Leuk, zo veel reacties
Wel bijzonder dat sommige dingen waar ik me dan aan irriteer weer helemaal niet naar boven komen..
@ Gothica, ik ben 't met je eens dat 'ie nog te krasserig is. Deels ligt dat inderdaad aan de beperkte hoeveelheid tijd die ik er in heb gestoken, maar deels was ik ook bang dat het helemaal een cartoon-kat zou worden als ik het wat 'vlakker'/egaler zou maken. Daar moet ik nog een goede balans tussen vinden.
Wat betreft het contrast wil ik je graag verwijzen naar mijn laatste zin in het topic
De tekening die hier naast mij ligt is (imo) absoluut niet contrastarm.
Hoe lang ik er precies over heb gedaan, zou ik niet weten
Ik heb een belabberd gevoel voor tijd, zeker als ik echt ergens op geconcentreerd ben.
@ Floran, de ogen heb ik expres heel licht gelaten. Helaas is het beetje wat ik er aan gedaan heb dus helemaal weggevallen
Maar goed, waarom: eerst waren ze inderdaad wel donkerder, maar toen viel mij op dat ze wegvielen in het geheel en dat vond ik zonde
Zoals het nu is, springen ze er lekker uit.
Wat betreft die verhoudingen ben ik wel benieuwd wat jou precies dan stoort. (Niet dat je ongelijk hebt, maar gewoon uit nieuwsgierigheid
)
@ Xyzutu, wat een reactie
Word ik echt hartstikke blij mee, want jij verwoord echt precies wat ik wilde bereiken: die uitdrukking, dat bekkie en die ogen
Heel leuk om te horen dat dat dus inderdaad wel overkomt, want daar ben ik altijd onzeker over. Of uitdrukkingen ook voor iemand anders dan ik zichtbaar zijn.
Overigens heb ik ook gigantische bewondering voor mensen die van die mooie, gedetailleerde platen maken
Maar ik vind, net als jij, dat dingen niet altijd precies echt hoeven te lijken. (Wil overerigens niet zeggen dat ik nooit heb gezegd 'maar dat is op de foto ook zo'.) Dat is imo ook prachtig: het echte leven net wat mooier maken of met een paar lijnen een heel verhaal kunnen vertellen.
@ Yvonne & vanLotje, bedankt
En over het contrast: zie hierboven