[SCH][WIP] veulen, hulp nodig..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fay

[SCH][WIP] veulen, hulp nodig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 16:35

Ik ben net weer begonnen met een schilderijtje, had weer zin om te schilderen na hier op bokt echt prachtige kunstwerken gezien te hebben. Zelf ben ik niet zo geweldig, maar ik vind het wel heel leuk. Ik krijg geen les, behalve een keer in de week op school tekenen. Maar daar leer je niet zo veel.
Ik ben 14 jaar, dus houd daar een beetje rekening mee. Wil wel graag tips horen en hints, hoe je bijv. een schilderij zoals deze wat meer 'echt' kunt maken. Vandaar dat ik hier een WIP laat zien. Het veulen is ons eigen veulen. De voorbeeld foto is: klik voor foto Schilderij is zo'n standaard formaat en de verf is waterverf. Zie hier:

Al eerste de schets, had de camera op zwart wit gezet. Het ziet er erg rommelig uit dat komt omdat ik eerder een andere schets had gemaakt en die kreeg ik er niet helemaal meer af..
Afbeelding

De achtergrond. Heb ik later nog een beetje aangepast.
Afbeelding

Nu ben ik hier, veulen 'ingekleurd' maar kom niet echt verder. Hoe maak ik het was gedetailleerder?
Afbeelding

Wie kan me helpen? :)
Laatst bijgewerkt door Fay op 14-06-11 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:39

Ik vind het echt niet verkeerd hoor! Leuke achtergrond ook! :D

Sommige verhoudingen kloppen nu niet helemaal, vooral de nek is te groot in verhouding met het hoofd, maar daar kan je niet zo heel veel meer aan doen vrees ik...

Om het verder nog wat levendiger te maken moet je wat meer verschillende kleuren durven te gebruiken, kijk bijvoorbeeld eens naar de tekeningen van babe, daar zit heel veel kleur in. Ik hoop dat je er wat mee kan! :)

Fay

Re: [SCH][WIP] veulen, hulp nodig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:05

Bedankt! :) ik heb even de foto waar van ik hem heb gemaakt er een bij gezet.
Ik zal is kijken naar die tekeningen!

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:19

Oke, ik heb ze even over elkaar gelegt en overgetrokken, de blauwe lijn is hoe jij hem hebt getekend.

Afbeelding

Best wel irritant om dat zo te zien als je al zo ver bent, ik heb er ook veel ervaring mee. :+ Maar op zich maakt het niet heel veel uit, tenzij je een exacte kopie van de foto wilt... :)

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 07:23

haha, ik geloofde je wel hoor!! ;)
Ik heb z'n speknekkie een beetje overdreven.. Ik laat hem nu maar zo, anders krijg je een heel geklieder. Maar wel een goede voor de volgende keer.

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:23

Haha, was maar even om te verduidelijken. :P

Alvast succes met de volgende! :)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:53

Als je op doek werkt is het niet zo handig om met waterverf te schilderen, acryl of olieverf zijn hier meer voor geschikt, hiermee kan je ook beter dekken waardoor het resultaat wss beter gaat zijn,

succes nog!