[SCH] Mijn eerste werkjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

[SCH] Mijn eerste werkjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 12:23

Afgelopen zomer heb ik samen met een vriendin een schildercursus gedaan. Dat was harstikke leuk om te doen, al was dat schilderen een stuk lastiger dan ik van te voren dacht. Vind het wel leuk om te horen wat anderen ervan vinden en om eventueel wat tips te krijgen voor volgend werk.

Nageschilderd van een verjaardagskaart.
Afbeelding

Daarna wilde ik nog zo'n schattig schilderijtje maken en heb ik gekozen voor Iejoor
Plaatje: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... O6aLU9bXYQ
Schilderij:
Afbeelding

Daarna wilde ik iets moeilijkers en vond ik een vlinder op een bloem. Hij is niet zo geworden als ik het wilde helaas.
Origineel:
http://plaatjes.veddek.com/media/achter ... -bloem.jpg
En het schilderij:
Afbeelding

Een detail, de stengel van de bloem vind ik persoonlijk wel goed gelukt met de groentinten
Afbeelding

En mijn laatste werkje:
Origineel van Monica Rotgans
Afbeelding
Mijne:
Afbeelding
Kleuren zijn een beetje flets op de foto, in het echt knalt het geel er veel meer af.
Afbeelding

Ik weet nu wel dat ik niet zo geschikt ben voor priegelwerk, geef mij maar grote vlakken :D Diepte en detail erin krijgen vind ik ook erg lastig, dus als jullie daar nog tips voor hebben.

laura_power

Re: [SCH] Mijn eerste werkjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:26

ik vind de ioor errrrrrug leuk!
vind ook de knoop bij de staart mooi gelukt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:28

Wat leuk om iets van Monica Rotgans terug te zien! Ik vind haar werken echt geweldig!

Ik mis in jouw schilderij de warmte. Maar dat heb je mss expres gedaan, of het komt door de foto niet over.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:06

je stier heeft een lange piem(ol) gekregen := en zijn (voor ons) linker oor en hoorn zit wat hoog vergeleken met het origineel

Vind ze erg leuk, iejoor zijn neusgaten staan wel wat scheef geplaatst vergeleken met de lijn van zijn
voorhoofd.. Maar vind hem goed gelukt.

De vlinder is niet zo mijn smaak ik hou van veeel kleur.. :o Toch knap gedaan!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:24

hee, die bloem en vlinder ken ik , die heb ik ooit is nagetekend.... nou dat van jou siet e stukke beter uit :P

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:25

heey idd die vlinder ken ik ook :P heb ik pas nagetekend met kleurpotlood xD, vind jouw versie alleen wel een stuk abstracter dan die van mij. Vind het wel wat hebben ;)...