[TEK] Contagious

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[TEK] Contagious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 12:34

Portfolio is alweer een maand ingeleverd, maar toch plaats ik nog wat krabbeltjes tussendoor.
Helaas is de schaduw veeel minder intens geworden door mijn huis, tuin en keuken camera.

Afbeelding

Close up:
Afbeelding

Ik denk dat ik dit wel iets vind om eens verder uit te werken.

Desty

Re: [TEK] Contagious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:36

Wauw heel gaaf!
Je blijft kijken :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:21

Ik denk dat ik wel zeker weet dat je deze moet uitwerken! Ik zou het alleen niet bij dit wezen houden,
maar wellicht met meerderen en een bizarre omgeving een schilderij oid maken. Gave houding, zou er zeker wat mee doen! Hoe reageerden ze op je portfolio? Of was het per mail? Laat je weten of je bent aangenomen?
Ben heel benieuwd en vind dat je dat na al je harde werk zeker verdiend hebt :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:53

ow.. ik ben echt fan van jou werk! Deze tekening vind ik heel erg mooi, hopelijk gaan we meer van dit soort werken van je zien!

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:58

deze vind ik heel gaaf! :wow: leuk zo'n aparte positie!
Ik vind het alleen wel jammer dat de ruggengraat en vinger/teen kootjes zo nadrukkelijk zijn getekend.
Het masker vind ik wel weer heel gaaf. :j

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:11

lau4lau schreef:
deze vind ik heel gaaf! :wow: leuk zo'n aparte positie!
Ik vind het alleen wel jammer dat de ruggengraat en vinger/teen kootjes zo nadrukkelijk zijn getekend.
Het masker vind ik wel weer heel gaaf. :j

Ik denk juist dat het een doorzichtig lichaam met zichtbare botten voor moet stellen :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:50

Danjulliewel allemaal!

Klopt Desty. ofja, doorzichtig....het moet gewoon graatmager zijn. Ik heb nogal een aparte voorkeur van lichaamsvorm, en een fascinatie voor ribben, heupen, sleutelbenen, en ruggengraten. Dus die komen er hoe dan ook in :D

Ik ben zelf ook fan van het masker. Dat komt omdat ik dol ben op pestmaskers. Pestmaskers doen veel met me, en ik blijf het geweldige dingen vinden. Juist die engheid eraan.

@Janique: Ik heb geen idee. Ik ben zelf niet bij de beoordeling. Ik moet gewoon mijn portfolio inleveren,, en direct weggaan. Daarna moet ik gewoon wachten op een afwijzing, of een uitnodiging. Dus het is afwachten. Maar ik ben de hoop wel een beetje verloren.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:29

Erg mooi _/-\o_ Op een of andere manier vind ik vooral het stukje aan de bovenkant van het masker interessant, omdat je daarmee het 'enge' weer heel erg nuanceert door het masker te benadrukken. De houding is super, zou alleen wel nog kijken naar de tenen, doordat ze nu naar benen lijken te staan ziet het er niet uit alsof er geen druk op de voeten staat (of is dat de bedoeling?) Ik zou hem zeker uitwerken!

Hoezo heb je er zo weinig vertrouwen in? Ik vind je werk altijd heel erg sprekend en eigen :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 17:39

Dankje! Het is inderdaad wel de bedoeling dat het masker eruit springt, dat staat nogal centraal (pestmaskers <3) Die tenen zijn inderdaad wel jammer, maar ik ben zoooo'n ramp met voeten en handen. Daar moet ik echt een heel hard op gaan oefenen. :=

Tsja, waarom heb ik er weinig vertrouwen in.. ik weet niet, het ging gewoon totaal niet lekker met mijn portfolio, ookal heb ik me echt uit de naad gewerkt. In Maastricht ben ik wel aangenomen, maar dat is niet wat ik echt wil.
Het draait me vooral om Kunsthochschule Mainz, en ik ben bang dat die me toch gaan afwijzen.

