[VER] Verborgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

[VER] Verborgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 14:29

Een kort verhaal. Even een vriendelijke doch dringende mededeling; gelieve dit verhaal niet over te nemen of te gebruiken zonder toestemming

Verborgen
Niet achterom kijken, wat er ook gebeurde. Niet meer nadenken, verstand op nul en rennen. Flitsende lichten, het geluid van een hart dat bijna uit haar borstkas leek te klappen, een raspende ademhaling. Ze dwong zichzelf verder te rennen en niet achterom te kijken. Nooit meer. Het heft van het mes brandde in haar handpalm. Ze keek ernaar en zag in het vage schijnsel van een langsschietende lantaarnpaal hoe het bloedrode lemmet glinsterde. Ze moest er vanaf. Ze sloeg linksaf een schemerig steegje in vanaf de Hoge Dorenweg; de hoofdweg van de stad. In de verte hoorde ze het geluid van sirenes naderen. Ze moest op zoek naar ze het mes kon laten dat ze nog steeds in haar hand geklemd hield. Ze stopte even en keek om zich heen. Even verderop trof ze een putdeksel aan die ze zonder na te denken open trok. Vol afgrijzen gooide ze het mes erin en zag het verdwijnen in het gapende zwarte gat. Wat heb ik gedaan, dacht ze. Ze keek naar haar handen, bebloed en gehavend. Het mes was misschien verdwenen, maar de dood kleefde nog steeds aan haar handen..

“Karin, kom je ontbijten? Ik heb net de tafel gedekt voor ons drietjes.” Dat was Victor van Leemt, de man van Karin. Victor heeft zijn carrière als accountant in 2004 aan de wilgen gehangen en is sindsdien huisvader. Karin is op haar twintigste begonnen als verpleegkundige op de EHBO van het Vlietlandenziekenhuis, waar ze nu zo’n veertien jaar werkzaam was. De geboorte van hun zoontje Casper in 2004 zorgde voor een hoog oplopende discussie tussen Victor en Karin. Dat één van de twee moest stoppen met werken om voor Casper te gaan zorgen stond als een paal boven water, maar wie van de twee dat zou zijn dat was de grote vraag. Als het aan Victor gelegen had, was Karin parttime gaan werken en kon hij verder met zijn carrière. Karin –workaholic ten top – stemde hier niet mee in en heeft dit op z’n zachtst gezegd voorkomen. Dat dit hem nog redelijk dwars zit, is wel te merken aan de steken onder water die Karin regelmatig ontvangt. Ze weet ook wel dat het chantage was; ze had hem min of meer gedwongen tot deze beslissing. Het was óf ontslag nemen, óf zij en Casper het huis uit en dan was het over. Eigenlijk onmenselijk, maar ze moest wat. Zeker gezien haar verleden. Haar beroep als verpleegkundige was dé manier om haar ziel te reinigen en zich te ontdoen van de zonde die ze begaan heeft. Dat het haar nog elke dag achtervolgde, was geen punt van discussie. Nog elke avond na haar dienst dacht ze terug aan die ene vreselijke nacht. Het geluid van de doodskreet, haar eigen hoge hartslag, haar raspende adem, alles zat nog in haar geheugen gegrift. Vaak ging Karin op deze momenten even naar het zwembad. Het water gaf haar rust en het leek alsof ze haar gedachten los kon laten in het zachtjes kabbelende chloor. Stille wateren hebben diepe gronden, wordt er wel eens gezegd. Dat is Karin op het lijf geschreven. Als ze toch eens wisten..

Karin schoot snel in haar badjas en liep de trap af. Victor en Casper waren al begonnen aan hun versgemaakte croissantje. Dat deed Victor vaak, op zaterdagochtend; zelfgemaakte croissantjes, verse jus d’orange, kopje koffie. “Lekker geslapen, schat?” vroeg Victor haar terwijl hij een mok voor haar inschonk met koffie. Karin knikte, in gedachten verzonken. Ze wist niet wat het was, maar een naar gevoel bekroop haar. Ze had erg onrustig geslapen. Misschien had het te maken met het krantenbericht dat ze de dag ervoor gelezen had. Er werd een oude moordzaak heropend. Er waren nieuwe aanwijzingen die aanleiding gaven tot voortzetting van het onderzoek. Dertien jaar geleden werd er een jongeman aangetroffen in een zijweg van de Hoge Dorenweg, om het leven gebracht door messteken in de borst en hals. Ze wist het. Ze had het altijd al geweten. Ooit zou haar diepste geheim aan het licht komen en dat moment leek nu gekomen te zijn. Had ze het punt bereikt waarop haar eerst zo zekere toekomst begon te wankelen? Zouden ze er ooit achterkomen? Ze wist het niet.

