[SCH] Strike me, inspiration

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] Strike me, inspiration

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 11:27

Argh, er zijn van die tijden dat het gewoon even niet wíl. Maar: als schrijvers kunnen schrijven over een schrijversblock, dan kan ik schilderen over een 'schildersblock'.

Voor de rest is het alleen maar één groot experiment met véél verf, warm-koud contrasten, teveel zout, en 'hoe maak ik huidskleur'. Voor de verandering ook eens op Arches fine grain in plaats van op Fabriano papier. Grappig om te merken hoe ontzettend anders dat werkt, maar het bevalt wel erg goed. :j

Schets
    Referentiefoto

Aquarel, 21 x 30 cm

"Strike me, inspiration"
    Grote versie

Afbeelding

Fnanne

Re: [SCH] Strike me, inspiration

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:45

Dat 'schildersblock' gaat je goed af :D
Mooi sfeertje heb je hier gevangen; heel fragiel maar toch trefzeker neergezet :)
Ik vind het zo bijzonder wat je met dit materiaal neer weet te zetten; topwerk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:06

Oeh wat tof, zeg! Mooie compositie, sprookjesachtige achtergrond, echt een heel gaaf werk! :j

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:32

wauw, ik vind hem ook heel tof geworden! super mooi kleurgebruik ook.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:08

wauw.... het raakt mij. Ik blijf kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:32

Hoe heb je die ijskristalachtige dingetjes trouwens gedaan? Is dat het zout? :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:32

Heel leuk werkje. Je techniek wordt steeds beter.
Haar boezem klopt wel niet helemaal geloof ik, en dan kijk ik naar de rechterkant.. Verder heb je de huidskleur die je wilde oefenen volgens mij niet helemaal gevangen.
Maar voor de rest vind ik het heerlijk om naar te kijken. De achtergrond is te druk voor mijn smaak, maar ik vind hem wel heel geslaagd. Misschien wat te veel zout ja, maar dat past wel bij de drukke kleuren.
Je moet vaker werk plaatsen! :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:23

Sall schreef:
wauw.... het raakt mij. Ik blijf kijken!

Hier hetzelfde gevoel.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:47

Wauw, geweldig zeg! Ik vind de kijkhoek echt heel mooi gekozen, en de achtergrond is echt super gemaakt!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 21:20

Dankjulliewel voor de complimenten allemaal! :):)

Thanks Fnanne! Ja, ik er is toch nog iets moois uit komen rollen inderdaad. Ik heb altijd een flinke berg schetsen en ideeen liggen, maar soms wil 'het' gewoon even niet. Dan lukt het me op de één of andere manier niet om iets zo uit te werken dat het naar m'n zin is. Deze schets kon ik echter gewoon letterlijk overzetten op aquarelpapier en naar aanleiding van [UK] [SCH] Hummingbird waren de vogeltjes er snel bij verzonnen. :j

Loveshadow, de kristallen ontstaan inderdaad door het zout. Achteraf gezien denk ik trouwens dat het ook leuk zou zijn geweest om alleen een 'sliert' langs de vogels te doen, zoiets ga ik nog een keer proberen in elk geval. Hier kun je heel goed zien hoe het werkt, onder het kopje 'soluable objects': http://hibbary.deviantart.com/art/Textures-in-Ink-and-Watercolor-128947221?q=favby%3Afleurstolk%2F8528058&qo=10. :)

Dank je Kenyada! Halverwege de achtergrond dacht ik wel even 'ok, gaat dit er niet uitzien alsof ze in een disco zit?', maar ik ben erg blij dat ik heb doorgezet. :D Lekker verf erop gooien. :))

Da's een mooi compliment Sall, dank je!

Sjips Marjoke, nu zie ik het ook met die boezem. Hij zit iets teveel naar rechts inderdaad. Better next time! Ik wil best vaker werk plaatsen, maar dan moet ik wel wat vaker werk afmaken! := Ik doe m'n best! :D

Die hoek is wat me inderdaad meteen aantrok in de referentiefoto Red_Savage. Echt een leuke pose om mee te oefenen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:21

Ah dat is een verhelderende uitleg, thanks! Gaaf effect! :j

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:46

Erg gaaf, vroeg me dat ook al af van die kristallen, maar gewoon met zout dus? Krijg je dan niet heel erg structuurverschil in je papier of valt dat mee? (ook als je "knoeit" over je detailtekening, bijv)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 09:53

Riddikulus schreef:
Erg gaaf, vroeg me dat ook al af van die kristallen, maar gewoon met zout dus? Krijg je dan niet heel erg structuurverschil in je papier of valt dat mee? (ook als je "knoeit" over je detailtekening, bijv)

Nee hoor, het tast je papier niet aan. Je strooit het zout er dus op als de verf nat is, en als het is gedroogd kun je het er gemakkelijk weer afvegen. Op de detailtekening heeft het geen effect als ik er overheen zou morsen, want ik maak eerst de achtergrond en pas als die droog is begin ik aan de voorgrond. In dit topic [UK] [SCH] Andante als eenhoorn ('t is wel een oud schilderij hoor ;) ) kun je ook een beetje zien hoe het werkt, op de eerste foto ligt het zout er nog op, op de tweede heb ik het er afgeveegd. :j