[MOV] Mini stop-motion filmpje: paardenmandala's ontsnapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[MOV] Mini stop-motion filmpje: paardenmandala's ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:58

Toen ik de film 'The Fantastic Mr. Fox' zag en besefte dat die helemaal als stop-motion film gemaakt is (ze buigen de poppen steeds iets verder in de goede richting, nemen dan een foto, buigen weer verder, foto enz.) wilde ik dat natuurlijk ook eens proberen. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 17:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Cyntje

Re: [MOV] Klein stop-motion filmpje: Mandala paarden ontsnapt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:02

Ik vind het erg origineel en leuk gemaakt :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:04

Knap gedaan zo!
Vet leuk!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:04

Je mandalapaarden vanaf 0:20 rennen duidelijk achterstevoren :P

Vind hem erg leuk gemaakt!

Die mandala met die zon in het midden vind ik trouwens heel erg gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:18

svdijk86 schreef:
Je mandalapaarden vanaf 0:20 rennen duidelijk achterstevoren :P

_-:( :D

Aaaargh, dat was een van de meest frustrerende dingen in het hele project (nou nee, de rest was eigenlijk ook heel frustrerend 8-) ): hoe laat je de mandalas de goede kant op draaien? Bij autoreclame's op tv zie je dat ook wel eens, dan is de beeldjesfrequentie precies zo gekozen dat de auto naar voren draait maar de wielen naar achteren lijken te draaien. Dan kunnen mijn mandala's blijkbaar ook. :j :o

Op een gegeven moment was ik ook gewoon zo gaar dat ik niet eens meer wist wat 'de goede kant op draaien' eigenlijk was. Ik nam als richtlijn bij het fotograferen dat als de hoofden naar rechts kijken, de mandala dus naar rechts moest draaien - maar dan vallen de paarden naar rechts de afgrond in. Dus moesten ze dat niet toch naar links draaien? Toen ik ze op de computer op volgorde ging zetten bleek dat trouwens niets meer uit te maken, want als ik er op de ene manier naar keer liepen ze vooruit, en als ik op de andere manier keek liepen ze achteruit. 8)7 Een beetje zoals bij die dansende ballerina illusie: http://www.psychologiemagazine.nl/web/Brein/Meer-/Braintraining/Poll-optische-illusies.htm?forum=126&message=48089

Dus, conclusie: je moet gewoon anders kijken. :P ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-11 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Re: [MOV] Mini stop-motion filmpje: paardenmandala's ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:27

met andere woorden ''niet zo zeuren Sam!''

Nee hoor vind hem heel leuk gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:33

O nee, zeker wel zeuren!
Ik vond het juist wel leuk dat je precies dat punt zag waar ik zelf ook al zo mee geworsteld had. :j Ik weet ook nog steeds niet hoe je dat dan kunt veranderen, want het heeft ook nog eens met de beeldsnelheid te maken: als ik de foto's trager/sneller afspeelde, dan deden ze ook weer andere dingen. :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:51

Oh superleuk! *\o/*
Als je een echt vloeiende stopmotion wil heb je ongeveer 24 á 25 beeldjes per seconde nodig. Al vind ik ze met minder beeldjes ook altijd erg leuk. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:26

Ja die met de ballerina is ook verleidelijk idd.. echter draait haar voet met de klok mee..
en is het dus rechtsom. :P

Dat het voor mij "opviel" was nieteens zo zeer als hij al eenmaal aan het draaien is.. maar
omdat je "begint" met draaien naar rechts terwijl de paarden naar links getekend zijn.

Ach.. wat maakt het ook uit! Het zijn prachtige mandala's :D

(kun je die met die zon voor mij op de foto zetten? Ik voel een onnatuurlijke drang om
weer in PS te gaan kleuren := )

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:29

Wat een werk zeg, ziet er leuk uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:18

@ Warbling, dankjewel! 24 a 25 beeldjes per seconde... 8)7 ;)
Ik werd hier al redelijk gestoord van. Maar maak jij zelf ook stop-motion filmpjes? En hoe doe jij het?

@ svdijk: helaas.... Geen verdere foto's van de mandala's want ik heb de tekeningen niet meer := . Ze liggen allemaal bij de vormgevers (tres, tres angstaanjagend idee) die de opmaak van het boek verzorgen, dus helaas. De enige andere 'afbeelding' van die zonnepaarden mandala heb ik in nog een ander filmpje staan waar alle 46 mandala's op staan, dan zie je hem wat beter (daar beweegt hij namelijk niet ;) ), maar inkleuren lijkt me dan toch nog steeds lastig. :D

De ballerina draait trouwens zowel naar links als naar rechts, dat is de grap: als je naar de voet kijkt en hard de andere kant op denkt, dan kun je haar om laten draaien in je hoofd. Blijkbaar gebruiken ze die test om te kijken of je meer je linker- of je rechterhersenhelft gebruikt, want dat bepaalt welke kant je haar op ziet draaien. Geen flauw idee hoe het verder zit, maar zoiets was het. :o?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 07:38

@xyzutu2: af en toe. Maar ik studeer animatie dus ben er wel veel mee bezig :) Heb nu 1 stopmotion gemaakt met whiteboardmarkers op een whiteboard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:31

Hee, wat leuk! Heb je je filmpje ook online staan? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Whiteboard lijkt me inderdaad wel handig voor zo'n filmpje gebruik je daar dan ook die speciale software voor waarbij je de camera direct aan de computer koppelt? Ik zag afgelopen week trouwens ook een filmpje dat gemaakt was met schoolkrijt en allemaal verschillende schoolborden, een beetje hetzelfde idee denk ik. Wel wat lang vond ik, maar erg mooi gemaakt, vooral die uil en zittende poes:

http://www.youtube.com/watch?v=6gvOVWKKxmo

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:34

Uhmmm nee volgens mij niet. Maar kan 'm wel een keer ergens uploaden voor je ;)
Het is wel handig opzich ja. Als je alles blaadje voor blaadje moet tekenen word je ook gek haha :P Nee ik heb er geen speciale software voor, maar dat kan wel. Zeker een gaaf filmpje! Dat moet echt heel erg veel werk geweest zijn zeg %)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:39

Heel leuk gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:46

Oo, ik ben heel benieuwd naar dat filmpje! :D Ik zat vandaag ook alweer stiekem te kijken naar het programma Pencil, om animaties/tekenfilmpjes mee te tekenen op de computer. Ook een soort stop-motion, maar dan wat flexibeler. Het is heel erg leuk om eens op deze manier bezig te zijn met beeld!

En bedankt voor alle leuke reacties! :o

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:46

Chapeau hoor zie het topic nu pas je maakt leuke mandala's en weet het op deze manier ook eens uniek te promoten *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:22

Haha, het filmpje was helemaal niet bedoeld als promotie-actie, meer een soort vervelings+inspiratieactie. ;)
Maar toen hij best aardig gelukt bleek, besloot ik om hem dan toch ook maar op YouTube te zetten, leuk dat dat zoveel reacties geeft!