[TEK] springende shetlander

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nista_RX

[TEK] springende shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 07:19

Hallo iedereen!

Ik zelf teken al een tijdje, en krijg steeds meer aanvraagjes hier voor. Uiteindelijk had ik de opdracht een springende shetlander te tekenen! Hier heb ik dus aan gewerkt, en vind het eindresultaat opzich wel mooi geworden. Alleen de manen en de achterbenen kloppen volgens mij niet, maar als iemand daar tips voor heeft hoor ik het graag! :) Ik heb een foto nagetekend voor de houding, en zelf de schaduw en lichtinval er in bewerkt. Het zou prettig zijn als jullie tips voor me hebben, maar kraak het liever niet af. Ik teken nu ondertussen een paar jaar, maar toch ben ik hier niet zo'n ster in. Ik heb (nog) geen scanner, dus hopelijk kunnen jullie het een beetje zien op de foto!

Afbeelding

Alvast bedankt voor je reactie!

LeonieL

Re: [TEK] springende shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:33

Hallo.

Ik mis nog een beetje de verhoudingen in je tekeningen.
als je je voorsteld dat deze pony gewoon staat kloppen er een aantal dingen niet.
Achterbeen had je zelf al gezegt, maar ook de voorbenen zijn veelste kort.
De bos manen horen wel groot, maar jij hebt ze wel heel grroot getekend. (als ze naar beneden hangen is de bos dikker dan de nek,en komt het minstens tot aan de grond.)
Ook zou ik proberen meer details aan te brengen in je tekening.

Verder leuke tekening! :D Ik hoop dat je hier wat mee kan??

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:53

Ik ga mee met LeonieL al stoort de omvang van de manen mij minder. Er zou alleen wel wat meer detail/contrast in mogen. Dit heb je al wel aardig bij de staart. Verder zijn idd de voorbenen te kort en de achterbenen te lang zoals je zelf ook al zegt. Ook zit er een beetje een rare draai in de voorhand. het is net of het hoofd naar ons toe draait en de voorbenen/schouderpartij van ons af, dit komt volgens mij doordat je het linkervoorbeen vrij ver naar voeren hebt en het rechter dan naar achteren zegmaar. zoalsje het nu hebt getekent zou het hoofd van ons weg moeten draaien en dan zou het kloppen.

een laatste puntje, de lichtinval ziet er een beetje vreemd uit bij de flank en achterhand, je zou nu bijna denken dat het een bonte pony is met die lichtinval?

Verder vind ik dat je zeker goed op weg bent, een leuke houding hebt gekozen en ga vooral zo door!!
Zie het verder niet als kritiek o.i.d. maar ik hoop meer dat je er wat aan hebt!

Succes!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:26

Ten eerste, onwijs knap dat je dit kan! Mij lukt een simpel hoofd al niet eens!

Wel vind ik de tekening raar, het lijkt alsof het hoofd naar rechtvooruit gaat, terwijl de achterhand meer van je af gaat en de voorhand naar je toe komt, als je begrijpt wat ik bedoel :')

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:49

Nu je het zegt, het lijkt ietwat alsof hij in de lucht een beetje draait. Verder vind ik het onwijs knap, ik doe het je niet na!

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:23

Ik vind je tekening heel mooi :D

Maar ik ga mee met de mensen boven mij en wat me een beetje stoort is het hoofd. Er zouden wat meer details in mogen, nu lijkt het een beetje op een cartoonhoofd vind ik ;)
Ik bedoel dit als tip ;) ik wil je zeker en vast niet afkraken, want ik doe je het niet na

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:10

Bedankt voor de reacties!
Ik zal de volgende keer wat meer proberen op de verhoudingen te letten, en pas uit te werken als ik tevreden ben. Ik zie nu zelf ook dat deze dan ook totaal niet kloppen aan de voorkant.

Ik zie dan ook veel reacties met het verder uitwerken van de tekening, maar ik ben hier niet echt bepaald heel goed in. :P Hoe kan ik dit meer uitwerken dat het al wat realistischer wordt? Ik heb de schaduw en lichtinval er in verwerkt. Het klinkt makkelijk om verder uit te werken, maar als die tekening voor je ligt denk ik zelf eigenlijk: "Wat kan ik beter uit gaan werken?" hebben jullie hier misschien nog tips voor? :)