Tips gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 22:18

Heeii! Ik teken echt al heel lang maar nog niet zo lang zo 'goed' als nu. Mensen zeggen vaak van: wow jij kan goed tekenen! Maar dan denk ik als je dit al mooi vind... Ben je echt scheel! Ze kijken dan namelijk enkel naar een schets of iets dat licht opgevult is... Verder kwam ik namelijk niet. Heb nu ook 2 van die tekenboeken want ik wil meer tekenen dan enkel paarden... Dit gaat al de goede kant op maar ik wil met lichtval leren tekenen en met diepte zegmaar. Dat als ik een paard of een hond teken dat het net echt lijkt. Met het boekje gaat dit al heel goed maar zodra ik eens een foto na teken kom ik niet verder dan een schets. Want: welk potlood moet ik gebruiken(hardheid of hoe je dit ook noemt)? En wanneer? Ik teken eigenlijk alleen nog met verschillende schets potloden (hb, h, enz enz). Omdat ik denk dat dit toch echt de basis nog is. Ik ga dalijk ook naar het grafisch lyceum rotterdam maar ik wil dit gewoon kunnen voor ik daarheen ga zodat ik niet het gevoel krijg dat ik slecht ben en dat ik weet dat ik trots kan zijn op wat ik al kan. Dat ben ik nu namelijk niet...

Ik zou dus graag wat tips willen over hoe ik met lichtval kan leren tekenen en in 'lagen'.

MORGEN KOMEN ER TEKENINGEN OM TE LATEN ZIEN WAT IK WEL EN NIET KAN.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:35

Voor dit soort vragen zijn er een aantal centrale topics op Uit de Kunst.
We hebben een informatie topic waarin al heel veel van dit soort basis informatie gegeven is:
[UK] [INFO] algemene tips voor tekenaars.

Daarnaast zijn er 2 centrale teken topics en 1 resultaten topic, hierin kun je foto's vinden waarmee je mag oefenen, deze vind je hier:
[UK] [CENTRAAL] Aanvraag topic paarden tekenen #5
resultaten topic voor deze: [UK] [CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5
en een topic voor de overige dieren: [UK] [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic tekenen *Overig*

Alle deze informatie is te vinden boven aan het forum van Uit de Kunst:
[UK] Welkom op [UK] Uit de Kunst en [UK] Uit de Kunst - links naar centrale topics en informatie

Lees deze op je gemak door en je vind al heel veel antwoorden en meer. Mocht je tips willen voor je eigen werk mag je hier 1x per week een topic voor openen (zie 'Welkom op Uit de Kunst).