[FOTO] Ginger gaat de boom in!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

DaniqueHorse

[FOTO] Ginger gaat de boom in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:43

-

Het was moederdag, de zon scheen, met zijn alle lekker buiten, katjes gezellig mee, en camera ook mee, en toen, als gevolg, onze rooie poes Ginger die de boom weer eens in ging!
Niet allen Ginger ging de boom in, we hebben een vaas in de tuin liggen, dus onze andere rooie poes Whisky, vond dat wel een mooi plekje!

Ginger
Afbeelding

Whisky
Afbeelding

Brand los!

de reden dat ik zelf eigenlijk nooit reageer in topics, is omdat ik niet goed weet wat voor commentaar nou wel kan, en wat niet, ik lees heel vaak de reacties van anderen, en probeer daar weer wat van op te steken!

phebeskoe

Re: [FOTO] Ginger gaat de boom in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:50

Wauw 2 mooie foto's Danique! en wat een mooie poezen; die ogen zijn zo mooi <3

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:56

Hele mooie fotos, en idd wat een mooie ogen <3

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:59

Die eerste spreekt me ontzettend aan! Je aandacht gaat echt volledig naar Ginger's blik. Alhoewel ik de boomtak wel wat breed vind, maar dat is natuurlijk niks waar we wat aan kunnen doen. :D

Bij de tweede heb ik dat 'wauw' gevoel minder, ik vind het idee superleuk maar ik vind het licht en de schaduwen allemaal wat onrustig. Ik mis harmonie.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:03

Ik vind ze erg leuk. Vooral die eerste :j

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:30

Leuke foto's maar geen fotokunst. Dit hoort meer bij beestenboel thuis.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:39

foto 1 vind ik heel mooi, maar heb je wat met de kleuren gedaan? de poes oogt naar mijn idee wat groening, wel komen de ogen er prachtig uit!

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 16:07

_karin_ schreef:
Die eerste spreekt me ontzettend aan! Je aandacht gaat echt volledig naar Ginger's blik. Alhoewel ik de boomtak wel wat breed vind, maar dat is natuurlijk niks waar we wat aan kunnen doen. :D

Bij de tweede heb ik dat 'wauw' gevoel minder, ik vind het idee superleuk maar ik vind het licht en de schaduwen allemaal wat onrustig. Ik mis harmonie.

Dankje voor je reactie. Inderdaad is die tweede wat onrustiger,
ik stoor mijzelf ook heel erg aan dat het ene oog in de schaduw is, en de ander niet!
en die boomtak, tja, niks aan te doen! volgende keer een foto op een andere plek maken denk ik maar!

Amarach schreef:
Leuke foto's maar geen fotokunst. Dit hoort meer bij beestenboel thuis.

zou je dit misschien kunnen onderbouwen? dan weet ik ook waarom niet..!

Kenyada schreef:
foto 1 vind ik heel mooi, maar heb je wat met de kleuren gedaan? de poes oogt naar mijn idee wat groening, wel komen de ogen er prachtig uit!

dankjewel! ik heb om eens even eerlijk te zijn dus helemaal niks met de kleuren gedaan..
ik heb alleen wat contrast toegevoegd, verkleind en vervolgens geüpload
inderdaad zit er wel ietsjes een groene waas over de poes, het was mijzelf eerst nog niet opgevallen..

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:48

dubbel
Laatst bijgewerkt door Amarach op 10-05-11 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:49

@ DaniqueHorse
Uiteraard wil ik het onderbouwen. Ik had wat weinig tijd.

Ik vind dit beestenboel foto's omdat het eigenlijk gewoon leuke kiekjes van een kat zijn.
De compositie is niet je van het. Als je een dier op de foto zet dan moet je zorgen dat je niet de "kat" op de foto zet maar dat je het karakter van het dier vastlegt.
Dat mis ik in deze foto's. En dat maakt dat ik van mening ben dat dit beestenboel plaatjes zijn.

Bij de eerste foto vind ik de kleuren te vlak. Iets meer contrast was mooier geweest. De tweede foto is te licht. Overbelicht is hij niet maar hij is wel te veel belicht.

Bij de eerste foto zijn de ogen mooi scherp ik had liever wat meer kleur gezien. Laat die ogen er maar mooi uitspringen.

De tweede foto legt niet de nadruk op de ogen.
Bij het fotograferen van dieren en mensen zijn de ogen het meest belangrijk. Daar moet je de nadruk op leggen. Die moeten perfect in beeld gebracht zijn.

Probeer de volgende keer te letten op de ogen, de belichting en de compositie. Bij het fotograferen van katten is het niet de uitdaging om het dier er mooi op te krijgen, de uitdaging zit in het uniek maken van de foto.
Er zijn zoveel foto's van katten. Probeer uniek en creatief te zijn. Leg de kat vast op een manier dat men jouw foto onthoudt.

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:44

Ik vind het leuke foto's daan!
Foto 1 vind ik een erg mooie foto! Inderdaad viel de groene gloed mij ook op, maar ik vind dat verder niet erg storen. Komt waarschijnlijk ook door het ligt wat door de bladeren valt. :)
Foto 2 vind ik de schaduw op het oogje inderdaad jammer. Links onder in stoor ik me wel een beetje aan dat donkere stukje. Maar ik denk dat als je hem verder gaat croppen/bijsnijden, dat je dan te veel van de vaas verliest..

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 20:34

@Amarach, dankjewel, hier kan ik echt wat mee!
daar leer ik alleen maar van, van dit soort commentaar! :))

Sanne, ook jij thanks voor je reactie!