Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
svdijk86 schreef:Je mandalapaarden vanaf 0:20 rennen duidelijk achterstevoren
): hoe laat je de mandalas de goede kant op draaien? Bij autoreclame's op tv zie je dat ook wel eens, dan is de beeldjesfrequentie precies zo gekozen dat de auto naar voren draait maar de wielen naar achteren lijken te draaien. Dan kunnen mijn mandala's blijkbaar ook.
Een beetje zoals bij die dansende ballerina illusie: http://www.psychologiemagazine.nl/web/Brein/Meer-/Braintraining/Poll-optische-illusies.htm?forum=126&message=48089
Ik weet ook nog steeds niet hoe je dat dan kunt veranderen, want het heeft ook nog eens met de beeldsnelheid te maken: als ik de foto's trager/sneller afspeelde, dan deden ze ook weer andere dingen.

)
. Ze liggen allemaal bij de vormgevers (tres, tres angstaanjagend idee) die de opmaak van het boek verzorgen, dus helaas. De enige andere 'afbeelding' van die zonnepaarden mandala heb ik in nog een ander filmpje staan waar alle 46 mandala's op staan, dan zie je hem wat beter (daar beweegt hij namelijk niet
), maar inkleuren lijkt me dan toch nog steeds lastig. 
Heb nu 1 stopmotion gemaakt met whiteboardmarkers op een whiteboard

Nee ik heb er geen speciale software voor, maar dat kan wel. Zeker een gaaf filmpje! Dat moet echt heel erg veel werk geweest zijn zeg
Ik zat vandaag ook alweer stiekem te kijken naar het programma Pencil, om animaties/tekenfilmpjes mee te tekenen op de computer. Ook een soort stop-motion, maar dan wat flexibeler. Het is heel erg leuk om eens op deze manier bezig te zijn met beeld!