[FOTO] Tja wat voor titel :')

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDancer

[FOTO] Tja wat voor titel :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:26

Heb afgelopen weekend een foto gemaakt die ik graag wil delen en tips krijgen! :D
Met canon 500d :)
Welke vinden jullie mooier?

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de cameratas die daar achter ligt :z

Cyn_

Re: [FOTO] Tja wat voor titel :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:31

Heb je handmatig ingesteld? :)
Ik had het mooier gevonden als er een kleinere scherptediepte was.
Verder vind ik de schaduw iets goeds toevoegen aan het beeld. :j

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:02

Jammer van de automatische stand... (waarom heb je een spiegelreflex als ik vragen mag?)
als ik moet kiezen de 2e dan is die toch net ff wat sprekender.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:45

Ik vind hem niet zo spectaculair, had inderdaad liever wat minder scherptediepte gezien. En bij deze plaat had het denk ik wel goed gepast om wat te spelen met de sluitertijd zodat je de beweging iets beter ziet (ze draait rondjes, of zie ik dat fout?). Je compositie is ook iets te saai vind ik, met het onderwerp zo in het midden.

Qua kleuren spreekt de eerste mij meer aan :)

LisaDijk schreef:
Jammer van de automatische stand... (waarom heb je een spiegelreflex als ik vragen mag?)
als ik moet kiezen de 2e dan is die toch net ff wat sprekender.

Het is toch niet omdat ze in automatische stand fotografeert, dat ze geen SLR zou moeten hebben? Iedereen moet leren.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:47

Ik vraag gewoon waarom ze een spiegelreflex heeft, niet persé omdat ze op de autostand fotografeerd :P
ik ben gewoon benieuwd wat de reden is dat ze een SLR heeft gekocht.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:25

Leuk idee! Wat voor'n lens heb je als ik vragen mag? Ik zie hier in PS dat je op 29 mm stand hebt gefotografeerd en een groot diafragma (f11) Jammer! Ik had het leuker gevonden als je er recht achter had gestaan, een paar stappen naar achteren had gedaan, verder had ingezoomd en een kleiner diafragma (f5,6) had genomen, het een geweldige foto had kunnen zijn! Met een kleiner diafragma heb je meer scherpte diepte, wat onze aandacht meer op het 'persoon' had gevestigd. Ook had je met handmatig het contrast meer kunnen verhogen. Dan zou het een hele mooie foto kunnen zijn :j

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:43

wat mij een beetje stoort zijn de slippers/schoenen??? weet niet wat het zijn maar wat op de achtergrond ligt!
verder is er al een hoop aangegeven.
ik vind de 2e leuker!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:04

LisaDijk schreef:
Ik vraag gewoon waarom ze een spiegelreflex heeft, niet persé omdat ze op de autostand fotografeerd :P
ik ben gewoon benieuwd wat de reden is dat ze een SLR heeft gekocht.

Ben ik ook benieuwd naar, ik snap volgens mij je gedachtengang wel aangezien de meeste mensen een slr kopen voor de functies, alles zelf in kunnen stellen enzo ;)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:19

Bedankt iedereen voor de reacties! :D

Even antwoorden :)

Bij deze is er meer scherpte diepte omdat het hier om het hele beeld gaat zegmaar, en niet alleen om de persoon :) Maar nu jullie het zeggen, ik zal de volgende keer nog eens wat proberen! :D

Ik heb ook nog een paar andere foto's gemaakt met wel minder scherpte diepte, die kan ik ook wel laten zien! :D Zie onder :)

Als lens heb ik een gewone 18-55 lens die er standaard bij zit zegmaar :)

Die slippers/schoenen, dat is mijn cameratas, echt een beetje een faal -O-
Ik ben alleen niet zo gped in het nabewerken van foto's, dus ik kon het niet weghalen :n

En tot slot, waarom ik een slr gekocht heb :D
Voor mijn 10e (??) verjaardag had ik een compact camera gekregen, heb ik heel veel plezier van gehad, maar ongeveer twee jaar gelden begon ik me toch onzettend te ergeren aan het feit dat die dingen zo klein zijn en heel snel bewogen, dan ik ongeveer 0,1 pixel had en dan de instellingen ook bleven bij de sportstand en de portretstand. Ik had zegmaar het idee dat ik een beetje de grenzen van die camera bereikt had. Toen ben ik een keer nog naar het strand geweest er mee, toen kwam er zand in en was ie stuk :Z Niet een erg handige actie dus.. :P
Toen ging ik kijken naar een nieuwe camera en ben ik dan toch op een slr uitgekomen, want ik had genoeg geld, ik wilde meer 'doorgroeimogelijkheden' zegmaar, dus inderdaad de instelingen, lenzen en alles. Ik ben nog wel heel erg lerende, maar nu weet ik in ieder geval zeker dat het mijn eigen schuld is als de foto lelijk is :Y)

Ik zal nog even een paar andere foto's van die dag laten zien :D Mijnalbumkwaliteit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iederen heel erg bedankt voor de tips :D

En hoe weten jullie trouwens wat voor instellingen het allemaal waren? :o?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:28

Citaat:
Bij deze is er meer scherpte diepte omdat het hier om het hele beeld gaat zegmaar, en niet alleen om de persoon Maar nu jullie het zeggen, ik zal de volgende keer nog eens wat proberen!

Je fotografeert op Automatisch := dan heb je niet eens keuze over je instellingen :+
als je het de volgende keer anders wilt doen zal ik beginnen met een andere camera stand..

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:41

Normaal gesproken zet ik em ook op AV, maar nu kwam het even zo uit :P
Bedankt voor je reactie :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:34

Ik vind de laatste foto's geslaagder!
Vind je OP foto's zo..droog :+
Meisje die haar rok vasthoud.. ''Oké'' denk je dan :+

Ik vind die laatste erg mooi! Vooral foto 1! zou die niet mooi zijn in zwart wit?

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 21:01

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 07:13

Moet heel eerlijk zeggen dat ik mee ga met Lisa.
Daarbij komt dat ik de foto's qua kleur niet helemaal lekker vind kijken en als ik de 3 andere foto's zie die je eronder gepost hebt, kloppen ze niet helemaal van elkaar ook qua kleur niet. Vind de bovenste foto niet erg spectaculair, maar dat komt waarschijnlijk door het gekozen standpunt en de compositie.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 10:03

Dankjewel voor je reactie :D
Bedoel je met de kleur van de foto's alleen de bovenste twee, of ook de drie daaronder? :)