Portfolio - HELP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

YDWINE

Portfolio - HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 21:21

Woowh, ik heb zojuist te horen gekregen dat ik vrijdag al naar Utrecht moet voor de toelating voor de opleiding 'Photography' naar de HKU!
Spannend en best kortdag. Ik moet hier dus even druk mee bezig. Ik wilde hiervoor graag nog een nieuwe fotoserie maken, helaas gaat dit
qua tijd niet meer lukken. Heeft iemand tips voor me. - Wat willen ze graag zien? - Wat voor werk moet ik meenemen? - Waar zijn ze naar
op zoek etc. etc. Alle tips en informatie zijn meer dan welkom! Verder vind ik het heel moeilijk om de juiste selectie te maken voor mijn
portfolio. Hoe stel je je portfolio samen, hoeveel foto's moet je meenemen (wat is verstandig). Pff, wat moeilijk allemaal zeg!

Ik ben bang dat ik wel mooi werk heb, maar niet goed genoeg werk. Hier mee bedoel ik dat ik denk dat mijn foto's niet genoeg
verhaal vertellen... Eventueel plaats ik hier nog een aantal foto's om jullie mening te vragen, anders heb ik mijn meeste foto's wel
op mijn hyves staan ( http://ydwine-photography.hyves.nl/ ), wellicht kunnen jullie mij vertellen welke portfolio-waardig zijn.
Alvast bedankt allemaal!

Rennie89

Re: Portfolio - HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:39

Ik weet van het HKU dat ze graag series zien. Het is erg documentaire/reportage gericht aan fotografie en dat willen ze dus het liefst zien. Bedenk dat dit een kunst acedemie is en geen standaart fotografie opleiding en ze dus echt iets "anders" willen zien dan standaart :) Met enkel portretfoto's zal het lastig worden ben ik bang

Probeer dus toch een reportage/serie te maken voor in je portfolio, je hebt nog een paar dagen :)

123468086

Re: Portfolio - HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:18

Je had me al gemailt zie hier nu ook je werk staan. Erg mooi zover was ik toen nog lang niet. Ik vind persoonlijk die vietnam serie erg aanspreken. Veel sucses!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:21

Ze willen iig geen mooie portretjes zien.
Algemeen Album is wel goed, al willen ze geen vakantiefoto's.

Vraag gewoon aan je buurvrouw/opa/vreemdeling oid of je een dagje foto's van diegene mag maken.
Zo leer je die persoon beter kennen en dat moet je dan in die foto's overbrengen.
Niet wat mooi is, maar wat is.

Als je de mode kant op wil kan je niet naar de HKU. Dan moet je KABK oid doen.