[DIGI][WIP] Welsh Pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

[DIGI][WIP] Welsh Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 12:20

@Mod: Kzag het net staan in de regels van die [WIP] en wilde net het 3e wipje uploaden :')

Heloowwtjes,
Ik begin maar eens met een nieuwe digital art.
Deze keer ga ik weer een poging doen tot schetsen. Iets wat ik dus niet kan :')
Ik denk dat dit ongeveer mijn 4e schets is :o.

Ik werk zonder tekentablet, dus met de muis.
En ik heb geen voorbeeld gebruikt voor de verandering, kmoet het toch maar eens zonder gaan leren :)

Schets (Ik had hiervoor nog 2 schetsen maar die zijn perongeluk verwijderd :\)
Afbeelding

Verbeterde schets
Afbeelding

Line Art (Pentool gebruikt, eindjes van de lijnen dunner gemaakt door te smugden/gummen, 1e keer dat ik de LA zo doe en ik vind het nog aardig gelukt :D )
Afbeelding

Tips zijn altijd welkom. Vooral over de verhoudingen want ik ben daar een ramp in .

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:24

Ik vind het super gelukt enige verhouding die ik miss beetje minder ivnd is de lengte tussen

oog/jukbeen/kaakrand en dan ook tussen kaakrand en oren (voor mijn gevoel meot het onderste lijntje iets minder divigerend als je snapt wa tik bedoel. Ik ben wel absoluut niet goed met tekenen hoor en vind dat je supre goed gedaan hebt maar dit was waarvan ik dacht klopt precies iets niet

Chaos

Re: [DIGI][WIP] Welsh Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:27

Mij lijkt hij gewoon te kloppen, ook qua verhoudingen. :j

Hij lijkt alleen groot, niet echt een klein Welshje nog. :P

Knap hoor, met muis!

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:30

Ziet er goed uit :) Ik volg deze even :P

Hij ziet er idd wel een beetje groot uit voor een Welsh :P

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 12:57

Dat ie te groot is hoeft niet altijd hoor. Er zijn verschillende maten bij de welsh pony :)

@cyclo86: Bedoel je dat ik de lijntjes wat verder moest doorstrekken?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:27

volgens mij zijn de achterbenen te dun bij de knie/hak en de voorbenen moeten ietsje meer onder de boeg staan.
ook lijkt het hoofd iets té kort.
verder zie ik er niet echt een welsh in maar voor de rest gaatie goed :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:46

Amy8super schreef:
Dat ie te groot is hoeft niet altijd hoor. Er zijn verschillende maten bij de welsh pony :)

@cyclo86: Bedoel je dat ik de lijntjes wat verder moest doorstrekken?

dat het hoofd meer zo loopt < dan mij lijkt normaal te zijn maar t kan ook aan mij liggen :P. Het is niet heel groot verschil hoor. Ik heb nog eens goed gekeken en denk dat het meer het lijntje is van t jukbeen wat me wat stoort zou iets hoger moeten ligge en iets mer naar voren Ik vind dat je het echt knap gedaan heb zo met de muis.

even close up van hoofdje van mijn welsh toegevoegd waar je op kan zien dat de afstand tussen dat lijntje en het hoog iets kleiner moet zijn.

Afbeelding

nogmaals vind het echt super he wil je niet bekritiseren het was omdat je naar vroeganders had ik niet geantwoord

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:50

Idd nu vind ik het bij mijn line art ook niet echt kloppen nee xD

Btw, mijn LA hoeft niet persé een wesh A te zijn hea. Gwn een welsh. Of anders gwn een pony.

Donnavay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:39

Wauw! heb je dit met de muis gemaakt? respect! Ik doe het je niet na!
Volgens mij kloppen de verhoudingen ook aardig goed.

Mijn welsh is 1.53 dus hoeft inderdaad geen A ponytje te zijn ;)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:58

De digital art is af. Kheb er niet veel meer aan veranderd.

klik

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:03

spijtig mijn virusscanner blokkeerd hem kan je hem niet als plaatje zetten zoals de rest?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:05

Ik weet dat ze verschillende maten zijn, heb er meerdere (gehad). Maar het lijkt gewoon een grote pony/paard. Vind het niet specifiek een Welsh vanwege uiterlijke kenmerken.

Dat verandert dus niks aan het feit dat het prachtig getekend is!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:08

Ik vind iets vreemds aan de voorbenen, maar wat kan ik niet helemaal zeggen.
Wel echt prachtig gedaan.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:54

Ik vind em ook nog steeds een beetje raar staan :\
Naja, volgende keer weer een kans.

