Mijn eerste keer op het "Fotokunst" topic

Ik fotografeer nog niet zo goed en weet de helft van de tijd niet wat ik doe
Toch komen er meestal wel wat leuke foto's uit, maar ik zou graag mijn "kunsten" willen verbeteren.
Ik heb ook een boek over fotografie in bestelling (via Bokt), maar ik wilde alvast een beetje beginnen.
Nu, de interessante dingen:
-Nikon D70 (in bruikleen)
-AF Nikkor 35-105mm.
Foto's geschoten in Auto, portret en sport.
Ik werk soms ook met de andere standen (of beter: experimenteer), maar ik houd het nog even simpel,
met bewegende objecten etc
Foto 1.
1/800
F4.5
ISO 200
Portret

Ja, de standaard compostie etc. Ik vroeg me af of de foto mooier was geweest als ik iets meer scherpte had gehad op de hals.
(Diafragma dus hoger, toch?)
Foto 2.
1/1250
F4.5
ISO 200
Sport

Ik vond zelf hier de kleuren erg mooi, belichting en scherptediepte is ook redelijk (denk ik
)Er vallen wel duidelijke schaduwen op de hals, dus misschien had ik de foto aan de andere kant v/d bak moeten nemen...
Foto 3.
1/600
F4.5
ISO 200
Auto

Ik heb hier een klein beetje bewerkt om de achtergrond iets te laten vervagen, omdat het met instellingen (voor nu althans)
erg moeilijk is om het gehele paard scherp te krijgen, maar het hek, waar ze pal voor staat, onscherp.
Ik ga waarschijnlijk eind deze maand een Nikon D3100 kopen. Enkele redenen, ten eerste is de camera niet van mij en ten tweede heeft deze camera waarschijnlijk nog minder dan 3MP en dat kan je zien wanneer je uitvergroot. Natuurlijk mooi meegenomen dat er nog extra snufjes opzitten en minder gewicht is. Ik vind deze lens wel erg goed
Alvast bedankt voor alle tips

Gebruik opbouwende kritiek, het is de eerste keer dat ik foto's post.
Gr. Kiichi.
PS. voor de oplettende bokker: paard op de 1ste en 2de foto heeft zomerexceem en had haar oor kapot geschuurd, dit knapt nu al snel op!
Ik probeer ook veel te leren van de foto's die hier op bokt staan, kijken wat mooie/speciale foto's zijn en dan kijken wat ze zo mooi en speciaal maakt