[SCH] Koeien part.2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flaaf

[SCH] Koeien part.2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 16:47

Als ik al jullie schilderijen bekijk, durf ik mijn foto's hier haast niet te plaatsen :x
Maargoed, hier zijn mijn simplistische koeien weer!
Ik heb al eerder een topic geopend met mijn eerste twee koeien Koeien ( beide afbeeldingen zijn te zien op mijn profiel)

Onderste twee heb ik als laatste gemaakt. Ik moet zeggen dat ik de eerste twee zelf mooier vind dan deze twee, maar ze kunnen ermee door.
Ze zijn alletwee gemaakt op een cavasdoek met acrylverf.
De doeken zijn vrij klein, dus ik ga mams eens lief aankijken of ze een keer grote doeken wil halen, dan kan ik me wat meer uitleven en hoop ik dat ze beter uitkomen.

Afbeelding
Op dit doek had ik eerst een verschrikkelijke blauwe koe geverfd, en later paars overheen gedaan. Is te donker geworden en ook niet heel mooi. De rooie was ik opzich wel tevreden mee.

Afbeelding
Deze heb ik vanochtend afgemaakt. Ik vind de paars te slordig geschilderd en de donkere rand op de buik van de gele koe gaat iets te scherp over in geel.

Ik heb trouwens van m'n moeder een workshop schilderen cadeau gekregen, dus ik hoop dat ik daar wat van kan leren.

Verder, brand los!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:04

Wees is niet zo hard voor jezelf! ;)
Ik denk altijd; 'hoe simpeler, hoe beter'. Ik vind dat je een erg leuke stijl hebt! Het is simpel, maar toch duidelijk wat het is.. Ik vind het zelfs wel leuk. :D

Feedbackpuntje wat ik zo kan vinden is dat bij het 2e schilderij de neus van de gele koe, het onderste zwarte lijntje wel erg dun is.. Verder vind ik de kontjes van d ekoeien daar ietwat vreemd, volgens mij mag dat wat ronder in plaats van wat hoekiger/met bulten.. Bv zoals je dat hebt bij de paarse koe, zit onder het (linker)oor een bult.

Maar ik vind ze gaaf hoor! :j Érg leuk & ik zie dit wel ergens hangen! :j :)

Daphna

Re: [SCH] Koeien part.2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:18

Leuke koeien, ik ben het met Ier_ eens, leuke stijl! Leuke kleuren, en dat het slordig is maakt het leuk speels.
Ik heb geen opmerkingen.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:19

vind dat paarse echt wel staan daarbij, beter dan blauw! En ik zou ze nog ophangen in mijn kamer ook nog, lekker vrolijk en anders :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:22

Deze kleurige koeien zouden ook zeker in onze huiskamer niet misstaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:27

Erg leuk en kleurrijk! Vooral de bovenste vind ik mooi, die paarse koe heeft een hele mooie uitdrukking. Alleen snap ik bij dat schilderij het perspectief niet helemaal: de paarse koe lijkt voor de rode koe te staan (rode buik zit achter de paarse en het rode oor achter het paarse hoofd), maar de paarse koe is juist kleiner. Bovendien is rood een kleur die erg op je af komt en paars/blauw een kleur die naar achteren wijkt, dus qua grootte en kleur lijkt de paarse achter de rode koe te staan, maar door de plaatsing is dat niet zo.

Maar goed, misschien hoort dat er ook wel gewoon bij. Ik vind ze in elk geval erg leuk, lekker helder en duidelijk! :)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 17:30

@xyzutu2 Dankjewel voor je tips/info! Daar kan ik wat van leren :) Het was wel de bedoeling dat dat oor voor de buik kwam, maar nu je het zegt van de kleuren en de groottes, klopt er idd niet veel van ;)

De rest ook bedankt :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:07

Oew wat gaaf! Heerlijke speelse stijl heb je :D Hou ik wel van! Zo'n schilderij zou ik zo in mn woonkamer hangen hoor :j
Dat slordige hoort er juist bij

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:44

Ik vind ze erg gaaf! Te gek dat je het realistische los kan laten en zoiets moois neer zet.

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:48

Ik vind bij de eerste de kleur juist erg gaaf! Ik vind dit een erg leuke stijl, heb je al eens nagedacht om iets anders te schilderen dan koeien? :)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:33

Haha ja dankjewel voor de complimenten!

