[FOTO] Tube&Bus in London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Tube&Bus in London

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:02

Met canon EOS 400D, 18-55, iets bijgeschaafd in photoshop ivm vlekken in de donkere stukken, en mn kleuren iets intenser gemaakt, met dat doeleinde waren de originelen ook geschoten:

Afbeelding

en

Afbeelding

Beiden met lange sluitertijd genomen, kan ik alleen niet zo snel terugvinden omdat mijn uploader de exifdata opvreet :+

Nicole21

Re: [FOTO] Tube&Bus in London

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:04

Ik vind ze beide wel erg mooi zeg!
Mijn eerste gedachte was (bij de eerste foto) dat het een beetje 'nep' leek. Maar hoe meer je er naar kijkt, hoe mooier dat wordt. Dus vind dat juist wél geslaagd.
Vind ze beide erg mooi geworden! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:05

Ik had bij de eerste foto de mazzel dat er echt niemand in het metrostation was behalve ik, was vrij laat in de avond. :) Omdat het zo leeg is, lijkt het zo onrealistisch, want een verlaten metrostation kom je bijna nooit tegen. Achter mij stonden overigens wel mensen, maar die bleven heel lief staan wachten tot ik klaar was :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:07

foto 1, dar blijf je werkelijk naar kijken, echt gaaf dat je die hebt kunnen schieten!! vind hem ook iets heel griezeligs hebben..zou zo in een enge horror film kunnen voorkomen...
foto 2 is weer van een heel ander kaliber in mijn ogen maar daarom niet minder gaaf, mooi die kleuren op de stoep en dat de bus er nog zo scherp opstaat ondanks de lange sluitertijd.. ik moet meteen aan Harry Potter denken als ik deze foto zie :D mooi hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:08

Haha wat xlovelove zegt idd. Ik moest meteen aan Mirrors Edge denken, ziet er precies hetzelfde uit! :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:30

Mag wel heeeeeeeeel veel minder HDR :j vind het nu afdoen aan je foto's :j
Composities zijn netjes, alleen vind ik bij de laatste foto jammer dat de bus "scheef" op de foto staat, vind het niet lekker kijken :n
Het is beter om een statief te gebruiken dan je camera op een muurtje te zetten.
maar verder ziet het er netjes uit :j
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 08-06-11 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:31

prachtige surrealistische foto's, hele mooie kleuren, scherpte en diepte. Doet me een beetje aan L'omo denken
Zeer geslaagde poging!

lisadijk: ik denk dat dat ook de bedoeling is van deze foto's. het schuine in foto 2 spreekt mij juist aan, maakt het plaatje veel dynamischer. Dit soort foto's meoten niet te "echt" zijn, dan zijn ze al snel saai ;)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:20

LisaDijk over die tweede foto viel mij ook op, maar vind het opzich wel wat hebben. Net alsof ie ergens bij omhoog rijd ofzo.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:25

Nee dat is het niet eens echt, de bus zelf is zeg maar scheef, het lijkt alsof die naar rechts valt (vanaf ons gezien) misschien dat de weg daar afliep etc. maar het schuine effect van de weg helpt loopt daardoor niet helemaal lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:27

Lisa, wat HDR betreft, ik denk dat het veel met smaak te maken heeft, zelf hou ik van overexposed en veel kleurcontrasten, uiteindelijk ben ik degene die de foto's aan de muur wil hangen natuurlijk :D

Over de schuinheid, is op een brug genomen, bus stond daar te wachten tot het zijn beurt was als Rail Replacement, dus hij stond al schuin, en door het model bus lijkt het alleen maar erger :+

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:30

HDR is zeker een kwestie van smaak daar ben ik het met je eens :j
als je op google HDR in typt dat vind ik echt vreselijke foto's! dan zijn jouw foto's mooi op kleur bij :j
maar het natuurlijke gaat er zo een beetje van af en dat is juist wat ik vaak mooi vind, HDR is soms te "perfect" zeg maar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:33

Ik snap :j ik ben overigens ook echt een zeiker wat kleur betreft, als ik dit soort experimenten doe moet het ook wel echt knallen, maar wel kleurgetrouw zijn :j komt er geen kleurgetrouw resultaat uit mn foto na experimentjes dan doe ik er ook liever niets mee, dan zijn de originele kleuren goed genoeg :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:36

Ik vind het scheve juist iets toevoegen. Recht is saai, raak je gauw op uitgekeken. Ik vind het mooie interessante platen!