[VRAAG] met lakverf op canvas schilderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

[VRAAG] met lakverf op canvas schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 21:02

zoals de titel al zegt: ik was mijn stoeltjes aan het verven en toen bedacht ik me ineens, hey waarom ga ik niet een canvas doek schilderen met lak verf zodat het lekker glimt, maar nu vraag ik me af: kan dit? droogt dit goed? heeft iemand hier ervaring mee?
ik ga het wel gewoon proberen maar misschien heeft er hier iemand tips voor me? :j

edit: verdere uitleg misschien, ik wil er zoiets van maken, heb geen idee hoe deze stijl heet, maar heb dit een keer gemaakt met "gewone" verf en wil dit nu dus proberen met lak.

Afbeelding

8nnemiek

Re: [VRAAG] met lakverf op canvas schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:13

Het kan natuurlijk wel, maar hoogglans verf droogt natuurlijk vrij langzaam, en je kan het niet echt mengen (of je moet al de echte magenta, cyaan en gele verf kunnen vinden)
Ik weet ook niet of het wel goed genoeg dekt.
Maar proberen kan altijd natuurlijk :j Ik ben wel benieuwd!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 21:15

ja ik heb nu paars en wil er met wit overheen verven, dus hoef in princpie niets te mengen voor wat ik uit wil uitvoeren, die hierboven was gewoon ff een voorbeeldje van wat ik wil gaan maken :)
het fijne is wel aan lak dat ze die al in heel veel kleuren hebben en je ze in de bouwmarkt natuurlijk kunt laten mengen!! ik ben ook erg benieuwd zelf! eerste laagje zit erop dus morgen kan er een tweede laagje op!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:17

Ik had het dan denk ik wel omgedraaid; eerst wit en dan met paars er overheen, want ik ben bang dat de witte verf niet genoeg dekt in een paar laagjes.
Ik ben benieuwd!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 21:20

zat ik eerst ook nog aan te denken maar ben dan bang dat het niet genoeg "knalt" :) ik zal wel wat vorderingen plaatsen op Bokt (als het een beetje lukt tenminste!)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:46

als je wilt dat het geheelblinkt waarom dan niet vernissen achteraf? en met 'gewone' verf schilderen waar ie voor bedoeld is?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 20:25

dat kan natuurlijk ook,maar omdat ik toch al bezig ben met stoeltjes verven dacht ik dit eens uit te proberen! Er zitten nu trouwens al drie laagjes op dus morgen kan ik met t wit beginnen :-)