[TEK] Khalil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Steffi_H

[TEK] Khalil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 12:57

Enkele weken geleden was ik begonnen aan een tekening in pastel van mijn allereerste veulen.
Dit is het eindresultaat. Ik vind hem zelf erg goed gelukt. Kleuren krijgen zoals op de foto vind ik nog erg moeilijk.
Afbeelding
De tekening is gemaakt met Rembrandt pastel.
Een achtergrond maken vind ik erg moeilijk, ik weet nooit hoe ik daaraan moet beginnen en dus lijkt het nu wat leeg. Tips daarover (en natuurlijk over het paard) zijn super welkom :)

Nog even de voorbeeldfoto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RIPAQRCT.jpg

Groetjes Steffi.

Jojoju

Re: [TEK] Khalil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:48

Mooie tekening al ! Wat me als eerste opvalt is dat het hoofd net zo donker is als de schaduw, op de foto is het hoofd lichter van kleur omdat daar ook de zon op schijnt. Vachtstructuur mis ik ook een beetje.. maar misschien is dat detail weggevallen door de kwaliteit van de foto. Voor de achtergrond... ehm.. stuivend zand ? Wel echt een mooie tekening!!

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 14:01

Dat klopt ja, nu zie ik het. Dat was me nog niet eerder opgevallen.
Vachtstructuur heb ik niet gedaan, dit is pas mijn 3de pasteltekening, maar ik wil het wel graag leren.
Stuivend zand lijkt me een goed idee ja, dat ga ik straks eens proberen erbij te tekenen.

Bedankt!!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:13

Ik zou hem een schaduwtje geven op de grond, krijg je meteen een stuk diepte erin ;)
En meer kleur gebruiken op hetzelfde vlak. Verder goed op weg!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:31

Ik vind dat je de voorbenen al aardig mooi neer hebt gezet :j Bij de grote vlakken mag je inderdaad wat meer verschillende kleuren gebruiken. Voor de achtergrond zou ik ook een schaduw maken op de grond. :)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 16:55

Dankjewel voor de tips. Misschien een schaduw en een stofwolk dan.
Welke kleuren zouden jullie dan bv gebruiken?
Ik heb nu gewoon bruin, beige, heel lichtgeel gebruikt..

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:18

Ik zou zeggen, ga eens lekker aan het experimenteren :D Probeer eens kleuren die je in eerste instantie er niet in zou verwachten zoals blauw of groen. Als je met meer verschillende kleuren werkt, dan wordt het een stuk levendiger. Zo kan je op een bruin paard schaduw maken door donkerbruin te gebruiken. Maar zo'n tekening wordt dan meestal erg bruin en een beetje doods. Je zou een schaduw ook met bijv. groen/blauw/paars of rood kunnen maken :j
Kijk maar eens hoe andere mensen hier op bokt met kleuren werken, dan zie je dat meestal in een simpel bruin paard wel alle kleuren van de regenboog worden gebruikt :)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 19:17

Dankje voor je antwoord.
Dat ga ik zeker doen!