[FOTO] Foto's met m,n nieuwe camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

[FOTO] Foto's met m,n nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 14:05

Ik heb maandag mijn eerste oefen shoot, en ik kan misschien wel wat tips gebruiken :D
Dus brand los :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1/400s
f/6.3
ISO: 100

Afbeelding

1/500s
f/7.1
ISO: 100
Tevens mijn eerste Blackfoto, wel wat aan bewerkt omdat er op de achtergrond een raam zat.

Mossel

Re: [FOTO] Foto's met m,n nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:34

Niemand die tips heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:39

Ik vind ze te krap uitgesneden,in foto 1 had ik bijv. graag links en boven meer ruimte gezien.
Bij F2 was of een kleiner deel van het paard (dus geen benen) of het paard helemaal mooier geweest.
Bij F3 ook het hele paard op de foto.
F4 is mooi,alleen de oortjes vallen op mijn pc wat weg,maar dat kan ook aan die van mij liggen hoor :)

Welke camera heb je nu?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:44

Dankje voor de tips. Bij foto 4 zijn de oren inderdaad iets donkerder, ze vallen bij mij alleen niet heel erg weg :=
Foto 1 heb ik indd heel strak uitgesneden :=
Foto 3 was een hele snele shot, baal er ook van dat ie er niet helemaal opstaat
Foto 2 Ik zal eens kijken wat ik daar mee kan.

Ik heb nu een Nikon D3100

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:57

de laatste foto vidn ik het een beetje jammer dat het oog midner goed zichtbaar is dat het nu eigenlijk bij het oog gewoon 1 zwarte vlek is , (als je me begrijpt tenminste, want ik ben nogal vaag in uitlegge:O)

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:11

Foto 1 is niet helemaal scherp en dat is heel zonde want het moment en het paard ziet er wel goed uit..
Foto 2 vind ik wel mooi maar het stoort me dat die staart er een stukje af is.. dat maakt de foto niet helemaal compleet vind ik..
Foto 3 vind ik het zelfde verhaal de achterbenen niet er helemaal op.. prima als je een uitsnede maakt maar dan wel een goeie..
En foto 4 vind ik echt wauw!! dat plaatje klopt gewoon.. mooi zwart achtergrond en een stukje hals zichtbaar.. ook netjes scherp :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 19:34

Foto 3 is geen uitsnede ;) Anders hadden de achter benen er zeker weten opgestaan, ik baal er ook echt van dat ik te vroeg geknipt heb

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:17

Mossel schreef:
Foto 3 is geen uitsnede ;) Anders hadden de achter benen er zeker weten opgestaan, ik baal er ook echt van dat ik te vroeg geknipt heb

Als je later geklikt had, had je niet het goede moment. Je hebt gewoon wat teveel ingezoomd. Dat is wel iets waar je op kan letten: meer ruimte in je foto's en betere compositie. Want nu heb je bij de portretfoto's te weinig schouder/hals erop (naar mijn smaak). :)
Foto 1 had je misschien beter horizontaal kunnen nemen.
Foto 2 mag wat meer ruimte aan de zijkanten (de foto is heel smal, heb je dat zo uitgesneden?)
Op foto 3 mis ik achterbenen, zoals al is gezegd. Iets meer afstand nemen, of minder inzoomen zodat het paard er helemaal op past.
Foto 4 is een goede blackfoto, mag nog wat ruimer gekaderd worden. ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 22:13

Nee foto 2 is ook niet zo uitgesneden maar zo geschoten :)
Foto 4 kon niet ruimer gekaderd worden omdat de deur opening niet zo groot is := bedankt voor de tips

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:13

Schiet jouw camera dan in verschillende formaten? (of is mijn computer raar met jouw foto's?) Foto 2 is toch smaller dan 4?