“Wat ben je stil,” vroeg Victor aan Karin. Ze glimlachte even. “Oh, het is niets. Ik heb een beetje hoofdpijn.” Ze keek naar Casper die vakkundig bezig was om zijn croissantje te ontleden. Kinderen zijn zo onschuldig, dacht ze en glimlachte weer. “Ik ga straks weer even zwemmen,” zei ze tegen Victor. “Da’s goed,” antwoordde hij. “Dan breng ik ondertussen Casper even naar Terence. Die belde of Casper wou komen spelen.” “Prima,” knikte Karin, terwijl haar handen de hete mok koffie omklemden. Ze nam een slok en zette de mok terug op tafel. “Ik ga me even omkleden, tot zo.” Ze stond op en vertrok weer naar boven.

Toen Karin weer beneden kwam, waren Victor en Casper al vertrokken. Op tafel lag een klein briefje. “Zoals ik al zei ben ik even weg om Casper weg te brengen. daarna rijd ik nog even langs Dennis, ik moet ‘m even helpen met zijn computer. Tot vanmiddag! Hou van je.” Ze glimlachte. Wat was hij toch ook een schat. Hij wist haar na al die jaren nog steeds zo nu en dan te verrassen. Met de lieve woorden nog in haar hoofd liep ze naar de keuken en drukte het Senseo-apparaat aan. Een schel geluid weerklonk vanuit de gang. Er stond iemand aan de deur, maar wie kon dat zijn? dacht Karin. Ze zette een kopje onder de Senseo, drukte op de knop en liep naar de voordeur. Twee uniformen staarden haar aan. “Mevrouw van Leemt? We willen u graag wat vragen stellen. Mogen we binnenkomen?” Haar hartslag schoot omhoog. “Natuurlijk, komt u binnen.” Ze stapte opzij en liet de twee agenten binnen die vast doorliepen naar de woonkamer. Karin staarde met grote ogen van paniek naar de deur. Was dit het dan?

Drrrassic

Re: [VER] Verborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:51

Mooi! Nu wil ik weten wie ze vermoord heeft en hoe het verder gaat, maar ja, dat heb je met een open einde. :P

De enige fout die ik kon vinden was dat "op zoek naar ze het mes kon laten" "naar waar ze het mes kon laten" moet zijn.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:50

Goed stuk, ik ben heel benieuwd naar het vervolg

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:57

idd heel goed stuk! ben ook erg benieuwd :j

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:41

Goed stuk, ben nu al benieuwd naar het vervolg!
Wanneer? :D

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 14:51

Dit verhaal is geschreven voor een verhalenwedstrijd van Fok! die morgen afloopt.
Ga binnenkort eens verder kijken hoe en of ik verder ga!

Bokkers op Fok!: willen jullie even stemmen :P

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:09

Je moet een vervolg schrijven...anders vind ik het gemeen :')
We willen nu weten hoe het afloopt *\o/*

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:52

Mooi verhaal!
Je heb een fijne schrijfstijl, heel spannend ook.
Ik wil nu ook weten hoe het afloopt :)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:02

De reacties maakten mij nieuwsgierig, want ik was eerst nog niet geheel van plan om het te lezen. :o Toen kon ik de verleiding niet weerstaan, het stuk zag er kort uit dus als het niks zou zijn was ik er zo vanaf.. En wow, wat een vreselijk pakkend stuk! Ik was vanaf het begin tot het eind geboeid omdat er precies genoeg informatie instond. Niet teveel waardoor je denkt: 'huh?' of te weinig wat verveeld.

Bravo, komt er nog een vervolgstuk?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:05

Spannend stuk, ben benieuwt naar het gevolg! Let er wel op dat je meer dan 1500 woorden gebruikt, volgens mij is dit niet lang genoeg :j

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:41

Spanned! Ben heel benieuwd naar het volgende deel :j

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 00:10

thoraklover schreef:
Spannend stuk, ben benieuwt naar het gevolg! Let er wel op dat je meer dan 1500 woorden gebruikt, volgens mij is dit niet lang genoeg :j

De opdracht waarvoor ik 'm schreef was maximaal 1000... Vandaar :)

Ik ben tweede geworden in de wedstrijd hiermee in elk geval! :D