[FOTO] Nieuwe camera!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

[FOTO] Nieuwe camera!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 22:12

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe camera. Hiervoor had ik alleen een compactcameratje.
Nu heb ik een spiegelreflexcamera gekocht, een Canon EOS 500D.
Ik moet echt nog ontzettend veel leren, want snap nog niet zo veel van alle instellingen die je kan doen aan de camera :P

Heb vandaag geoefend op mijn hondje. Ben benieuwd hoe jullie mijn eerste SLRcamera foto's vinden :P

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Ben heel benieuwd naar tips, maar hou het wel een beetje lief :o

Channiiiej

Re: [FOTO] Nieuwe camera!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 20:58

Niemand :o ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:10

Wat een leuke hond!

De foto's vind ik wat licht. heb je ze bewerkt of komt het door de zon? Als ze iets donkerder zouden zijn zou het prettiger kijken. Verder stoort het me een beetje op de 1e foto dat 1 oog zo duidelijk in de schaduw zit. Maar ik weet er verder ook niets van hoor, ik zou zeker meer tips afwachten :)

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:32

Probeer (zoals hierboven ook al word gezegt) iets te spelen met de kleuren! Ze zijn nu overbelicht! :)
Verder vind ik het jammer dat op de 2e foto de poten er maar half opstaan.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:48

Dankjulliewel!
Ja, het klopt inderdaad dat ze iets overbelicht zijn. Komt door de zon, en omdat mijn hondje net gezwommen had (en dus nat was) én zwart! Dan krijg je zó snel die "reflectie". Ik zou de foto's misschien ietsjes donkerder kunnen maken..

Moet inderdaad iets beter opletten dat beide ogen de zon zitten. Dit was mij tijdens het fotograferen niet opgevallen, zag het pas toen ik ze thuis op de computer zette!

Ik vind foto 2 opzich wel en fijne uitsnede hebben, maar misschien is dat een kwestie van smaak :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:54

Ik heb zelf ook een Canon EOS 500D, voor bewegende onderwerpen zoals bijvoorbeeld jouw hond, kun je misschien het beste je camera op de stand TV zetten. Hiermee kan je de sluitertijd instellen. Hoe hoger de sluitertijd, hoe sneller dat spiegeltje heen en weer gaat, hoe scherper dus je foto! :) Het is dan alleen wel jammer dat de kwaliteit dan iets minder wordt, maar misschien wat om mee te oefenen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:56

Nista_RX schreef:
Ik heb zelf ook een Canon EOS 500D, voor bewegende onderwerpen zoals bijvoorbeeld jouw hond, kun je misschien het beste je camera op de stand TV zetten. Hiermee kan je de sluitertijd instellen. Hoe hoger de sluitertijd, hoe sneller dat spiegeltje heen en weer gaat, hoe scherper dus je foto! :) Het is dan alleen wel jammer dat de kwaliteit dan iets minder wordt, maar misschien wat om mee te oefenen!

Spiegeltje heen en weer gaat?? Hoe hoger de sluitertijd, hoe sneller de sluiter open en weer dicht gaat hoor :+

Probeer een beetje te spelen, ik heb het idee dat de camera nog niet volledig scherp gesteld was en je toen al de foto maakte. Je kan inderdaad proberen de sluitertijd korter te maken, hierdoor wordt je foto ook donkerder omdat er minder licht naar binnen komt.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:36

Ik zag die eerste foto en dacht wie heeft mijn hondje gejat :oo!

Leuke foto's, maar wel overbelicht. De 2e vind ik het interessants, die is ook het meest spontaan.
Vind ik zelf altijd leuker uiteindelijk!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:40

Bedankt voor de tips! :D

Ja, stoor me zelf inderdaad ook aan de overbelichting, vind het erg lastig. Ga voor allebei m'n lenzen binnenkort een zonnekap bestellen, hoop dat dat al een deel helpt om de overbelichting te voorkomen :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:51

Nee dat werkt er niet tegen, je kan wel je licht corrigeren, weet niet of dat ook op jouw camera kan. Ik heb een Olympus E330 die dat wel kan.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:45

@Focussed; Hoezo werkt dat er niet tegen? Heb van veel mensen gehoord dat het juist wel helpt..
Ik kan ook licht corrigeren op mijn camera.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:56

Ik merk 0,0 verschil met mijn zonnenkap op of af. Ik zou dan vooral daar mee gaan spelen (met die correctie) daar kun je veel meer uithalen en mee spelen :j