Een schattige Shetlander-merrie met een vlechtje op haar voorhoofd.
Het moest op zwart papier en heel realistisch.
Dat heb ik gedaan en voor het effect heb ik haar een beetje soft-focus getekend.
Ze was er heel erg blij mee!
Pastel 40 x 50 cm
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Ik vind vooral je pastelwerk erg mooi.
smeetjoew schreef:Vind het een prachtige, zachte tekening geworden! Heel gaaf. Ben het niet met m'n voorgangers eens dat dit een "minder" werk is. Het is prachtig uitgewerkt, superrealistisch, satijnzacht terwijl de structuur behouden blijft en echt weer een werk van jouw hand.
In eerste instantie keek ik ook even tegen de kaaklijn aan, maar hoe langer je kijkt hoe minder het opvalt. Als ik een kleine suggestie mag doen voor evt verbetering:
Ben zo vrij geweest het in photoshop te bewerken, omdat ik dus echt 0,0 kan tekenen. Wat ik ermee gedaan heb, is 1) een stukje hals van boeg naar kaaklijn gemaakt. Dit mag denk ik zelfs nog minder. 2) Ik heb daar waar de kaaklijn bovenin naast het oog eindigt, een klein deukje gemaakt om de kaaklijn te benadrukken. 3) dit geldt hetzelfde voor het andere uiteinde van de kijklijn. Daar waar de kaaklijn onderaan stopt, heb ik weer een deukje gemaakt. 4) ik heb daar waar de kaak de meeste bolling heeft, 'm ietsjes afgevlakt.
klik hier
Maar buitendat vind ik 't een onwijs gave tekening!! Complimenten!
) misschien wat overgecompenseerd is toen je het halster weghaalde. Paardenwangen zijn inderdaad rond als je ze van opzij ziet, maar van voren zijn ze loodrecht en als een pony zo schuin van voren kijkt, gaat de bovenkant schuin omlaag (vaak bijna verticaal) en loopt hij aan de onderste helft al wel rond weg naar de kaak. Zoals de wang nu is, met de bolling zo hoog in de wang zou het kloppen als de pony verder van de camera af gedraaid is.