[FOTO] Sfeerfoto's Food and Restaurant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

[FOTO] Sfeerfoto's Food and Restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 10:15

Voor mijn module-opdracht moet ik een kok in een restaurant foto's maken met als doel dat deze foto's bedoeld zijn voor een kookboek. Een portret van de kok, 3 productfoto's, werkfoto en sfeerfoto's van het gerecht. Ben gisteren langsgeweest om wat sfeerfoto's/series te maken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden aangezien het doel is dat een klant dan de verleiding krijgt om in het boek te kijken en eventueel te kopen. Ik kan niet meer objectief kijken als klant zijnde dus bij deze vraag ik nog jullie mening! (Heb ook variërende series gemaakt om te kijken welke foto's het sterkste zijn en vind persoonlijk de laatste twee series het beste!)

Weet zelf nog niet zeker of dat ik ze in series wil gaan plaatsen. Daarom heb ik 4 series gemaakt maar de foto's kan ook individueel worden bekeken. Welke foto vinden jullie dan het sterkst individueel?
Serie 1:
Afbeelding

Serie 2:
Afbeelding

Serie 3:
Afbeelding

Serie 4:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 27-05-11 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:21

De dierenvacht stoort mij echt enorm veel op de foto's. dit komt omdat het een lichtere kleur is in vergelijking met de rest. Als het ook beige was, dan was het al minder een doorn in het oog... Verder stoor ik mij eraan dat het model wegkijkt van de camera. Dat maakt de foto's veel minder persoonlijk. En als laatste, stoor ik mij er aan dat bij die 2 close ups van het bord alles scheef is. Het is té scheef en dat kijkt veel minder lekker weg. (de 2 middelste foto's, waar het hele bord op staat)

Hoop dat je hier iets mee kan :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:23

Serie 3 spreekt mij het meest aan :j Hier kan ik het eten goed van dichtbij bekijken en dat maakt het voor mij aanrekkelijk :j vind de uitsnede's die je hebt gekozen ook leuk :)

Bij serie 1 vraag ik me af waar die mevrouw naar zit te kijken :+ Als ze in de lens had gekeken, had ik het ook niet echt wat gevonden denk ik, maar dit werkt ook niet voor mij :)
Bij serie 2 vind ik de foto's rechts en links teveel hetzelfde
Bij serie 4 komt de sfeer wel goed naar voren, maar ik had liever nog een detailfoto van het eten gezien i.p.v. nog een sfeerfoto :)

Hopelijk kan je er iets mee, succes!

SaskiaKur

Re: Sfeerfoto's Food and Restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 10:27

Wauw wat een snelle reacties! Bedankt dames :)

Weet zelf nog niet zeker of dat ik ze in series wil gaan plaatsen. Daarom heb ik 4 series gemaakt maar de foto's kan ook individueel worden bekeken. Welke foto vinden jullie dan het sterkst? (Zal dit ook even aanpassen in openingspost)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:28

Serie 3, foto 1 :j

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:46

serie 3 vidn het mooiste,
en foto 2 in serie 4 vind ik heeel mooi
maar van wat je meestal in een kookboek ziet is
serie 3 foto 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:52

Serie 3 en 4 spreken mij het meest aan. Wel vind ik je manier van presenteren niet helemaal handig, voor het beoordelen zou het prettiger zijn als er ietsje ruimte zit tussen de individuele beelden.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 11:20

Nouks schreef:
Serie 3 en 4 spreken mij het meest aan. Wel vind ik je manier van presenteren niet helemaal handig, voor het beoordelen zou het prettiger zijn als er ietsje ruimte zit tussen de individuele beelden.

Ze worden ook waarschijnlijk niet in series gepresenteerd. Dat is nog niet zeker (Zie ook openingspost) :)
Dankjewel voor je advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:27

Ik doel op je presentatie hier ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:29

Serie 1 vind ik in z'n geheel niets. Vacht lijdt enorm af en ik vraag me af wat die dame daar doet.

Serie 2 lijkt om mijn scherm (iPad) in ieder geval niet lekker scherp.

Serie 3: 1e foto vind ik het beste, 2 te asymetrisch, 3 te dichtbij en daardoor te rommelig.

Serie 4 weer die stomme vacht, en die dame. Tweede foto daarvan het beste maar tafel is niet uitnodigend gedekt, te slordig.

Al met al spreekt dus de 1e foto uit serie 3 mij het meest aan, ziet er vers en smakelijk uit.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:42

Verreweg serie 3! Mooi, duidelijk, kleurrijk, krijg je honger van ;)

De rest van de series vind ik wat kil, door het wegkijken, het huid op de achtergrond en de overheersende bruine tinten.

Van serie 3 vind ik de twee verticale dan weer t mooist, al vind ik ze in een drieluik wel erg mooi bij elkaar passen :j
Persoonlijk had ik in het glas op de eerste foto van serie 3 wat wijn geschonken, geeft daar een wat eentonigheid nu.

AngelofLove

Re: [FOTO] Sfeerfoto's Food and Restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:51

Serie 3 vindt ik het beste van de serie's.
Foto3 van serie 3 vindt ikzelf het sterkst.

Foto's met het model vindt ik helemaal niets, kijken niet lekker weg. En op alle foto's vindt ik de vacht echt heel erg storen.

DaisNBenj

Re: [FOTO] Sfeerfoto's Food and Restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:40

Serie 3!
Mij stoort dat beest dat daar hangt ook echt enorm...