Pastelkrijt op A3

Tenzij iemand een goed bruikbare tip heeft is de achtergrond voor nu klaar.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Als je goed naar schaduwen kijkt dan zijn ze eigenlijk bijna nooit zwart, maar zit er een donkere tint van de ondergrond doorheen of zijn ze eerder donkerblauw/-paarsig/-groenig. Het stoort me nu totaal niet hoor, maar misschien kun je er ooit wat mee experimenteren
Vind het alleen jammer dat je het raster er nog wat doorheen ziet als je goed kijkt. Misschien kun je het raster de volgende keer wat lichter tekenen of bijvoorbeeld alleen de puntjes van iedere hoek. Of teken het ook met pastel i.p.v. grafiet, zodat je het niet meer weg hoeft te gummen maar gewoon mee kan vegen in je tekening
Ben benieuwd hoe je de hond gaat doen! 

Mooi, al die verschillende kleurtjes die je gebruikt. Achtergrondkleur past er echt goed bij. Volgende keer is het misschien handiger om even een stukje wit vrij te houden voor de glimmertjes van de ogen - een heeeel klein stukje schilderstape om dat stukje af te plakken kan handig zijn. Dan wordt de glans wat intenser. Maar je bent goed op weg, ben heel benieuwd hoe 'ie wordt!
) Maar nu is hij echt heeeeeel aaibaar! Knap werk! Ben benieuwt naar het eindresultaat. Enige opmerking die ik heb is dat ik de achtergrond een beetje vlekkerig vind

juist super veel details, ben erg benieuwd naar een update