[FOTO] gezicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

TiffanyJoy

[FOTO] gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 09:58

Mijn man heeft deze foto gemaakt vind hem wel wat hebben...
Afbeelding
let wel wij zijn echte hobby fotograven, maar tips zijn welkom :D

Saskiaa_

Re: [FOTO] gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:28

Je mag alleen eigen werk plaatsen op FK, ik tem even. :)

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 11:01

Saskiaa_ schreef:
Je mag alleen eigen werk plaatsen op FK, ik tem even. :)

oke, ik sta er wel zelf op hahaha, en mijn man heeft de foto gemaakt

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:27

Ik vind de schaduwen te hard. Dit is geschoten in heel hard licht. Dat is op zichzelf nog niet echt een probleem maar je moet wel compenseren. Een reflexiescherm had hier kunnen helpen maar een invulflitsje ook. Dan was je de harde schaduw onder je neus kwijt geweest.
Door het hoge contrast in het haar en de harde belichting krijg je een vrij uitgebeten gezicht.
Probeer de volgende keer dus iets in te flitsen, dat is zeker met een harde belichting als deze niet verkeerd. En daarbij kun je dus een reflexieschermpje proberen. Je hoeft nu niet direct naar de fotozaak te rennen, een stuk piepschuim of iets van stevig wit karton doet wonderen. Gebruik nu geen spiegel om te reflecteren, dan krijg je een te harde weerkaatsing.

Verder vind ik de pose erg apart maar het heeft ook wel wat. Het blaadje had ik uit het gezicht gehaald. Als je een portret maakt moet je zorgen dat het gezicht vrij blijft. En de ogen had ik wat meer laten uitspringen. Je hebt mooie blauwe kijkers, en dat prachtig gekleurde haar zorgt samen voor een mooi plaatje. Als je het haar iets uit je gezicht haalt dan komen je ogen eruit. Als je die mooi scherp maakt krijg je een heel mooi portret.

Totaal offtopic: Wat heb je een prachtig onderschrift. De reden zal verdrietig zijn maar je hebt het mooi verwoord!

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 14:00

Dank je wel Amarach zeker voor het offtopic regeltje.
Met deze informatie kan ik iets, deze foto is spontaan gemaakt in het bos tijdens het wandelen met de honden, maar ik ga jou tips zeker meenemen als we weer eens foto's gaan maken vind het super dat je het echt ook onderbouwd allemaal.....nogmaals dank je

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:12

Geen probleem hoor! Je kan van elkaar een hoop leren. Als je vragen hebt mag je altijd een berichtje sturen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:08

Op Fotokunst mag inderdaad alleen maar eigen werk geplaatst worden (dus door de fotograaf). Daarom hier een slotje.
Je kunt het één en ander hier nalezen: Fnanne @ [FK] Welkom op [FK] FotoKunst