[TEK][WIP] Back in business

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[TEK][WIP] Back in business

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:15

Na een wat zware periode ben ik weer terug. De tekenpennen worden weer opgepakt en de aanvraagjes worden hervat. Een tijd geleden was ik ook erg actief op dit forumonderdeel, maar dat heb ik na deze dip even afgesloten. Daarbij kreeg ik vaak maar één of twee reactie's op mijn topics. Voor mij hadden ze op die manier geen nut meer, ik ben immers op Bokt UK om te leren! :D
Voor de bokkers die mij nog nooit voorbij hebben zien komen;

Leonie, 15 jaar, is gek van paarden en tekenen,

Ik teken nog altijd met grafiet, hoewel ik af en toe nog eens probeer te tekenen met kleur. Hoe dan ook, ik plaats hier maar verschillende werkjes, hopelijk hebben jullie nu wel tips. :)

De tekening van Ricky en ik:
Afbeelding

Eén van de eerste keren met inkt:
Afbeelding

Een Arabier, waarvan de neus veel te groot is:
Afbeelding

Een paard die nooit is afgemaakt:
Afbeelding

Zojuist begonnen:
Afbeelding

En de aanvraag (Papier 50*70) :
Afbeelding

Veel liefs,
Leonie

Djulitaa

Re: [TEK][WIP] Back in business

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:21

Vind het goed dat je alle spieren en details probeert te laten zien, maar soms doe je dit iets te overdreven.
Zou dit iets subtieler maken, en verder goed naar de anatomie en de verhoudingen van het paard kijken, hier zie je ook nog wel paar fouten in naar voren kopen.
Wel vind ik dat je het 'echte' erg goed naar voren laat komen, ook maak je alles echt persoonlijk, de emotie laat je goed terugkomen in de gezichten, dat is erg goed!

koetje10

Re: [TEK][WIP] Back in business

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:49

Dat hondje is mooi! Mooie zachte tekening! ook veel details erin, ik vind m errug gaaf. Had je daar niet ook al een keer een topic van gemaakt? Hij komt me wel bekend voor.

En wat je zegt in je OP, over die 1 of 2 reacties; zo herkenbaar. Gebeurd mij ook meestal en dan heb je er idd weinig aan en stop je met posten. Kennelijk zijn wij dan niet goed genoeg voor enkel 'wow wat mooi' en 'fantastisch, niks op aan te merken' (al weet ik dat zelf ook wel :P), maar ook niet slecht genoeg voor uitgebreid commentaar :P Maar ga gewoon door, als je de lijn blijft houden zoals bij dat hondje... jammie!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:04

Hoi TS, Ik zou zeker ook met andere materialen gaan experimenteren, misschien kun je ook eens gaan schilderen?
Gewoon es even lekker uit je dak gaan.
Zelf vind ik tekenen de basis voor andere dingen.
Als je zo op details gaat zitten zet je jezelf vast als het ware, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Je eerste tekening is goed. Ik snap niet zo goed wat je onder het hoofd van het paard hebt getekend.
Probeer te bedenken wat je weg kunt laten.
Bij de pentekening kun je wat meer nuances aanbrengen, hier lijkt het of het hoofd aan de nek is geplakt.
De arabier vind ik niet goed maar dat geef je zelf ook al aan.
De tekening van het hondje wordt leuk maar de ogen zijn niet gelijk tenzij dat bij het echte hondje hoort.

Lekker doorgaan met tekenen maar zoek verschillende onderwerpen en experimenteer ook met andere materialen.