[FOTO] Voetbal F1.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

[FOTO] Voetbal F1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 12:59

Vandaag mee geweest met de kleine boef om zijn team op de foto te zetten tijdens één van de laatste wedstrijden van dit seizoen.
Ondanks dat de kids erg snel zijn, en voetbal eigenlijk niet mijn ding is, ben ik erg blij met het resultaat. Misschien zijn er kenners onder ons die mij van wat tips kunnen voorzien? Of enig ander commentaar kunnen geven?

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:19

Ik vind het heel aangename foto's om naar te kijken, omdat de voetballertjes echt het aandachtspunt van je foto zijn.

Mag ik vragen met wat voor lens je dit getrokken hebt en met welke instellingen? (het ging een aantal uur geleden al door mijn hoofd dat ik misschien eens voetballertjes moet gaan fotograferen, maar ik vrees dat mijn 50-200mm te weinig gaat zijn?)

kraakte

Re: [FOTO] Voetbal F1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:32

ik vind ze erg goed gelukt joh! mooi scherp op de voetballertjes en de aandacht wordt zo echt naar het onderwerp getrokken. ook die gezichtjes erbij!fantastisch :D puik werk.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:34

Mooie foto's zeg, mag ik vragen welke camera je hebt en wat voor lens? Echt mooi, niks op aan te merken!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:39

Wat een heerlijke foto's! Je hebt mooie actiemomenten gekozen, niet de meest voor de hand liggende momenten die altijd worden gefotografeerd bij voetbal. Ook heel lekkere scherptediepte waardoor de focus helemaal op de voetballers ligt en de drukke achtergrond wegvalt. En die gezichtsuitdrukkingen zijn geweldig :D

Ik ben ook erg benieuwd naar je camera en lens, want je foto's zijn echt ontzettend netjes en scherp.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:59

dit zijn gewoon goede foto's als je kijkt bj die proffesionele camera's die gebruikt worden voor voetbal fotos , nou dit is even goed / nog beter:O

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:09

Yvonne: misschien is ze wel in het bezit van een semi a pro DSLR.

Ook ik ben zeer benieuwd naar de gebruikte lens en of mogelijke instelling want wat een prachtige scherpstelling met prachtige uitfocus achtergrond.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 18:19

Jeetje wat een positieve reacties :D .. Bedankt.
Ik ben blij dit te lezen aangezien ik de intentie heb om mij in de nabije toekomst wat meer op de sportfotografie te gaan richten ipv portret.

Ik heb een Canon 40D body en gebruik verschillende objectieven. Voorheen maakte ik de sportfoto's met mijn Canon 70-200 L IS USM F/2.8 Een pracht lens. Echter kwam hij qua scherpte (persoonlijke mening) met sport toch wat te kort. Daarom heb ik speciaal voor de actie foto's een Canon 300 L IS USM F/2.8 aangeschaft. Deze heeft een vast brandpunt, geeft rete scherpe foto's en de kleuren springen van je scherm.

Bij bovenstaande foto's heb ik enkel de uitsnede iets aan moeten passen en een beetje contrast toe gevoegd. Meer heb ik niet hoeven te bewerken.

Verdere instellingen: Iso 200 (toen de zon weg was 250)
Diafragma: 2.8
Belichtingstijd varierend van: 3200 tot 5000

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:24

Zooo das een dure lens voor iemand die intentie heeft. Nou potentie heb je ook hoor!!!!!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:28

De zwaartekracht liet het die dag echt afweten bij je he? Hele gave foto's, ook al heb ik niks met voetbal. Hoe snel was de sluitertijd als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:34

Gave foto's! :))
Vooral de laatste,geweldige plaat!
Vind de kleuren echt fantastisch! :D