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:58

Red_Savage schreef:
Klopt. ofja, doorzichtig....het moet gewoon graatmager zijn. Ik heb nogal een aparte voorkeur van lichaamsvorm, en een fascinatie voor ribben, heupen, sleutelbenen, en ruggengraten. Dus die komen er hoe dan ook in :D

Oke, ja dan snap ik het. :) Toch een soort eigen kenmerk.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 18:01

Hehe ja, dat is echt altijd een voorwaarde bij mijn menselijke lichamen. Dat zie je eigenlijk ook wel in haast al mijn werk terug.
Ik heb eens geprobeerd een wat vollere vrouw te schilderen, was nog aardig gelukt, maar dan zie je toch nog heel stiekem een paar ribjes tevoorschijn komen. :=

Voor mij is een lichaam pas echt mooi als ik botten kan zien, en bijna kan "voelen"

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:35

Aparte tekening, erg gaaf gedaan en knap, een mensenlichaam is niet makkelijk om te tekenen. Je zegt zelf dat de schaduw minder intens is door de camera, ik denk ook dat het mooier is als de omgeving inderdaad wat donkerder zou zijn dan hoe hij nu te zien is.

Ze lijkt nu inderdaad een beetje te zweven, maar dat is niet heel storend, je kunt ook nog door nuances in de schaduw haar juist laten zweven, ipv dat je de voeten nog aan zou passen om laten lijken dat ze erop staat.

succes, vind het een erg mooie en knappe tekening

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:37

Wauw wat is deze mooi! Lekker onheilspellend! Me likey!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 13:20

Ik heb helaas net het bericht ontvangen dat ik ben afgewezen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:23

Ah goffer lieffie :( Wat ontzettend onterecht!!!!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:03

ik ben een beetje bang van die tekening...
Savage, niks van aantrekken wij waderen je kunst wel :P

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:51

Wat jammer zeg!! Ik kijk altijd met bewondering naar jou werken! Ze vertellen zo veel..

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:53

Wauw, Die is echt mooi!

Wat zonde dat je bent afgewezen..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 18:59

Ja, ik vind het zelf ook echt heel rot.. maarja.
Ik waardeer jullie berichten enorm. En via bokt krijg ik ook altijd weer een beetje les door de goede tips en meningen!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:17

ik hoefde niet eens te kijken wie dit had gemaakt, ik wist meteen al dat jij het zou zijn :D
Ik vind het echt super, je hebt echt een eigen stijl en zo super veel kunnen dat niet zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:35

Hè, wat balen dat je bent afgewezen, zeg. Hebben ze nog een reden of tips gegeven? Ze weten niet wat ze mislopen, mhihi! Wat nu? Ga je toch naar Maastricht of probeer je het volgend jaar 'gewoon' weer opnieuw?

Ook ik herken echt duidelijk je werken, je hebt je eigen stijl enorm goed ontwikkeld en hebt altijd hele originele werken. Ik vind ze altijd een beetje creepy maar ook erg fascinerend. Het zijn werken waar ik echt een tijdje naar kan kijken en dat bewonder ik enorm!

Dit werk vind ik ook heel boeiend en origineel, ik zou 'm vooral uitwerken! Klein puntje van iemand die botten ook mooie dingen vindt, hihi. Als het je doel is om anatomisch correct te tekenen, kijk dan nog eens goed naar plaatjes van de beenderen van de voet. De middenvoetsbeenderen zijn wat korter doordat er nog een hielbeen en die rare voetwortelbeentjes nog een eindje onder je voet doorlopen. Dat geldt ook voor de handen. Maar handen en voeten zijn sowieso al lastige dingen om te tekenen, laat staan de botjes ervan, hihi. Als het ook niet je doel is om ze realistisch weer te geven dan heb ik niets gezegd :) .

De voor ons rechterarm is wat dunner dan de linker maar dat valt nauwelijks op. Mooi dat je haar een beetje aan de zijkant van het papier hebt getekend in plaats van precies in het midden - dat maakt het wat spannender. Ben benieuwd of je 'm nog gaat uitwerken! :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 06:29

Dankjullie wel allebei.
Loveshadow, dat is een erg fijne tip! Ik zit altijd te worstelen met handen en voeten. Eigenlijk zou ik er gewoon eens voor moeten gaan zitten en een tijd lang specifiek op handen en voeten moeten oefenen. :j

En nee, de academie zegt niet waarom. Ik heb enkel een afwijzingsbrief gekregen, met daarin de mededeling dat ik mijn portfolio weer op kan halen.
Ik ben wel aangenomen bij Maastricht, al ga daar waarschijnlijk niet heen. Ik moet er nog toelating voor doen, maar ik denk dat ik voor Creatieve Therapie ga.