Ik maak gebruik van deze foto, een mooie maar ietwat saaie foto:

Deze foto open je in Photoshop (ik maak gebruik van CS4)
Daarna kopieer je de foto door de foto te slepen naar het volgende icoontje

Vervolgens zet je Normal op Overlay en de Opacity op ca 60% (net wat je zelf mooi vindt)

Dan druk je met je rechtermuis op het woord "Layer 1 copy" en selecteer je Flatten Image

Dan ga je naar Select --> Colour Range
Vervolgens moet je het pipetje op de "plus" zetten (zie rood omrande hokje)
Dan selecteer je de huid op het gezicht in je foto, uiteindelijk moet je ongeveer alle huid hebben geselecteerd (gewoon blijven klikken op het gezicht). Als Photoshop nou teveel selecteerd (bijv. ook het haar, of de achtergrond) kun je met Fuzziness dit bijstellen (zie rood omrande woord)

Klik op OK, en de huid is geselecteerd. Doe dan CTRL + J . De geselecteerde huid is op een aparte Layer gezet.
Ga dan naar Filter --> Noise --> Dust and Scratches (Let op: Zorg ervoor dat je nieuwe Layer is geselecteerd en niet de achtergrond)

Speel een beetje met Radius en Threshold. Ik zet Radius in dit geval op 4 en Treshold op 5.
Druk op OK en werk met een gummetje daarna even de ogen, mond, neus, oren, haarlijn en wenkbrauwen bij zodat deze hun scherpte behouden
Zorg dat je huid Layer nog steeds geselecteerd is en druk dan op Create a new Adjustment layer (zie roodomrande knopje) en selecteer dan Vibrance

Speel vervolgens een beetje met Vibrance en Saturation. Ik zet in dit geval Vibrance op -45 en Saturation op +30

Druk vervolgens weer met je rechtermuisknop op "Layer 1" en doe weer Flatten Image
Ga weer via Select --> Colour Range, en selecteer dit maal niet de gehele huid, maar enkel de highlight

Druk weer op OK, de highlights zijn nu geselecteerd. Ga dan weer naar Create a new Adjustment Layer en kies dit keer voor Curves
Zet de curves ongeveer zoals hier (maak van de rechte boog een ietwat schuine). Je zult zeggen: Iehl lelijk, maar dit gaan we nog mooier maken

Ga nu naar Filter --> Blur --> Gaussian Blur
Speel een beetje met de Radius. Ik zet hem in dit geval op 13,0

En klaar is je glamour shot
(na & voor om te vergelijken)

Vind het altijd leuk dat je tools deelt op Bokt