svdijk86 schreef:De kleur van de
hals is op de echte foto nog wat donkerder maar dat vond ik toch minder mooi staan.. (dan
lijkt het hoofd heel licht.. en in principe is dat gewoon lichtval i.c.m. glans)
origineel:
http://94.100.118.39/1306300001-1306350000/1306315201-1306315300/1306315201_5_Bkic.jpeg
Ik vind de verhoudingen echt knap getroffen
en oog het oog is erg realistisch - net alsof je gewoon het oog van de foto hebt genomen!
Hoe maak je dit eigenlijk: neem je de foto als basis en teken je die over, of heb je de foto ernaast 'liggen'
en teken je hem na op een blanco canvas?
Over het realistischer maken van de rest: de hals is op de foto inderdaad donkerder, maar boven alles heeft hi vooral meer kleur: op de hals wordt de vacht een soort rood-paars, met aan de basis zelf een zweempje donkerblauw, terwijl het hoofd veel geler/oranje is. Je hoeft de hals niet per se donkerder te maken om er meer contrast in te zetten en hem wat minder vlak/abstract te maken, je kunt ook met de kleurverschillen spelen die ook in de foto zitten. Rond het oog heb je trouwens ook al die meer roodpaarse kleur zitten - alleen daar vind ik de overgang naar het oker-bruin wat abrupt.
Het voordeel van de hals donkerder/andere kleurtinten maken is trouwens ook dat het hoofd automatisch lichter wordt en er meer uitspringt. Nu is alles een beetje hetzelfde bruin en merk ik dat mijn oog het moeilijk vindt om te bepalen wat nou het focuspunt is.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 05-06-11 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in de quote in link gezet, gelieve geen foto's te quoten!