[TEK] Darko, graag tips!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Darko, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:20

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

ik ben er zelf echt niet tevreden mee, vooral de oren en de ogen.. graag tips!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:25

Heb je deze nagetekend van een foto?
Als je dat doet, probeer dan eens met een raster te werken. Je trekt een soort ruitjes over de foto, en dan ga je per hokje natekenen. Zo krijg je vaak betere verhoudingen.
Verder vind ik hem helemaal niet zo fout voor een eerste keer, gewoon lekker bijven oefenen! ;)

Anoniem

Re: [TEK] Darko, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:29

ik heb het uit mijn hoofd gedaan :)
heeft iemand nog meer tips om het echter te maken?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:13

Op de verhoudingen letten ;) Deze klopt helemaal niet. De neus is veel te lang, de ogen veel te groot en niet goed van vorm, Dit is een mensenoog.

En dan inkleuren en goed op schaduwen en contrast letten op de foto. Maar niet vegen.
Nu heb je 1 heeel dun laagje potlood gedaan, maar dat zie je bijna niet. Dit moet veel meer met de schaduwen en veel donkerder. (niet té donker natuurlijk)

Ik zou er dus een foto bij pakken die je natekent. Maar niet overtrekken, daar leer je niets van.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:26

wat hier boven al gezegt is ; met contrasten en schaduw werken,

wat je ook nog kunt doen om het ''echter'' te laten lijken allemaal kleine haartjes zetten :)
en kijk is een keer goed naar de anatomie van het paard , en als je met foto's werkt gewoon rasters zetten,
op de foto zet je bijv. een raster van 1 cm x 1 cm en dat doe je dan ook op je papier,
het werkt dan makkelijker om alle verhoudingen te zien :D

voor het oog heb ik misschien nog wel iets wat je kan gebruiken, of je er iets mee doet moet je natuurlijk zelf weten ( deze site heeft mij in iedergeval wel geholpen met het oog ;) )
klik hier <-- deze site
die heeft me vooral geholpen