[FOTO] Happiness is just a teardrop away...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

[FOTO] Happiness is just a teardrop away...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 16:42

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

Bezig geweest met het fotograferen van bloemen voor een opdracht (niet voor iemand hoor, maar zit op een soort cursus en het thema was dit keer bloemen). Ben persoonlijk erg tevreden met deze 3. Vanavond moet ik ze laten zien dus als er nog tips zijn laat het me maar weten :)

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en sta uiteraard open voor (opbouwend) commentaar!

*foto's zijn overigens gemaakt d.m.v. lensje keren
Laatst bijgewerkt door Eliine op 03-05-11 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:15

Je mist een tag :D

Ik vind de eerste en derde veel te donker, jammer. De tweede is beter, die vind ik ook qua compositie het sterkste. Maar wat mij betreft zou je met nog veel meer licht mogen fotograferen, zodat ze wat helderder worden, zoals de bovenkant van de tweede foto. Daar is het rood-wit contrast prachtig en komt de druppel mooi uit, maar naarmaate je meer naar beneden scrollt wordt de foto minder sterk :+ Verder mis ik op de laatste twee foto's wat scherpte. Ook zou ik op je composities letten: ze worden nu veelal erg onduidelijk en druk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:22

Bedankt voor je reactie!

Je moest eens weten met hoeveel licht ik hier al gewerkt heb := Dat blijft wel het moeilijke van het lensje keren. Ten eerste de scherpte en daarnaast het licht. Moet zeggen dat mn eerdere probeersels (ben nu net een week aan het lensje keren) nog veeeel donkerder waren. Maargoed ik zal er op blijven letten, dat ze wellicht nog iets meer mogen hebben.

Zal in het vervolg nog beter op mn composities letten :j alhoewel ik persoonlijk over de eerste qua compositie wel tevreden ben. Heb ook met witte bloemen gewerkt, maar daar vond ik het juist erg snel saai worden. Juist de kleur in deze bloem maakt het levendig, maar inderdaad wel snel te druk.

Eilish

Re: [FOTO] Happiness is just a teardrop away...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:07

Ik vind de tweede echt prachtig! :D
De eerste en derde zijn ook erg mooi, maar die missen nog wat.
De eerste vind ik qua vormen iets te vaag en bij de derde kan ik er niet helemaal mijn vinger opleggen.

Sorry, qua opbouwend commentaar heb je niet veel aan me :o

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 09:17

Haha grappig dat jullie beiden voor de 2e foto gaan. De eerste is namelijk mijn persoonlijke favoriet :))

Heb de foto's gister nog wat extra opgelicht en nog wat aan de curves veranderd. Ook heb ik de 2e foto iets ingecropt zodat de druppel meer tot zijn recht kwam. Die vernieuwde versies meegenomen naar de cursus, en ze waren er erg over te spreken :) Dus in die zin is de opdracht in elk geval geslaagd. En nu ga ik er voor mezelf nog lekker verder mee experimenteren :j

_Tien_

Re: [FOTO] Happiness is just a teardrop away...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:09

Mooi zeg :wow:
Ik ben nu wel erg benieuwd naar je opgelichte versies dan :j Vooral 1 vind ik heel gaaf +:)+