@Linde_ Ja ben toevallig net aan het experimenteren met rennende ganzen. Heb er m'n twijfels over, maar ga 'm gewoon afmaken. Als ik straks meer doeken heb ga ik nog meer dieren proberen! :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 03:44

Onderbouwd commentaar valt zomaar nog niet mee, ik heb er ook geen verstand van, maar wat mij opvalt is dat al je koeien gewoon echt uitstraling hebben. Ik vind ze helemaal geniaal en zou ze zo aan de muur hangen. De puntjes die je zelf als kritiek geeft ervaar ik persoonlijk helemaal niet zo, ik vind ze gewoonweg enorm aansprekend.

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:33

Haha ik vind ze echt geweldig! Die uitdrukkingen die ze hebben.. helemaal leuk! Zou er zo een ophangen hoor thuis! Vind dat rode bij de gele koe ook niet storend, juist wel leuk!

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:35

Ik vind ze ook super! Zou fantastisch staan in een kinderkamer!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:55

Ik vind ze eigenlijk wel heel erg leuk! Vrolijk en fleurig.
Zou ze zo op durven hangen!

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 16:05

Dankjewel allemaal maar weer :)

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:25

Je bent wat streng voor jezelf, maar je hebt een soort karikatuur-stijl die volgens mij heel goed aanslaat. Ik zou ze ook zo aan de muur hangen. Als je ziet wat voor vreemde dingen er bijvoorbeeld in wissellijsten in ziekenhuizen enzo hangen, zou ik als patient hier heel wat vrolijker van worden (ja, ik ben de laatste weken wat vaak in t ziekenhuis geweest :+).

Maar serieus, onze buren hebben een kleinschalige galerie met werk van lokale artiesten, als ik dat zie en deze schilderijen, denk ik dat het je zou verbazen hoe goed deze koeien zouden verkopen... Als je ze regelmatig maakt zou ik eens de stoute schoenen aantrekken en kijken wat er aan kleine galerien in de buurt zit. Gewoon eens een paar foto's mailen...

ik ben heel benieuwd naar je ganzen ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:38

ik vind ze erg leuk :j

je hebt ze zelfs allemaal al verkocht zie ik :D

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:25

Erg gaaf, je bent veel te streng voor jezelf. De koeien spatten van het doek, en hun karaktereigenschappen ook. Ben benieuwd hoe ze er in omgeving uit zouden zien, of hoe je andere dieren neer zou zetten ;)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:32

Ik ben het helemaal met de commentaren eens. Je hebt een hele leuke stijl die bij veel mensen goed aanslaat. Ik zou inderdaad nog een beetje oefenen en als je een paar werken af hebt eens fotootjes rondsturen. :j

Naar die ganzen ben ik ook reuze benieuwd!

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:37

Ben zelf meer voor realistische schilderijen, maar ik vind ze zeer tof gedaan!

waar ik altijd op probeer te letten is dat ik de zijkanten van mn doek meeschilder :Y)
hoe groot zijn ze?

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 17:49

@Killed dankje! Ja zijkanten meeschilderen is wel mooier he? Ga ik doen ;) M'n moeder heeft net weer nieuwe doeken meegrbacht :D

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 17:54

Oja en de de bovenste is 60x60 en de onderste 40x50

@janique Dankjewel, ik weet niet zo goed hoe ik ze in een omgeving moet zetten, misschien tips?;p

@amber2588 haha ziekenhuis is best een goed idee! Het slaat idd goed aan bij mensen :) Maar er duikt altijd een beetje twijfel in mij op als ik zie hoe mooi mensen, vooral ook hier, juistb realistisch kunnen tekenen ;) ..

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:02

Ja, maar door de hele grote hoos aan realistische dingen die hier voorbij komen (waar echt hele mooie tussen zitten, daar niet van), is het juist leuk om eens iets anders te zien, dat toch overkomt als 'af', ipv, "ik zie hier zo veel leuks langskomen dat ik t ook eens wil proberen maar t lukt niet bepaald" :+

Je koeien zijn niet realistisch, maar hebben wel een geweldige uitstraling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:52

Geweldig! :D Die uitstraling inderdaad, echt heel erg 'koe'. Vooral die ogen, hihi. Inderdaad niet jezelf zo naar beneden halen hoor. Dergelijke werken doen echt niet onder voor de realistische werken. Sterker nog, het is niet te vergelijken want het is gewoon een compleet andere stijl. Ik vind het leuk, origineel en kunstig :)