@Chaos: Hmm.. ik wil juist een paard schetsen, maar er komt altijd een pony uit :')
En uit een eerdere reactie van mij:
Btw, mijn LA hoeft niet persé een wesh A te zijn hea. Gwn een welsh. Of anders gwn een pony.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:04

Prachtig geworden! Zeker voor een oefening. Het gaat imo een beetje naar een tekenfilm pony, maar wel een realistische. Snap je die gedachtengang :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:12

Ik vind de onderbenen en hoeven wat klein, maar verder ontzettend mooi gedaan!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:34

Had het gelezen, maar je begreep me verkeerd dacht ik.
En aangezien de titel Welsh is, noemde ik even dat ik het nou niet typisch een Welsh vond, maar wel een prachtige tekening! :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 23:41

Nee, ikzelf vind het ook niet egt een welsh ofzeu :')
Gewoon een pony :)

Maar ik wil ook wel eens een keer een paard schetsen, maar er komen alleen pony's uit ;(

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:41

Ziet er netjes uit :j

Er kloppen idd wat dingen niet helemaal aan de anatomie:

- de stand van de hoeven, deze staan teveel onder de gewrichten, vanuit de kogel moet je een hoek van ongeveer 45 graden bedenken en van daaruit de hoef tekenen, een andere makkelijke richtlijn hiervoor is dat de hoek vanuit de kogel hetzelfde is als de hoek die de schouder maakt, deze lijnen moeten in stand (ongeveer) parallel lopen, maar ook deze staat iets te stijl op je tekening, zeker voor een welsh.
- de kaaklijn loopt niet helemaal lekker, je kunt de lijn van de kaak samentrekken met de aanzet van de oren, bij jouw tekening staan beide net verkeerd, dus de oren iets naar rechts en de kaak iets naar links buigen. Ook het jukbeen klopt daardoor niet helemaal, hij staat wel goed in verhouding met de kaaklijn maar omdat deze niet klopt klopt het jukbeen ook weer niet met de rest van de lijnen op het hoofd, het jukbeen moet ongeveer parallel aan de neusbrug lopen, hierdoor komt hij ook meer vanuit het oog, welke ook weer net een tikje meer met de klok mee moet draaien, oogje wijst nu wat teveel naar beneden ipv naar voren. De lengte van het hoofd en het neusjes kloppen verder wel, iig voor een welshje :)
- de achterbenen staan ook weer teveel onder het lichaam, deze mogen verder naar achteren, achterbeen wat je helemaal ziet mag in dit geval wel helemaal achter de bil gezet worden en hoeft er niet helemaal onder zoals het nu staat.

- Verder voor een welsh is de achterhand te hoekig en klein, deze mag groter en ronder, ook de onderlijn van de romp mag iets vlakker en minder hoog oplopend voor een welsh in stand en ook de nek mag ronder en meer naar voren zeg maar, de hoge aanzet is wel goed maar de nek staat teveel omhoog, ratypische welsh mag meer zakken en ronder maken, Oogje mag groter en bij de voorbenen mag het pijpbeen een stuk korter, nu lijkt die langer dan het bovenbeen maar kenmerken voor een welsh is juist het korte onderbeen, dus enkel de knie een stukje zakken zou eventueel voldoende kunnen zijn

Maar je bent iig erg goed op weg met de verhoudingen +:)+

Dan nog een stukje technische kant, wat doe je nu precies met je paths om de lijnen te krijgen? Want er is een snellere en nettere manier om die verlopende puntjes te krijgen dan te smudgen maar voor ik alles in babystapjes ga uitleggen misschien wel handig om te weten wat je er zelf al vanaf weet := .

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:43

Thnx voor de tips :o
Zoizo wil ik paarden gaan schetsen ipv pony's en met welshjes heb ik eig niks :')
Maar omdat ik gwn geen paarden kan schetsen moet het maar.

Wat bedoel je precies met "paths"? Ik ken al die termen niet?
Ik werk met de muis en GIMP. Dus ik weet geen andere, betere manier om dunnen eindjes te krijgen. "Uitvloeien" werkt ook niet echt :') Dus dan maar gummen. Met de pentool maak ik de lijnen. Niet uit losse hand, dat zou er niet erg mooi uit zien met de muis :') ik schets wel uit de losse hand :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:14

Hmm, the gimp weet ik niet zoveel van, de lijnen die je in photoshop met de pentool maakt zijn path's en daar kun je verschillende eigenschappen op toepassen.

Muis vs. tablet maakt verder weinig uit voor het eindresultaat, het is vooral de techniek die anders is en het is maar net wat je beter ligt, ander verschil is de drukgevoeligheid van een pentablet maar dit kun je vaak wel nabootsen met de muis op verschillende manieren. Een tablet is voor de meeste makkelijker omdat ze gewend zijn met een potlood te tekenen en dit een aardig goede simulatie daarvan is maar ik ken genoeg hele goede digitale kunstenaars die enkel de muis gebruiken, verschil is in het resultaat verder niet te zien :) .

Wat betreft de verhoudingen paard/pony is het grootste verschil dat een paard alles langer is, met name bij het hoofd, bij deze tekening zou je enkel het hoofd wat langer en smaller hoeven maken (buiten de eerder genoemde punten) om er een paard van te maken.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:23

Haha, en ik weet ook niet zoveel van Photoshop.

Ik heb het altijd al met de muis gedaan, en ik denk eerder dat als ik met tablet zou werken, dat ik alleen maar lelijker ga tekenen. Het gaat lekker zo, dus aan een tablet ben ik nog lang nit toe hoor. Tot nu toe vind ik de maniet die ik nu gebruik om zulke lijnen te krijgen het beste. Dus ik ga hier gewoon lekker mee door:)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:28

Kheb het hoofd langer gemaakt, maar ik zie er nog steeds zo'n domme pony in hoor :')