[FOTO] [!] The downside of love

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

soeboenoe

[FOTO] [!] The downside of love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:02

Ik ben bezig om een serie te maken van foto's over de negatieve, pijnlijke kant van liefde. Hier alvast de foto's die al in de serie staan!

Afbeelding

You broke me

Afbeelding

I fear losing you

Afbeelding

Receive the beatings of love..

Afbeelding

Cry my heart out..

Model: ik
Bewerkingen: ik
Make up: ik
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 20-06-11 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:08

Laten we het zo zeggen; ik word er niet blij van... Maar dat is ook niet de bedoeling denk ik. :+

Nagini

Re: [ART] [!] The downside of love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:12

Pfoe, waarom zo heftig?

Ik vind de foto's een beetje vreemd. Ik vind dat zeker op de 1e twee foto's je te geacteerd er op staat. Dat komt niet echt over.. en de achtergronden vind ik wat te druk.
Bij 3 heb je wel een mooie blauwe plek gemake-upt, maar de foto zelf vind ik net gemaakt met een mobieltje, dus dat vind ik weer een beetje jammer.

De laatste vind ik dan de beste, aangezien je daar het ''puurste'' over komt. Je ziet er oprecht verdrietig uit. Jammer wel is dat het lijkt alsof je bloed huilt?
Ook hier vind ik de foto wat telefoonachtig uit zien. Weet niet of dat je opzet was of een bepaalde kunst vorm moet zijn hoor ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:14

Nagini schreef:
Jammer wel is dat het lijkt alsof je bloed huilt?

Volgens mij was dat ook de bedoeling haha!

Hmmmm.. Ik vind het jammer dat de foto's zulke slechte kwaliteit hebben, als ze scherper waren geweest waren ze denk ik stukken mooier geweest. Nu doen ze me ook niet zoveel, mede door het vage.. :o

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:15

H_Nalanta schreef:
Nagini schreef:
Jammer wel is dat het lijkt alsof je bloed huilt?

Volgens mij was dat ook de bedoeling haha!

Hmmmm.. Ik vind het jammer dat de foto's zulke slechte kwaliteit hebben, als ze scherper waren geweest waren ze denk ik stukken mooier geweest. Nu doen ze me ook niet zoveel, mede door het vage.. :o

Ja maar waarom? dat heeft toch niets met liefde te maken? :') Gewoon huilen is hoop ik al genoeg. :P

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:42

Het vage is helaas door het uplaoden gekomen, ze zijn allemaal met een SLR camera genomen dus echt onscherp zijn ze origineel niet.

Die laatste 2 lijken misschien met een mobieltje genomen, maar dat is echt niet zo.
+ dat er ook een beetje met contrast gespeeld is tijdens het bewerken, misschien dat dat het zo laat lijken.

de titel van die foto waar ik "bloed" huil is "cry my heart out", dat heb ik dus ook heel letterlijk genomen. Het moet dus ook lijken of ik letterlijk mijn hart eruit huil.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:46

Oke, ja niet helemaal mijn stijl dan. :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:48

Dat mag natuurlijk :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:52

Afbeelding

Hier heb ik 'receive the beatings of love' met andere instellingen geupload. Hij is wel wat scherper geworden vind ik.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:55

de 1e vind ik heel mooi en de 3 is ook mooi
die andere wat minder

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:01

@Yael_my Heb je verder ook nog wat inhoudelijke zaken waardoor je ze mooi vind of niet? :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:05

Ik weet niet, ik vind 'm wel minder blurrie/smudge nu.. maar vind de foto's wel erg heftig..
Te heftig misschien, om zoiets serieus 'zo' op de foto te zetten..

wel echt knap dat je die blauwe plek zo goed hebt kunnen opmaken.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:06

Ik vind foto 1 wel heel mooi, ik ging meteen zelf ook zielig kijken (betrapte ik mezelf _O-)
Hoewel ik de achtergrond dan weer niet zo mooi vindt ;)

Verder vind ik foto 4 ook heel mooi.
De foto's spreken mij wel aan, ik hou er wel van.
Alleen foto 2 niet ;)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:11

Nagini schreef:
Ik weet niet, ik vind 'm wel minder blurrie/smudge nu.. maar vind de foto's wel erg heftig..
Te heftig misschien, om zoiets serieus 'zo' op de foto te zetten..

wel echt knap dat je die blauwe plek zo goed hebt kunnen opmaken.

