[TEK][WIP] Saros

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

scientifica

[TEK][WIP] Saros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 10:53

Hallo allen,

Ik durf het aan om mijn eerste WIP te starten! Mijn eigen paard is zwart en ik wilde graag een keer een vos tekenen, dus ben ik begonnen aan het paard van mijn instructrice. De foto's zijn overigens allemaal met mijn blackberry gemaakt, dus de kleuren zijn iets vertekend. Ik hoop binnenkort deze tekening af te kunnen ronden en dan zal ik wel een goede camera gebruiken voor het eindresultaat.
Ik werk met Van Gogh pastelkrijt en Derwent pastelpotloden, nu nog op papier bedoeld voor foto-collages, maar ik heb onlangs Mi Teintes op de kop kunnen tikken voor een volgend project. Mijn excuses voor de grote sprongen in de tussenstappen, maar ik bedacht pas achteraf dat het leuk zou zijn om het in kaart te brengen!

De eerste opzet:

Afbeelding

Experimenteren met de inkleuring:

Afbeelding

Oog en neus erbij:

Afbeelding

Alleen ben ik nu bang dat ik met elke nieuwe toevoeging het juist alleen maar verpest soms ben ik best onzeker...;)

Anoniem

Re: [TEK][WIP] Saros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:00

Gewoon lekker doorgaan, je kunt er altijd weer overheen of het voorzichtig weer weghalen (kneedgum oid) :j Ik vind het er al erg goed uitzien. Kun je een close-upje maken van het oog? :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:06

wauw, dit beloofd wat! Weet niet of ik het blauwe eromheen zo mooi vind..misschien veranderd dat later nog wel :) Mooi kleurgebruik, maar mis een beetje vachtstructuur? Of komt dat doordat de foto;s niet zo duidelijk zijn? Al met al... goed bezig!

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 10:24

Het blauwe had ik juist voor het contrast toegevoegd, omdat de contouren anders heel flauw waren tegen de achtergrond. Ik heb ook even gerommeld met andere kleuren, maar het blauw gaf imho het mooiste effect.
Vachtstructuur komt nog, eerst even kijken hoe ik het jukbeen en de kleuren op de hals verder uitwerk.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:13

Dat blauwe kan eventueel wel (al is het ook niet echt mijn smaak) maar dan zou je kunnen proberen dit wat meer uit te vagen naar buiten toe. Nu heb je een randje van 1 á 2 (?) cm, maar dat mag best 10 cm of meer worden, en dan steeds iets lichter worden..

Voor de rest zou ik zeggen, wees niet te voorzichtig, doe het gewoon!!

Succes, ben benieuwd naar het eindresultaat!!