[TEK][WIP] Voor het eerst een 'echt' paardenhoofd getekend!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ilsexxx

[TEK][WIP] Voor het eerst een 'echt' paardenhoofd getekend!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 10:50

Hey!

Ik ben laatst bezig geweest met een paardenhoofd, dit was niet zo'n succes. Gisteren was ik bij mijn vriend, die verschillende soorten potloden heeft, dus was een stuk beter werken.
Ik heb eigenlijk altijd wel gehouden van tekenen, alleen er ontbrak altijd iets. Dus ging ik hier opzoek omdat ik toch wel weer wat wou tekenen, maar ook iets waarvan ik zeg; wauw.
Dus ik op internet zoeken, en op bokt gekeken en waar ik dus écht van heb geleerd is het zinnetje: 'leer kijken'
Toen begon ik pas op andere dingen te letten, zoals schaduwen,kleine lichtpuntjes van de gespen op het hoofdstel, spieren, aderen. Dus: ik ben aan de slag gegaan! ~~}>

Ben gisteren er wel 4 uren mee bezig geweest, ben wel erg bang om het te verpesten. Ik ben er opzich wel tevreden mee, maar eventueel tips zou ik erg leuk vinden!

Hier de foto's:
Afbeelding
Oren zijn wat mislukt, moeten nog mooi gemaakt worden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingDetail

Ik vraag me ook af hoe je (goed) diepte kan creeeren? Vind bijvoorbeeld het deukje boven het oog erg moeilijk.
Brand maar los!

Edit:
De foto
Afbeelding

Hier de link voor als je de foto's groter wilt bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Album=33WXALNM

horsiegek

Re: [TEK][WIP] Voor het eerst een 'echt' paardenhoofd getekend!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:59

Dit is al erg veel belovend! Ik vind dat je de diepte al goed te pakken hebt, schaduw en licht punten. Wel ligt het oog op de foto wat vlakker en is iets groter. Het "driehoekje" in het bovenste ooglid is bij jou te ver in het midden, vanaf rechts naar links loopt het eerst wat verder door voordat het met een hoekje naar beneden afloopt. Ben benieuwd naar het resultaat.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 12:03

Oja ik zie het, bedankt! Zal er wat aan doen, ga er nu weer druk mee bezig. Dus misschien vanavond of vanmiddag nog foto's.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:24

nog meer tips? :D

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:22

update!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

edit:
haha, zie nu pas dat de map die onder 't papier ligt, dat die bést goed te zien is , niet op letten dus ! :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:48

ik vind de tekst op de map juist wel pakkend. :=

:P een echte kunstenares!
(foto2)

tip: Het lijntje (voor ons links) van de frontriem mag wat verticaler, je hebt hem nu iets afgerond
waardoor het lijkt of de frontriem scheef zit, terwijl hij in werkelijkheid afhangend is.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:43

ik zie dat je je afvraagt hoe je die donkerste stukken kunt doen, wat ook al belangrijk is , is dat je start met een foto waarin veel contrast tussen licht/donker tezien is, wat bij jouw voorbeeld foto niet het geval is, zo wordt het zelfs moeilijk voor 'geoefende paardentekenaars'

vind hem wel al leuk!

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:58

Knap gedaan zo voor de eerste keer :D ga zo door!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:21

Ik denk dat het contrast dat het straks het beste gaat doen bij de hals langs de lijn van de bovenhalsspier is.

Het kuiltje van het oog is trouwens wat meer een V vormpje waarin je lichter vermengd met wat donkere lijntjes.

Als je goed kijkt naar de controur en het lichtere vlakje en het donkere vlak kun je het wat duidelijker zien. :)