[TEK] Orlando BLOOM

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Shiry

[TEK] Orlando BLOOM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 20:10

Hooi,
Vraag aan iemand wie je zal tekenen..... en dan komt er Orlando bloom uit :+ :o

Dus hier is orlando, hoe lang ik er over deed....geen idee niet zo lang. Iets groter dan A4 formaat met kleurpotlood (en een zwart krijtje).:D

Afbeelding

Als jullie tips hebben graag :D :j , want dit was mijn eerste mens in kleur en het kan altijd beter.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 11-05-11 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] vooraan in de titel gezet.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:26

Ik vind hem al mooi gelukt hoor!
Vind dat er in het gezicht nog wel veel mist, het is nu meer een vlak in 1 kleur.
Ik kan zelf alleen totaal niet tekenen oid dus heb daar geen tips voor..

Lauraennala

Re: Orlando BLOOM [TEK]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:29

vind het voor een eerste x ook zeker goed gelukt!!!
Alleen het rechteroog ( voor ons ) lijkt niet helemaal te kloppen met de linker
en de mond en neus zijn wat scheef!!
Maar, ik kan al helemaal niet tekeken hoor!! :+

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:35

Erg mooi gelukt.
Ik zou alleen (zeker bij de huid) iets meer spelen met kleur, contrast en rimpels.
Niemand heeft zo'n perfect huidje :P
Denk dat als je er ook iets meer op let dat alles recht zit (mond en neus bijv.) je echt prachtige mensen kan tekenen.
Betekend natuurlijk niet dat ik deze niet mooi vind he.
(Lees nu net m'n post over, en ik vind mezelf gewoon gemeen overkomen :oo )

Fudge

Re: [TEK] Orlando BLOOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:56

Ik ga mee met mijn voorgangers.
Misschien dat je aan de mond trouwens hier nog wel wat aan kunt veranderen, als je kijkt zit de (voor ons) rechterhelft van de mond aan elkaar geplakt als het ware. Ik denk dat als je daar iets meer schaduw tussen de lippen aanbrengt dat probleem al verholpen is!

Verder zou ik er idd ook wat meer schaduw in het gezicht aanbrengen. Ik zie dat je dit wel geprobeerd hebt, en dat zit al op een hele goede weg (op de goede plaatsen enzo), maar ik zou er nog nét iets meer contrast in aanbrengen + wat rimpeltjes hier en daar (kan me niet voorstellen dat Orlando die niet heeft:P) en dan lijkt het al heel anders!

Oja en nog 1 dingetje, wat ik best jammer vind, en wat je ook nog prima aan kan passen (als je dat wilt natuurlijk) is het onderste gedeelte van zijn jasje. Daar is je kleur net niet helemaal dekkend, terwijl dat bij de rest van je tekening wel goed is gelukt! Een extra kleurlaagje eroverheen ét voila, is dat probleem ook weer verholpen!;)

Het is misschien een lang commentaar, maar ik bedoel het als goede tips (ook voor eventueel een volgende tekening). Neemt niet weg dat ik het verder een superwerkje vindt!! Knap, zeker voor de eerste keer!!
Ga vooral zo door, ik ben ervan overtuigd dat je dan steeds beter werk zult leveren!!

Succes!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:59

Mooie tekening! Het overhemd wat je hebt getekend vind ik echt prachtig!! :D

Ogen lijken wat klein, vooral de rechter. en er mag idd wat meer contrast in het gezicht zoals al is gezegd.
Maar netjes gedaan hoor!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:01

Citaat:
Mooie tekening! Het overhemd wat je hebt getekend vind ik echt prachtig!!

Dit is ook het eerste wat mij opviel. erg mooi

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 09:20

Bedankt voor de tips!!! en de complimentjes :D
Ik ga er vanmiddag nog wel even mee aan de gang( met de tips) :j, en dan zal ik wel een update plaatsen vanavond :)

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 17:53

Ik heb er nog een beetje aan gewerkt met de tips :P, jasje werd alleen niet donkerder meer door de krijt laag die eronder zat :n
Maja dit is wat er van is geworden :
Afbeelding

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:43

Wat mij meteen opvalt is dat het rechteroog wat onnatuurlijk groter is dan het andere, en dat de neus scheef lijkt te staan. Maar ik weet niet hoe je referentiefoto eruit ziet natuurlijk :)
Verder vind ik het mooi gedaan, echt super!
Inderdaad wat meer diepte en textuur in het gezicht zou mooi zijn, vooral rond de ogen en de neus.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:48

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:28

Bij het zien van de foto neem ik mijn woorden over het scheefstaan e.d. terug :)

Bij de textuur en schaduwen blijf ik echter.

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 18:40

Ja, dat is hem...wou hem er ergens deze week ff bijzetten maar dit is net zo makkelijk :')
enne over het contrast: ben het er helemaal mee eens hoor :j maar dit was me eerste mens in kleur, dus ben bang dat als ik er nu nog verder overheen ga ik hem verpest.
Maar deze tips zijn zeker handig voor mijn volgende mens probeerseltjes :P en die komen er vast wel :)
(hopelijk dan ook met wat beter papier want dit was een stuk knutsel papier :'))

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:00

Tip: Probeer eens wat ogen apart te schetsen en de schaduwen daarbij, bestudeer foto's met verschillende belichtingen en probeer te kijken waar de schaduwen precies vallen :)
Een goed papier is inderdaad ook handig. Maar voor je eerste mens in kleur is het netjes hoor!
Mensen zijn sowieso moeilijk om te tekenen.. Oefenen, oefenen, oefenen, dat doe ik ook :)

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:03

best goed plan....zal ik vast wel een keer doen :P , alleen niet deze komende 2 weken,..... examens!! :P *zucht*

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:05

Hij is mooi geworden :) herkende Orlando er in ieder geval ook meteen in.

Wat mij met switchen tussen het voorbeeld en je tekening erg opvalt, zijn de lippen. Bij jou zijn die voller dan op de foto :)

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:11

Ik vind hem erg mooi! Heb verder niet veel verstand van tekenen en technieken, dus daar kan ik je geen tips over geven. Wat me wel opvalt is dat de ogen wat ver uit elkaar staan. Op de voorbeeldfoto kun je zien dat er ongeveer één oog tussen zijn twee ogen zou passen (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Op jouw tekening past er ongeveer anderhalf oog tussen. Ik denk dat je tekeningen nog beter worden als je dit soort verhoudingen in het gezicht hetzelfde laat uitkomen in je tekening.
Maar verder vind ik hem prachtig hoor! Hij spreekt echt.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:45

Shiry schreef:
best goed plan....zal ik vast wel een keer doen :P , alleen niet deze komende 2 weken,..... examens!! :P *zucht*

Ja hoor, mijn tekenopdrachten liggen ook alweer even opzij :')