[FOTO] Eerste keer binnenshoot met vrouwelijk model

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

[FOTO] Eerste keer binnenshoot met vrouwelijk model

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 09:49

Na een aantal jaren niet meer te hebben gefotografeerd heb ik sinds kort de draad weer opgepakt. Ik heb in het verleden alleen maar buitenfotografie met paarden gedaan en vond het eens tijd om ook eens binnen te proberen. Aangezien ik geen paard binnen kan fotograferen ;) Heb ik mn oude buurmeisje gebeld om te oefenen. Ik heb een wit laken gebruikt en daarbij 2 bob de bouwer lampen.

Voor mij was het de eerste keer dat ik een persoon binnen fotografeer. Tips zijn welkom,

1.
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 25-05-11 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Amarach

Re: [FOTO] Eerste keer binnenshoot met vrouwelijk model

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:11

Ik vind de belichting te hard. En je witbalans is op iedere foto anders. Als je aan dit soort dingen begint moet je echt met een grijskaart gaan werken.
Bouwlampen staan niet bekend om hun subtiele verlichting. Je kunt je lichtvlak zachter maken door het groter te maken. Denk aan een softbox of ander soort diffusor.
Let ook op de scherpstelling, op niet iedere foto zijn de ogen scherp. In een portret zijn de ogen het meest belangrijke onderdeel.

Anoniem

Re: [FOTO] Eerste keer binnenshoot met vrouwelijk model

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:14

Ik haak al af op de visagie. Vind het zó lelijk dat mijn aandacht volledig afgeleid wordt door die volgesmeerde ogen, dan zie je de rest van de foto's al niet meer.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:16

thanks voor je tips, ik ben al aan het orienteren op een belichtingsset, alleen je hebt zoveel prijsverschillen dat ik me hier extra in wil verdiepen.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:18

Ik ben het wel met Sonja eens. Een goed verzorgde makeup is heel belangrijk. Hoewel je met photoshop nog heel wat kunt maken hiervan.

Lovely wat wil je flits of continulicht? Wil je alleen portretten doen of ook volledige shots en/of groepen? Dat zijn belangrijke dingen om voor jezelf duidelijk te hebben.
Dan kun je kijken als je gaat flitsen hoeveel watt seconden je nodig hebt. Voor een portretje is 200 voldoende, voor een volledig model is 600 wenselijk en wil je echt prof. gaan dan zit je snel aan de 1200 ws.

Ik heb zelf drie keer 600 ws. Ik schiet voornamelijk producten en sinds kort ook portretten. Als je gaat flitsen en je hebt een flitskop die niet gekoeld is dan moet je wel eraan denken dat je je instellamp niet continu laat branden.