mooie hoek schieten zodat je de meeldraden er mooi op hebt staan. Zo dichtbij dat je je amper nog kunt voorstellen dat het een bloem is.

Dank je wel voor je reactie hier heb ik wat aan :)
Ik moet in ieder geval nog veel leren want ik snap de opties van de camera ook nog niet allemaal maar je moet ergens beginnen toch :D

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 09:17

Het grappige is dat ze dit soort foto's wel degelijk macro foto's noemen, veel denken dat het van nog dichterbij is, dat is natuurlijk ook zo maar zelfs dit zijn al macro foto's...
Daarnaast ga ik wel mee met het commentaar van Marit.