De foto's moeten ook erg heftig. En het is niet iets wat ik 'zo' op de foto zet :) Ik ben er serieus en heel erg mee bezig om juist zulke gevoelens op de gevoelige plaat vast te leggen. Het is echt iets waar ik al maanden mee bezig ben en waar ik mijn ziel en zaligheid in leg.

en dankje, die blauwe plek zo maken was a hell of a job! :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:13

_Nancy schreef:
Ik vind foto 1 wel heel mooi, ik ging meteen zelf ook zielig kijken (betrapte ik mezelf _O-)
Hoewel ik de achtergrond dan weer niet zo mooi vindt ;)

Verder vind ik foto 4 ook heel mooi.
De foto's spreken mij wel aan, ik hou er wel van.
Alleen foto 2 niet ;)

Dankje! ik probeer zoveel mogelijk verschillende persectieven te ontdekken.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:11

Ik vind alleen de derde foto geloofwaardig en redelijk sterk. Hij is misschien niet scherp, maar à la; de boodschap komt over, juist ook wel omdat hij zo donker is.

De andere drie vind ik niets; niet geloofwaardig, slechte belichting, scherpte, achtergrond en bij de vierde, make-up.
Ik snap je idee, maar je moet echt nog even oefenen. :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:14

soeboenoe schreef:
Het vage is helaas door het uplaoden gekomen, ze zijn allemaal met een SLR camera genomen dus echt onscherp zijn ze origineel niet. Die laatste 2 lijken misschien met een mobieltje genomen, maar dat is echt niet zo.
+ dat er ook een beetje met contrast gespeeld is tijdens het bewerken, misschien dat dat het zo laat lijken.

de titel van die foto waar ik "bloed" huil is "cry my heart out", dat heb ik dus ook heel letterlijk genomen. Het moet dus ook lijken of ik letterlijk mijn hart eruit huil.

Met een SLR kun je best onscherpe foto's maken ;)

Ik snap je idee en de foto's passen wel mooi bij elkaar, maar het lijkt te geacteerd. Neem er de rust voor. Heb je de foto's zelf gemaakt of heb je het iemand anders laten doen? Het lijkt alsof je het zelf hebt gedaan, en dat is jammer.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:17

ik vind het te geposeerd, vooral die met de blauwe plek
die zou imo iets meer ongewild mogen zijn, niemand is er trots op dus een poging tot verbergen zou beter 'passen'.

Je poseert teveel waardoor de waarheidsfactor klein is. de eerste 2 zijn beter als je niet kijkt naar de camera maar naar boven of naar 'hem'.

cry my heart out vind ik wel een goede :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:30

[UK] -> [FK]

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:10

Ik vind ze nog niet heel goed. De kleuren zijn raar en ik mis heel veel helderheid, contrast is te hoog. Alle foto's zijn erg ruizig en sommige ook onscherp. Verder zou je wat meer op je composities kunnen letten: op de eerste staat en halve knie die overbelicht is en erg afleidt, de tweede is ook zwaar overbelicht, bij de derde mis je net een stukje hoofd en bij de vierde mis je een klein stukje kin.

Make-up op de derde foto is wel goed gedaan :j
Is dit 's avonds gefotografeerd? Ik krijg namelijk het idee dat je fotografeert met veel te weini licht en dit met nabewerking probeert te compenseren, wat niet helemaal lukt.

Goof

Re: [FOTO] [!] The downside of love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:33

Ik vind de foto's niet echt verdriet uitstralen, volgens mij was dat wle je bedoeling?
Ik vind ze vreselijk on-echt overkomen omdat ze maar in de camera blijft kijken, heel geposeerd en weinig spontaan. Daarbij zie ik meer angst dan verdriet. Nee, vind ze niet geslaagd sorry.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:55

Ik vind ze niet zo bijzonder... Kwaliteit is erg slecht en dat stoort enorm vind ik. Ze lijken wel door een webcam gemaakt of zo, zeker de voorlaatste foto doordat er 'strepen' doorheen de foto lopen.

De kleuren van de eerste foto zijn raar, vooral de overgang tussen de haren en de muur. Is dat bewerkt?
De tweede foto is het model overbelicht.
Foto drie is erg donker.
Laatste foto vind ik nog het leukste. Als stoor ik mij aan de afsnijding van de kin. Ik denk dat de foto mooier zou zijn als het een staande foto was.

Welk toestel en lens heb je gebruikt? Wat zijn de instellingen?