[VER] poort naar het hart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

filly

[VER] poort naar het hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:30

'Mam! Waar is mijn tas?!' roep ik vanaf boven aan de trap. 'Kijk eens in de garage!' roept ze terug. Langzaam loop ik de trap af. Het is mijn eerste schooldagen ik ben knap zenuwachtig. Dit is al de derde school in drie jaar omdat mijn ouders van rondreizen houden. Zodra ik beneden ben loop ik naar de garage en ja hoor daar hangt mijn tas. Helemaal boven aan de kast. Ik zucht en pak een krukje. Als ik mijn tas dan eindelijk tepakken heb hoor ik een stem achter me. 'Wat ben jij aan het doen?' Ik schrik me dood en val zo achterover van het krukje zo op de grond.'Akira doen nou eens voorzichtig.' Zegt mijn vader. 'Ja jij liet me schrikken.' Zeg ik kwaad. Ik sta op en loop met mijn tas de garage uit.

'Heb een leuke dag lieverd.' zegt mijn moeder. 'Ik doe mijn best mam.' antwoord ik. Ik zit nu in de derde klas van het vmbo en moet volgend jaar examen doen gelukkig is het school jaar nog maar net begonnen en heb ik niet veel gemist. Als mijn moeder uit het zicht is draai ik me om. Er lopen zoveel mensen dat ik me afvraag wat ik hier doe. Langzaam loop ik naar binnen. Ik zoek de weg naar de administratie om mijn rooster te halen. het is een mooie school vooral van binnen. Ze hebben hele mooie grote luxe kluisjes en de gangen zijn brand schoon. Ik vraag me af waar ik teregt gekomen ben. 'Akira Mountaingate?' Roept een hoge vrouwen stem vanuit het kamertje tegen over me. Langzaam sta ik ok en loop ik naar het kamertje. 'Komop meid ik heb niet de hele dag de tijd.' klinkt er weer uit het kamertje. 'Ja ja ik kom al.' reageer ik gefrustreerd. Zodra ik in het kamertje sta zie ik een hele oude dame zitten ze lijkt wel honderd. ze heeft grijs krullerig haar, veel rimpels, een bril die van zilver lijkt en ze draagt een bloemetjes jurk. 'Zo jij bent dis Akira Mountaingate.' Zegt de vrouw. 'Ja dat klopt merouw....' 'Ageling, ik heet mevrouw Ageling. Hier heb ik je rooster en een plattegrond van de school, probeer hem niet te verliezen. Oké?' 'Ik zal mijn best doen mevrouw Ageling.' 'Ga dan nu maar gouw naar je les.' Met mijn rooster en plattegrond loop ik door de gangen opzoek naar mijn lokaal.

Eindelijk gaat de bel van de laatste les. Den hele klas fleurt ineenkeer op en een aantal mensen worden wakker. Ik heb nog niet echt vrienden gemakt of met iemand gepraat en heb de meeste pauzes alleen gezeten, maar het was een goeie eerste dag, ik heb niks stoms gedaan en heb me goed gedragen. Als ik buiten kom is mijn moeder er nog niet. ik besluit op een bankje te gaan zitten, maar onderweg struikel ik over mijn eigen voeten en val zo tegen een jongen aan. 'S-sorry.' stotter ik terwijl ik mijn spullen van de grond opraap. Als ik opkijk zie ik een jongen voor mij staan van ongeveer 1.80. Hij heeft een lange zwarte jas aan, zwart haar en hele mooie gif groene ogen, in zijn hand heeft hij een hoed vast. Het lijkt op een cowboy hoed en stiekem moet ik er een beetje om lachen. 'Kijk de volgende keer gewoon beter uit oké?' Verbaast door zijn reactie knik ik kort en loop weer verder naar het bankje. Ik ga rustig op het bankje, maar die rust blijft niet lang. In de verte zie ik een paar jongens van mijn wiskunde les aan komen, het zijn drie rot jongens die denken dat ze stoer zijn en als nieuweling ben je daar niet echt mee in het voordeel. 'Het als dat Akira Mountaingate niet is.' Zegt een van de jongens. 'Hallo.' Zeg ik rustig terug. De jongens gaan met zijn drieën om mij heen zitten zodat ik niet meer weg kan komen. 'Wat moet je van me?' Vraag ik op een wat geïriteerde manier. 'We willen gewoon bij je zitten of mag dat niet?' Antwoord weer een andere jongen. 'Laat me toch met rust.' Op het moment dat ik dat zei komt die jongen er aanlopen. 'Hey jongens waarom gaan jullie niet gewoon naar huis?' Vraagt hij op een hele koele manier. De jongens kijken hem aan alsof hij van mars komt. 'En wie ben jij om dat te bepalen?' Vraag een van de jongens op een agresieve manier. 'Ga nou maar gewoon.' zegt de jongen en alsof de drie jongend de jongen zat worden staan ze op en lopen weg. 'Je kan beter uit hun buurt blijven.' Zegt hij 'Ik zal mijn best doen.' antwoord ik. De jongen draait zich om en wil weg lopen. 'Mag ik opzijnminst je naam weten?' Vraag ik nog snel. de jongen word wat rood en steekt zijn hand uit 'Ik ben whyborn.' Zegt hij. Ik pak zijn hand en schud hem even ; Hallo Whyborn ik ben Akira.' 'Ja dat wist ik al.' Zegt Whyborn. veel tijd hadden we niet om te praten, want mijn moeder kwam er al weer aan in de auto. 'het was leuk je te ontmoeten, maar ik moet nu echt gaan mijn moeder is er.' 'Oke geen probleem doeg.' zeg whyborn terwijl hij weg loopt. iets aan die jongen is vreemd maar vertrouwd.

Eenmaal thuis loop ik gelijk door naar mijn kamer. Het is een echte meisjes kamer met roze behang, in het midden van een van de vier muren staat mijn twee persoons bed, rechts van het bed staat een nacht kastje, in de muur recht tegen over het bed staat een grote inloopkast die aan het eind van volgende week vol kleren zal hangen. Tussen mijn bed en de muur staat een kist waar ik al mijn oude knuffels in heb liggen. De meeste mensen vinden knuffels kinder achtig voor een meid van 16, maar ik kan gewoon geen afschijd van ze nemen.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:38

mooi verhaal :)
Maar erg veel typfouten.
Afschijd is afscheid
'Het als dat Akira Mountaingate niet is.??

filly

Re: [VER] poort naar het hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:53

dankje ik weet het ben heel slecht in spelling ben het nog aaan het aan passen ik zal er op letten bij het volgende stuk

WenMLove

Re: [VER] poort naar het hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:58

Mooi verhaal! 'het is mijn eerste schooldagen' moet alleen even gewijzigd worden!