[TEK] Glanzende Fries in avondrood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoesje

[TEK] Glanzende Fries in avondrood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 13:47

Hallo allemaal,

Vorige week een tekening gemaakt van een prachtige Fries, glimmend in het avondzonnetje.
Ik kon me lekker uitleven op de glansplekken en de kleuren en heb hem niet te gedetailleerd getekend.

Pastel 40 x 40 cm

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Michelle_S

Re: [TEK] Glanzende Fries in avondrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:07

Prachtig!!

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:51

WAUW! (L) geweldig!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:54

hij is prachtig! ik vind alleen dat het oog een beetje plat is, weet niet precies hoe ik het moet uitleggen ;)
maar veder is hij net echt wauw <3

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:43

Die glans is inderdaad prachtig gelukt! Maar het oog vind ik ook wat minder. Het is meer een mensenoog dan een paardenoog.

Mooie kleuren! :D

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:45

wowh die is zo mooi echt waar

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:47

Ik vind het heel mooi gelukt, behalve dat het oog net iets te groot is en niet echt een paardenoog lijkt.

Verder zou ik het geen Fries noemen, Friezen zijn namelijk zwart. :Y) Dit lijkt meer een warmbloedpaard.
Maar verder vind ik 'm erg mooi, inderdaad ook met die glans, dat is je goed gelukt. :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:48

MarrieLeen schreef:
Ik vind het heel mooi gelukt, behalve dat het oog net iets te groot is en niet echt een paardenoog lijkt.

Verder zou ik het geen Fries noemen, Friezen zijn namelijk zwart. :Y) Dit lijkt meer een warmbloedpaard.
Maar verder vind ik 'm erg mooi, inderdaad ook met die glans, dat is je goed gelukt. :)

's zomers zijn sommige friezen bruin ;)

Maar verder erg mooi gelukt! ook ik ga mee met het feit dat ik het oog niet af vind.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:49

Nee ik vind hem niet zo mooi. :o Qua opzet vind ik hem geslaagd, naar mijn idee had je het halster wel 'normaal' mogen tekenen dus niet dat hij zo verschoven is. Verder is het een fries en dit paard is bruin. :+ En ja, friezen worden wat bruiner maar niet zo bruin.
Ik denk dat wanneer je hem zwarter maakt hij wat sprekender lijkt.
Maar complimenten voor je verhoudingen, erg netjes. En de manen vind ik ook top gedaan. :j

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:49

friezen worden in de zon vaak bruin en dan zien ze er vaak zo uit als ts getekend heeft...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:52

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat de meeste Friezen niet zo bruin worden. ;)

Dus of geef het niet de noemer Fries, of maak het paard wat donkerder.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:01

MarrieLeen schreef:
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat de meeste Friezen niet zo bruin worden. ;)

Dus of geef het niet de noemer Fries, of maak het paard wat donkerder.

ik uit eigen ervaring dus wel...fries van destijds een stalgenoot...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:03

Het lijkt me verstandiger om weer ontopic te gaan in plaats van een discussie te voeren over het wel of niet bruin worden van een Fries. ;)
Overigens weegt in mijn ogen één ervaring niet op tegen mijn opmerking 'de meeste Friezen'.

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:22

Je laatste argument klopt alleen niet, als er een fries is die er zo uit ziet kunnen er heus ook meerdere zo bruin zijn. Wel ga ik er in mee dat de wat stevigere bouw wegvalt in je tekening. De neus oogt wat klein en de hals wat smal. Wat ik verder echt mooi gedaan vindt, zijn de manen. Erg mooi hoe je er blauw in hebt verwerkt. Verder vind ik dat het wat meer onafgewerkte halster juist kracht zet in de tekening. En petje af voor de glansplekken. Vind dit een erg leuke stijl :)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:02

Je hebt een mooi paard getekend, maar ik zie er geen fries in , ik mis de robustere bouw en het zwart :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:18

Daar hebben we mijn Eelkje (L)

De bouw van Eelkje is ook goed gelukt, aangezien ze een smal friesje is.
Dat zie je op deze foto:
Afbeelding
Je ziet ook dat ze geen mensenoog heeft maar dat zie je op de originele foto juist weer wel omdat ze er verschrikt kijkt. Op de originele foto zie je dat door de glans van de zon ze erg bruin word:Afbeelding

Al met al een mooie tekening om trots op te wezen :)

(de fotó's zijn rond uur of 2 gemaakt dus avondzonnetje klopt niet helemaal, maar de gedachte is wel heel mooi :) )

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:46

prachtig
:)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:56

Nee, helaas niet een van mijn favorieten. Ik vind het gaaf dat je de vrijheid neemt in de tekening, maar ik vind het hoofd zo eerder slordig dan vrij getekend, als ik eerlijk mag zijn. Of hij lijkt op een fries of op de foto laat ik even buiten beschouwing, ik kijk nu even puur naar de tekening.
Ik mis kleur in het hoofd, het lichaam heb je een prachtig heldere kleur gegeven, maar het hoofd mist dit. Je hebt hier misschien teveel kleuren over elkaar heen gelegd, zodat het geheel wat dof wordt. Hierdoor neemt de diepte ook af, de neus komt op mij te plat over, voornamelijk bij de neusgaten. Het contrast had hier van mij wel wat hoger moeten liggen.
Ik ben benieuwd naar volgend werk, want je vorige werken met vrijheid pakten goed uit vond ik, ik hoop dat dat bij de volgende ook weer zo is. :)

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:01

Als het oog en de neus wat zouden worden aangepast zou ik dit een geweldige tekening vinden. Het oog mag wat mij betreft ook in een (verder) los en vrij werk wel realistisch en nauwkeurig getekend zijn. Ik mis nu net een stukje uitstraling die ik normaal bij jouw portretten juist altijd zo knap vind. Verder heb ik er alleen maar heel veel respect voor en zou ik dit zelf al nooit kunnen, maar omdat ik andere werken van jou gezien heb toch een beetje kritiek. :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:33

Ik vind het wel ontzettend mooi. Ik houd wel van de losse sfeer die over de tekening heen hangt. Ook de kleuren op de borst van de Fries vind ik heel mooi. Ook de neus van het paard vind ik heel gaaf. Als ik het vergelijk met de foto vind ik het onechte in de tekening, de tekening juist maken. De rode achtergrond is er ook perfect bij gekozen. Ik zou dit werk zonder meer in mijn kamer hangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:39