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 09:04

@ Vero: goedkoop is inderdaad anders..... Ik was het storende element van een wazige hand/voet/bal bij bepaalde foto opnames (zoals voetbal/hockey of waterpolo) zat en ik kon twee dingen doen. Of mij er bij neer leggen en zeggen dat er actie in de foto te zien was (iets wat sommige mensen erg mooi vinden maar ik persoonlijk niet) of opzoek gaan naar iets wat mij kon helpen om de gehele actie heel staties vast te zetten. Maar wel op zo'n manier dat de actie/snelheid en intensiteit van de foto af springt. En tja, dan kom je nou eenmaal in een duurder segment. Tot nu toe heeft hij mij nog niet teleur gesteld moet ik zeggen. Bedankt voor je positieve reactie in ieder geval :D

@ HorseDude en Florissam: Zie mijn vorige bericht met betrekking tot de belichtingstijd.. Ja de zwaartekracht liet het zeker afweten. Maar dat mag van mij wel vaker gebeuren. Dan krijg je tenminste wat meer actie in de foto :D . De kleuren springen inderdaad van je scherm. We hebben ze gisteren even op de tv bekeken maar dat deed bijna zeer aan mijn ogen :') (hoe zou zo'n foto er uitzien in 3D??) en natuurlijk ook bedankt voor de reacties

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:09

wat een enorme prachtige foto.s...
:D vind ze schitterend vast gelegd hoor vind ze eigenlijk nog beter dan van die stomme journalistiek foto's

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:46

Ik vind het ook prachtige foto's. Heb ineens zin om foto's te gaan maken bij mijn neefje die ook aan het voetballen is :')

Foto 3 vind ik echt gaaf. Je ziet het vliegend gras nog in beeld en dat maakt het af. ook leuk dat de bal matcht bij de clubkleding.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:09

ik was gisteren de krant aan het lezen, en bladerde even door het sportkatern, toen ik daar foto's zag moest ik meteen aan dit topic denken, hadden ze jou maar ingehuurd!! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:16

This_is_me schreef:
Jeetje wat een positieve reacties :D .. Bedankt.
Ik ben blij dit te lezen aangezien ik de intentie heb om mij in de nabije toekomst wat meer op de sportfotografie te gaan richten ipv portret.

Ik heb een Canon 40D body en gebruik verschillende objectieven. Voorheen maakte ik de sportfoto's met mijn Canon 70-200 L IS USM F/2.8 Een pracht lens. Echter kwam hij qua scherpte (persoonlijke mening) met sport toch wat te kort. Daarom heb ik speciaal voor de actie foto's een Canon 300 L IS USM F/2.8 aangeschaft. Deze heeft een vast brandpunt, geeft rete scherpe foto's en de kleuren springen van je scherm.

Bij bovenstaande foto's heb ik enkel de uitsnede iets aan moeten passen en een beetje contrast toe gevoegd. Meer heb ik niet hoeven te bewerken.

Verdere instellingen: Iso 200 (toen de zon weg was 250)
Diafragma: 2.8
Belichtingstijd varierend van: 3200 tot 5000

Kijk, die body is sowieso al een dikke plus ( hier nog een 40D gebruiker :D ) en een 300mm is inderdaad een gave lens.
Waar gebruik je nu momenteel verder je 70-200 voor?

Vind het erg gave platen! :)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:19

@ Nathalie: Bedankt :D

@ Jolanda: Idd het mee geschopte gras zie je nog erg goed. Dat vind ik met de watersport ook zo leuk. De spetters die nog rete scherp te zien zijn.

@ Kenyada: Vanaf volgend jaar ben ik waarschijnlijk in te huren _O- Moet nog even oefenen hoor. Ben nog niet helemaal tevreden over mijn eigen werk :')

@ Courses: Ben zelf ook erg tevreden over de body. Voorlopig hoef ik nog niet over te stappen voor een upgrade oid. De 70-200 doet het erg goed bij de wat minder actieve sporten. Verder gebruik ik hem als we op vakantie zijn of voor portretfoto's. iig daar waar ik geen statief nodig heb :')