[TEK] The man with his hat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

[TEK] The man with his hat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:42

Hallo, :wave:

2 week terug was het vakantie en was ik ziek en ben ik druk bezig geweest om het mensen tekenen van mij wat te verbeteren,
vorig jaar dacht ik nog dat het me nooit zou lukken om een mens op papier te krijgen die ook echt op een mens lijkt, ipv een alien. :=
maar ik begin denk ik een beetje te geloven wat betreft de gezegde: Oefening baart kunst :P
vorig jaar begon ik aan mijn eerste mens: [UK] [TEK] mijn eerste mens op papier (Taylor Lautner)
en na 3 a 4 mensen later, is deze tot leven gekomen en ben stiekem wel een beetje trots op mijn vooruit gang :o

Afbeelding

Tips,Commentaar of andere reacties zijn natuurlijk razend welkom! :D

Groetjes Lotte

kraakte

Re: [TEK] The man with his hat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:46

zo wat een hoop kleine details heb je er in gebracht zeg!! wat knap! heb je deze nagetekend? of gewoon zo uit t koppie? ik vind m in ieder geval errug mooi geworden, heb er geen commentaar op.verhoudingen zijn goed, details mooi, alles goed!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:48

dankje :D
Ik moet toegeven dat ik hem heb nagetekend van een poster af ,uit het koppie word nog heel lastig voor mij, maar ik doe mijn best :D

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:05

Mooi gemaakt! Ik kan je verder geen tips geven, zelf kan ik niet zo mooi tekenen.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:20

Mooie tekening !
Echt super knap ! _/-\o_

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:52

Mooi gemaakt lotte! Je word steeds beter! +:)+

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:54

leuk!
Echter vind ik het rechteroog erg storend, er zit daar een dikke witte lijn. dit stoort me het meest. En hij mag nog iets 'boller'.
maar dat is mijn smaak.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:31

Hij is inderdaad heel erg mooi geworden. En die details in die sjaal! Chapeau!

Tip inderdaad kijken of de ogen ietsjes boller kunt krijgen dmv wat meer schaduw. Probeer ook de volgende keer de lippen niet met lijnen neer te zetten maar met vlakken licht en donker. Bij de neusbrug heb je dit wel mooi toegepast. Tussen de lippen komt dan wel een lijntje hoor.

Verder TOP. Ik teken zelf nu ook nog maar een of 2 mensen en je moet inderdaad even de smaak te pakken krijgen. Tips hierboven zijn ook mijn verbeter-/opletpuntjes vandaar dat ik ze zag.
Op naar de volgende!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:58

Wow! Echt super mooi :j wel heb ik het idee dat hij een beetje scheel kijkt. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor :p

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 10:10

dankjullie voor jullie tips,complimentjes en opmerkingen :D

Daisyree: dankje, in het begin zat ik echt te kijken hoe ik in vredesnaam zo'n mens op papier moest
zetten, nu gaat het al iets makkelijker maar nog moet ik eerst 10 keer kijken voordat ik de schets ook
echt af heb. Die lippen, inderdaad, netzoals het oog moet ik leren er niet gelijk met een scherp potlood
puntje in gaan beginnen te lijnen, want dan komt het niet meer realistisch over. Overigens ben
ik nog blij dat die lippen op lippen lijken en niet op een 1 of ander ander iets wat op het gezicht plakt :=
maar je hebt volkomen gelijk! en ik ga er zeker op door oefenen ! bedankt :D

suus_pepper: haha dankje, kan best hoor, misschien keek hij ook wel een beetje scheel op de
voorbeeldfoto, of ik hem hem gewoon zelf met een afwijkend oog op het papier gezet :')

moelly: je hebt helemaal gelijk, alhoewel ik het persoonlijk niet super vind storen, maar de volgende
keer moet ik inderdaad veel minder grove lijnen zetten :j

Grietje: dankje, haha , ze lijken al steeds minder op Aliens he? :')

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:16

Goed getekend zeg!
Hele verbetering vergeleken met je eerste tekening. :)
Die sjaal vind ik erg mooi gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:31

Pfoeeeh, dat heb je ook al goed onder de knie, zeg! Heel tof, die borstelige wenkbrauwen, dat stoppelbaardje, die sjaaaal, die jas/jack! Ik ga mee met bovenstaande tips maar heb er niets aan toe te voegen. Echt ontzettend goed! :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:48

Ziet er al veel beter uit dan de vorige! En die vond ik al knap!
Als je de tips van de mensen hierboven meeneemt word je volgende tekening vast nog beter :D
Ga zo door Lotte!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:46

Prachtige tekening, ik vind jouw tekenkunsten altijd geweldig :+:

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:51

dankjulliewel! :D

Petrax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:02

vind hem echt super mooi lotte!
knap gedaan zeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:03

Mooie tekening! Ik vind dat randje om zijn lippen en ogen juist wel passen bij de manier waarop je de sjaal hebt uitgewerkt, dat ik ook heel 'tekenachtig', waarbij de duidelijkheid van het patroon voorrang heeft boven meer realistische plooien, schaduw en licht/donker. Ik vind dat dat de tekening juist wel iets extra's geeft.

Het enige waar ik niet helemaal bij weet hoe het zit, is de voorrand van de muts, met al die verticale streepjes recht omhoog. Ze gaan allemaal wel heel parallel de lucht in, ook aan de zijkanten en dat terwijl ik op een gegeven moment het idee heb dat het voorhoofd van de man allang afgebogen is naar achteren (om het zo te zeggen ;)). Als de streepjes op de foto inderdaad verticaal omhoog gaan, dan kun je ze in de bovenste helft misschien wat laten vervagen, zodat de nadruk meer op de onderste helft (en dus ook het gezicht) komt te liggen, meer zoals een camera ook focust en scherp stelt.

Verder ben ik helemaal weg van dat kuifje, echt van dat mannenhaar! :j :')

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 20:00

dankjulliwel :D

xyzutu2: dankjewel voor je tips en uitgebreide commentaar! daar kan ik echt wat mee, dankje :D