[TEK] Portrait mens (1e)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

[TEK] Portrait mens (1e)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 17:21

Mijn eerste protrait van een mens (of alien zoals ie er nu uit ziet! )
verbeterpunten:
- symetrisch maken (hoofd, neus en lippen)
- oren zijn echt a-mooi, zeer mislukt
- oeps, zwarte rond om het gezicht
-

ik denk dat ik er wel zo'n 1-2 uurtjes op heb gewerkt
wel redelijk vind ik het haar en de ogen al mogen die wel wat meer symetrisch zijn, naja hier komen de gruwelijke sensaties;

WIP1 (geen idee wat ik hier dacht?! :') )
Afbeelding

WIP2 (ogen krijgen vorm)
Afbeelding

WIP3 KLAAR!!
Afbeelding

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:13

hij is idd niet erg symmetrisch, maar ik vind dat je al wel een leuke stijl hebt.
het lijkt erg abstract getekend maar dat vind ik wel grappig. als je een realistisch gezicht wil tekenen moet je letten op de grootte van ogen mond en hoofd en alles in goede verhoudingen zetten. kijk ook goed naar iemands oog (je eigen oog?) en probeer die vorm na te tekenen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 18:40

jasz schreef:
hij is idd niet erg symmetrisch, maar ik vind dat je al wel een leuke stijl hebt.
het lijkt erg abstract getekend maar dat vind ik wel grappig. als je een realistisch gezicht wil tekenen moet je letten op de grootte van ogen mond en hoofd en alles in goede verhoudingen zetten. kijk ook goed naar iemands oog (je eigen oog?) en probeer die vorm na te tekenen.

dankje wel voor je reactie en idd, de mond is te klein, ogen staan scheef, kortom het hele gezicht is scheef!
maar ik probeerde een soort model neer te zetten. (skinny en bijzondere kaak) maar dit was iets te hoog gegrepen....

Stopcontact

Re: [TEK] Portrait mens (1e)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:14

Nou, een bijzondere kaak heeft ze zeker :D

Ik vind het niet mooi gedaan, hij is helemaal niet symmetrisch. Ik zou gewoon lekker blijven oefenen. Probeer ook met raster te gaan tekenen om zo de verhoudingen goed uit te laten komen :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:21

Frozenstar schreef:
Nou, een bijzondere kaak heeft ze zeker :D

Ik vind het niet mooi gedaan, hij is helemaal niet symmetrisch. Ik zou gewoon lekker blijven oefenen. Probeer ook met raster te gaan tekenen om zo de verhoudingen goed uit te laten komen :)

Haha :D

Jammer dat je erbij hebt gezet dat het realistisch moest worden, ik vind dit namelijk best een grappige stijl.

Tip: Goed kijken wat er wel en niet is. ;) En niet teveel haast maken. Want dat het ene oog zo'n stuk hoger zit dan het andere oog is na mijn idee vooral een slordigheidsfout. Zelfde geldt voor de oren; die zitten niet bovenaan het hoofd maar in het midden (oogjes ook). De neus mag een stukje korter. Neuzen zijn ontzettend moeilijk te tekenen, maar wat hierbij heel belangrijk is (in jouw hele tekening eigenlijk), dat je een kant kiest waar het licht vandaan komt. Want op dit moment zit er aan beide kanten schaduw. En dat kan wel, maar in het echt gebeurt dat eigenlijk alleen als je iemand recht in z'n snufferd schijnt met een felle lamp.

Als je goed naar een gezicht kijkt ook kan je zien dat een vrouw een veel fijner kinnetje heeft.

Dat raad ik je dus vooral aan: ga eens goed kijken, begin eens met hele simpele schetsen, dan krijg je de verhoudingen wat beter door. Dan heb je een goede basis om daarna andere technieken te ontwikkelen.

(op sweetandtalented.com staan duizenden kwalitatieve portretfoto's van heel groot formaat, hier haal ik ook mijn voorbeelden vandaan, zeer goed oefenmateriaal)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:08

Zoals in een van de vorige posts stond, is het jammer dat het realistisch moest worden. De stijl is namelijk bijzonder en als je die door zou kunnen voeren in meerdere poppetjes, krijg je volgens mij echt een leuk geheel met allerlei ' typetjes' in die stijl.
Dus als ik gewoon uitga van deze stijl: Bravo! Ga zo door en ik ben benieuwd naar meer :D

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:59